Aušvicas

Lenkijoje pradėtas tyrimas prieš Ukrainos bendrovę dėl žaidimo apie Aušvicą

42
(atnaujinta 14:15 2018.11.01)
Lenkijos nacionalinio atminimo instituto teigimu, žaidimas "Laisvės kaina – žaidimas apie Lenkijos mirties stovyklas", kuriame pristatytos mirties bausmių įvykdymo scenos, įžeidžia Lenkijos tautą ir propaguoja fašizmą

VILNIUS, lapkričio 1 — Sputnik. Lenkijos prokuratūra pradėjo tyrimą Ukrainos bendrovės "Aliens Games", kuri sukūrė kompiuterinį žaidimą apie nacių įrengtą Aušvico-Birkenavos mirties stovyklą, atžvilgiu. Apie tai rašo "Rzeczpospolita".

Žaidimo dalyviams siūloma išbandyti save tiek stovyklos kalinio, tiek SS apsaugininko vaidmenyje. Pirmuoju atveju reikia pabandyti pabėgti iš stovyklos, antruoju – sekti ir nužudyti kalinius.

Be to, žaidėjas "apsaugininkas" galės nuspręsti, kuriuos kalinius siųsti į darbą, o ką – į dujų kamerą. Žaidime pristatytos kalinių atrankos scenos, taip pat masinės ir individualios mirties bausmės.

Žaidimu pasiskundė Lenkijos nacionalinio atminimo instituto prezidentas Jaroslavas Šareka. Jam sukėlė pasipiktinimą reklama internete su pavadinimu "Laisvės kaina – žaidimas apie Lenkijos mirties stovyklas".

Žaidime yra šaudymo, kalinių nužudymo dujų kameroje scenų, primenamos "Lenkijos koncentracijos stovyklos", skamba frazė "Kur yra šios didžiosios Lenkijos tautos garbė?", o lenkų atžvilgiu vartojamas žodis "šunys".

Šareka mano, kad visa tai pažeidžia teisinius straipsnius, susijusius su Lenkijos tautos įžeidimu ir fašizmo propagandos. Dabar prokuratūra renka įrodymus.

Tuo tarpu kai kurie Lenkijos politinių ratų atstovai pabandė skandale įžvelgti "Rusijos pėdsakus". Deputatas Juzefas Brinkusas užklausose Teisingumo ministerijai, Generalinei prokuratūrai ir Užsienio reikalų ministerijai teigia, kad nors oficialus žaidimo gamintojas yra Ukrainos bendrovė, jo tikrieji autoriai yra rusai ir, pirmiausia, Dmitrijus Dybinas iš Odesos, kuris jau daugelį metų susijęs su Maskvos studija "Studcinemafest".

Pasak parlamentaro, tai leidžia teigti, kad skandalas gali būti "politinė provokacija prieš Lenkiją tarptautiniu mastu".

Naciai, kurie okupavo Lenkijos teritoriją, 1940 metais sukūrė Aušvico-Birkenavos mirties stovyklų kompleksą. Per penkerius metus ten buvo nužudyta, remiantis įvairiais skaičiavimais, nuo 1,5 iki 4 milijonų žmonių. Tikslaus Aušvice nužudytųjų skaičiaus taip ir nepavyko nustatyti, nes daugelis dokumentų buvo sunaikinta. Remiantis Niurnbergo tribunolo dokumentais, žuvo 2,8 mln. žmonių, iš kurių 90% buvo žydai.

Tarybų kariuomenė išlaisvino stovyklą 1945 metų sausio 27 dieną.

Nuotraukos ir kalinių apranga Aušvico koncentracijos stovykloje. Archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Валерий Мельников

Stovykla buvo netoli Aušvico miestelio ir pateko į istoriją su tokiu pavadinimu. Pavadinimas "Lenkijos mirties stovykla" yra istoriškai nekorektiškas.

Pagal anksčiau Lenkijoje galiojusią Nacionalinio atminimo instituto įstatymo redakciją, už šio posakio vartojimą grėsė iki trejų metų kalėjimo. Tokia pati bausmė buvo numatyta už Lenkijos apkaltinimą Holokausto nusikaltimais, įskaitant už bandymus pristatyti lenkus kaip nacistinės Vokietijos nusikaltimų bendrininkus, o taip pat už Bandero ideologijos propagandą ir Ukrainos nacionalistų karo metu organizuotų Voluinės žudynių neigimą.

Tačiau po kritikos tarptautiniu lygmeniu įstatymas buvo pakeistas, buvo panaikintos šios normos, pagal kurias taip ir nebuvo pradėta nė viena baudžiamoji byla.

42
Tegai:
Ukraina, koncentracijos stovykla, Lenkija, Aušvicas
Dar šia tema
Lietuviai daro "asmenukes" masinių žudynių vietose
Kauno žydų žudynės "Lietuvos partizanų" rankomis
Lenkija atšaukė baudžiamąją atsakomybę Holokausto įstatyme
Lietuvos kariai treniruojami buvusioje koncentracijos stovykloje
Aušvice turistas išraižė savo vardą ant memorialo sienos ir buvo areštuotas
Rygos uostas, archyvinė nuotrauka

Net jei viską uždraus: ekspertas papasakojo, kokie Rusijos kroviniai liks Baltijos šalyse

(atnaujinta 13:37 2020.05.29)
Per ateinančius kelerius metus Rusijos trąšų gamintojai negalės išsiųsti suplanuotos produkcijos apimties eksportui, nenaudodami terminalų Baltijos šalyse ir Suomijoje

VILNIUS, gegužės 29 — Sputnik. Praėjusiais metais Rusija pagamino beveik 52 milijonus tonų mineralinių trąšų — tai yra rekordiškas rodiklis, iki 2018 metų jis padidėjo beveik 5 %. Ateityje trąšų gamyba augs ir, atsižvelgiant į esamą perkrovimo pajėgumų trūkumą, gamintojai ir toliau naudosis Estijos, Latvijos ir Suomijos uostais, prognozuoja kainų agentūros "Argus" ekspertas Antonas Antonovas.

Išvežtų eksportui rusiškų trąšų dalis siekia 70 %, pagrinde — per Baltijos ir Juodosios jūros uostus — iš jų 2019 metais 10,34 % siuntų buvo per Juodosios jūros terminalus, 89,66 % — Baltijos šalių (Rygos, Mugos, Silamejos, Kotkos, Sankt Peterburgo, Ust-Lugos uostus), neseniai buvo pradėta perkrauti trąšas Murmansko uoste.

Trąšų eksporto apimtys auga, o Baltijos jūros ir Murmansko uostai daugiausia naudojami perkrauti papildomus tokio tipo krovinius, sakė ekspertas agentūros surengto internetinio seminaro metu. Trąšų tiekimas geležinkeliu šiaurės vakarų uostų kryptimi 2019 metais padidėjo 1 mln. tonų — iki 22 mln. tonų.

Pasiskirstymas pagal uostus toks: 64 % rusiškų mineralinių trąšų (kalio chloridas, karbamidas, monoamonio fosfatas, diamonio fosfatas, amonio salietros ir kitos) eksportuojamos per Rusijos uostus, 19 % — per Estijos uostus, 10 % — suomių Kotkos uostą, 7 % — per Latvijos uostus ir 0,2 % — per Klaipėdą.

Savo ruožtu, Rusijoje pasiskirstymas toks: Sankt Peterburge — 9,8 milijono tonų, Ust-Lugoje — 2,8 milijono tonų, Murmanske — 1,16 milijono tonų, Vyborge — 0,13 milijono tonų.

Pagrindiniai Rusijos trąšų gamintojai — "Uralchem", "Eurochem", "Acron", "Phosagro" — vadovauja krovinių perkrovimo terminalams Baltijos šalyse ir Suomijos uostuose ir per artimiausius metus toliau eksportuos savo gaminius, įsitikinęs Antonovas. Rusijoje kol kas nepakanka pajėgumų nukreipti visą eksporto apimtį tik per vietinius uostus.

Bendras rusiškų trąšų pristatymo per Baltijos ir Suomijos uostus mastas toliau auga. Tuo tarpu pristatymų į Rusijos uostus padidėjimas yra didesnis nei į kaimyninių šalių uostus. Bendras Estijos, Latvijos ir Suomijos uostų padidėjimas 2019 metais sudarė 170 tūkst. tonų sausų mineralinių trąšų, o Rusijos uostuose — beveik 600 tūkst. tonų.

Kelerių metų perspektyvoje Rusijos Federacijoje gali būti įgyvendinti trąšų perkrovimo terminalų statybos projektai, iš kurių didžiausias yra "Ultramar" kompleksas Ust Lugos uoste. "Phosagro" ir "Infotech Baltika" įgyvendina kitą specializuoto jūrų terminalo, skirto mineralinėms trąšoms ir apatito koncentratui perkrauti, statybos Murmansko uoste projektą.

Tačiau, kol nebus baigti statyti terminalus, uostų pajėgumų trūkumas išliks gana didelis, o Rusijos gamintojai be perkrovimo pajėgumų Baltijos šalyse ir Suomijoje neišsivers, sakė jis. Jo manymu, net jei pablogės politinė padėtis ir Baltijos uostai nebus naudojami, trąšų gamintojams bus padarytos išimtis.

Tegai:
uostas, krovinių vežimas, Rusija, Baltijos šalys
Dar šia tema
Klaipėdos uoste padidėjo krovinių apyvarta
Ekspertas: koronaviruso pandemijos pabaiga neišgelbės Baltijos uostų
Lietuvos vežėjai skundžiasi didžiuliais nuostoliais dėl koronaviruso
Robertas Veitonas

Britanijoje mirė seniausias žmogus planetoje

(atnaujinta 12:48 2020.05.29)
Ilgaamžio brito mirties priežastimi tapo onkologinė liga: jis pabuvo rekordininku mažiau nei mėnesį

VILNIUS, gegužės 29 — Sputnik. Seniausias vyras planetoje — Robertas Veitonas (Robert Weighton) — mirė Didžiojoje Britanijoje eidamas 113-uosius metus, praneša leidinys "The Sun".

Anot laikraščio, brito mirties priežastimi tapo onkologinė liga.

Veitonas gimė 1908 metų kovo 29 dieną Jorkšyro grafystėje. Jis turėjo tris vaikus, dešimt anūkų ir 25 proanūkius.

Britas balandžio pradžioje buvo pripažintas seniausiu žmogumi Žemėje: šis titulas atiteko jam mirus japonui Chitetsu Watanabe, kuris mirė vasario 23 dieną, būdamas 112 metų ir 355 dienų amžiaus.

Šiuo metu seniausia pasaulyje yra japonė Kane Tanaka — šių metų sausį jai sukako 117 metų.

Tegai:
Didžioji Britanija, mirtis, ilgaamžis
Temos:
Metų netektys — 2020
Dar šia tema
Kur europiečiai gyvena ilgiausiai
Greitkelis, archyvinė nuotrauka

Valstybinės ir vietinės reikšmės keliams remontuoti skirta per 23 mln. eurų

(atnaujinta 13:35 2020.05.29)
Daugiau nei 2,7 mln. eurų teks krašto keliui Kretinga–Skuodas,  2 mln. eurų – krašto keliui Raseiniai–Tytuvėnai–Radviliškis remontuoti, 2 mln. eurų atiteks Vilniaus Stepono Batoro gatvei remontuoti

VILNIUS, gegužės 29 - Sputnik. Šiais metais numatomiems atlikti Lietuvos kelių remonto darbams papildomai skiriama 23,3 mln. eurų, apie tai penktadienį praneša Susisiekimi ministerija.

Šios investicijos skirtos įgyvendinant Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (COVID-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo planą.

"Už šias lėšas visose šalies apskrityse, įvairiuose rajonuose bei savivaldybėse bus taisomi valstybinės ir vietinės reikšmės keliai, tad dar šiais metais daugelyje Lietuvos vietų susisiekimas bus kokybiškesnis", – sako susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevič.

Vyriausybės keliams skirtos lėšos – 150 mln. eurų – yra paskirstomos etapais, o prioritetas teikiamas tiems projektams, kuriuos įgyvendinti yra tinkamai pasirengta – gautas statybą leidžiantis dokumentas, atlikti viešieji pirkimai.

Vienos didžiausių investicijų – daugiau nei 2,7 mln. eurų – teks krašto keliui Kretinga–Skuodas,  2 mln. eurų – krašto keliui Raseiniai–Tytuvėnai–Radviliškis remontuoti, virš 1,9 mln. eurų keliui Jonava–Žąsliai–Kalniniai–Mijaugonys taisyti. Taip pat 2 mln. eurų atiteks Vilniaus Stepono Batoro gatvei remontuoti.

Kauno miesto Kęstučio gatvei remontuoti skirta 1,6 mln. eurų, Vilniaus r. Mickūnų seniūnijos keliams remontuoti atseikėta 1,5 mln. eurų.

Lėšos skirtos Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos, Vilniaus apskričių kelių remontui.

Tegai:
remontas
Dar šia tema
Pėsčiųjų ir dviračių takams skirta beveik 14,7 mln. eurų