Televizijos kanalas Russia Today, archyvinė nuotrauka

Žiniasklaida: kaip kanalas "RT" sulaukė pripažinimo Vokietijoje

70
(atnaujinta 11:06 2019.01.30)
Tradicinės Vokietijos žiniasklaidos priemonės žiūrovams ir skaitytojams suteikia nepakankamai informacijos, kad jie galėtų susidaryti savo nuomonę, nes jos neatspindi daugybės aktualių temų ir skirtingų nuomonių, išreikšdamos tik vienpusį požiūrį

VILNIUS, sausio 30 — Sputnik. Per pastaruosius septynerius dešimtmečius Vokietijoje veikianti transliavimo sistema praranda auditorijos simpatijas ir pasitikėjimą, o jos vietą užima progresyvi žiniasklaida, pvz., Rusijos televizijos kanalas "RT Deutsch", rašo žurnalistas Markus Kompa leidinyje "Telepolis".

Pasak jo, tradicinės vokiečių žiniasklaidos priemonės žiūrovams ir skaitytojams suteikia nepakankamai informacijos, kad jie galėtų susidaryti savo nuomonę, nes jos neatspindi daugybės aktualių temų ir skirtingų nuomonių, išreikšdamos tik vienpusį požiūrį.

Kompa ironizuoja, kad temų pasirinkimas Vokietijos televizijos kanaluose ir spaudoje primena žurnalo "NATO žinios" santrauką.

Kaip pavyzdį jis paminėjo Vokietijos žiniasklaidos pranešimus apie buvusio JAV prezidento Džordžo Bušo Vyresniojo mirtį. Kompa pažymi, kad Bušas be galo dėkingas naciams už šeimos gerovę, jis bendradarbiavo su beveik visomis "nekomunistinėmis pasaulio diktatūromis", vykdė karo nusikaltimus, skatino Artimųjų Rytų valstybių tarpusavio priešiškumą.

"Atsižvelgdamas į visus šiuos dalykus, tikėjausi, kad žurnalistai, įsipareigoję apsaugoti žmonių orumą ir draugystę, savo kalboje pasakys bent vieną kritikos žodį. Bet to neįvyko", — teigia žurnalistas.

Todėl užduotį užpildyti pasaulio įvykių apžvalgos spragas prisiima jų konkurentai, nepriklausomi nuo politinės lobistinės bendrovės. Jis kaip pavyzdį nurodo vis didėjantį Rusijos televizijos kanalo "RT Deutsch" populiarumą.

"Tačiau konkurentai tuoj pat pavadino jį "propagandiniu", o neseniai Vokietijos žurnalistų sąjunga apkaltino "RT Deutsch"  dėl "išgalvotų istorijų", nors nepateikė jokių įrodymų šiems kaltinimams pagrįsti", — sakė Kompa.

Žurnalistas pabrėžia, kad Rusijos televizijos kanalas populiarėja, nes vietoj to, kad pats komentuotų pačius įvykius, suteikia šią galimybę vokiečiams, kuriems tradicinė žiniasklaida nesuteikia tokios platformos.

Be to, jis vadina "RT" "nesisteminiu žaidėju" Vokietijoje, kuris neprivalo laikytis tam tikros naujienų pateikimo tvarkos ir kuriam neįmanoma grasinti bankrotu ir boikotais.

Apibendrindamas Kompa pabrėžia, kad alternatyvios žiniasklaidos priemonės, kuriose daug dėmesio skiriama temoms, kurias tradicinė žiniasklaida ignoruoja, sulaukia vis didesnio vokiečių pripažinimo. Jis mano, kad ypač gerai šioje srityje dirba "RT Deutsch".

70
Tegai:
žiniasklaida, Vokietija
Dar šia tema
"RT France" darbuotojai nukentėjo protestų Paryžiuje metu
Simonian apie "Sputnik" žurnalistų sąrašo paskelbimą "The Times": su 1933 metais!
Lietuvos parlamentarė pasipiktino "RT" Naujųjų metų dovana
Simonian: dėl kokių "pažeidimų" panaikintos "Sputnik" paskyros Facebook
Laivas Akademik Čerskij

Įvardytas laivo, galinčio užbaigti "Nord Stream-2" statybą, savininkas

Anksčiau buvo žinoma informacija, kad laivą "Akademik Čerskij" eksploatuoja bendrovė "Gazprom flot"

VILNIUS, birželio 2 — Sputnik. Laivas "Akademik Čerskij", galintis užbaigti tiesti "Nord Stream-2" dujotiekį, priklauso Samaros šiluminės energijos turtiniam fondui, praneša "RBK" su nuoroda į Rusijos tarptautinį laivų registrą.

Pažymima, kad anksčiau nebuvo informacijos apie vamzdžių klojimo laivo savininką, o bendrovė "Gazprom Fleet" buvo vadinama jį eksploatuojančia kompanija.

Šių metų kovo 31 dienos duomenimis,  Samaros šiluminės energijos turtinis fondas priklausė "Gazprom" grupei. Steigėjai tuo metu buvo "Gazprom teploenergo" (51 proc.) ir "Gazprom mežregiongaz Samara" (49 proc.). Abi bendrovės priklauso "Gazprom mežregiongaz" grupei.

"RBK" rašo, kad tokia struktūra leis sumažinti sankcijų rizikas, susijusias su laivo eksploatavimu. Leidinys pažymi, kad ribojamosios priemonės gali kelti grėsmę vamzdžių klojimo laivui, kuris užbaigs "Nord Stream-2" statybą. Kaip pareiškė advokatų kolegijos "Pen & Paper" Maskvos biuro vadovaujantis partneris Antonas Imennovas, jei buvo nuspręsta savininku padaryti Samaros šiluminės energijos turtinį fondą, tai būtent šiai organizacijai galimos JAV sankcijos yra mažiau pavojingos, tačiau pats laivas "Akademik Čerskij" gali būti jų paveiktas.

Vamzdžių klojimo laivą "Gazprom" įsigijo 2015 metais. "Akademikas Čerskij" nuo 2016 metų buvo "Gazprom flot" eksploatavimo valdyme,  o informacija apie tai bendrovės tinklalapyje buvo bent iki 2020 metų vasario, rašo laikraštis. Samaros šiluminės energijos turtinio fondo įstatinis kapitalas yra 123 milijonai rublių (1,58 milijono eurų). Pagrindinė veikla yra nekilnojamojo turto nuoma ir valdymas.

Anksčiau Rusijos Federacijos energetikos ministras Aleksandras Novakas pareiškė, kad vienas iš variantų, kas gali užbaigti statyti "Nord Stream-2", yra "Akademik Čerskij". Gegužės pradžioje vamzdžių klojimo laivas atkeliavo į Vokietijos Mukrano uostą, kur yra dujotiekio logistikos bazė.

"Nord Stream-2" projektas apima dviejų dujotiekio vamzdynų, kurių bendras pajėgumas yra 55 milijardai kubinių metrų dujų per metus, tiesimą. Jie bus nutiesti nuo Rusijos krantų iki Vokietijos palei Baltijos jūros dugną.

Kai kurios valstybės, ypač Ukraina ir JAV, nepritaria projektui. Kijevas baiminasi prarasti pajamas iš Rusijos dujų tranzito, o Vašingtonas yra suinteresuotas reklamuoti savo suskystintas dujas Europos rinkoje. Lietuva, Latvija, Lenkija savo ruožtu vamzdyną laiko "politiškai motyvuotu".

Praėjusių metų gruodį JAV įvedė sankcijas projektui, reikalaudamos, kad tiesimą vykdančios bendrovės nedelsiant nutrauktų statybas. Šveicarijos "Allseas" paskelbė sustabdanti vamzdžių klojimą. Gegužės mėnesį žiniasklaida pranešė, kad Vašingtonas rengia naujas ribojančias priemones dujotiekiui, kad užkirstų kelią jo paleidimui.

Tuo pat metu Maskva, taip pat Berlynas ir Viena ne kartą pabrėžė, kad "Nord Stream-2" yra išimtinai komercinis projektas ir skirtas pagerinti Europos valstybių energetinį saugumą. Norvegija taip pat rėmė statybas.

Nord Stream-2
© Sputnik /
"Nord Stream-2"
Tegai:
dujotiekis, Gazprom, Rusija, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dar šia tema
Ekspertas: "Nord Stream-2" bus baigtas ir pradėtas eksploatuoti nepaisant JAV nuomonės
Vokietija pakomentavo JAV grasinimus "Nord Stream-2"
Kremlius nepakeitė "Nord Stream-2" planų
Rusijos URM įvertino JAV pareiškimus apie sankcijas prieš "Nord Stream-2"
Ukrainos vicepremjeras Aleksejus Reznikovas

Ukrainos vicepremjeras pareiškė nematantis karo su Rusija grėsmės

(atnaujinta 09:30 2020.06.02)
Ukrainos vicepremjeras pažymėjo, kad šalies rytiniame fronte išbandymą išlaikė 350 tūkstančių Ukrainos karių, ir tai yra potencialas, kurio šiandien neturi daugelis Europos šalių

VILNIUS, birželio 2 — Sputnik. Ukrainos vicepremjeras, ministras laikinai okupuotų teritorijų reintegracijos klausimais Aleksejus Reznikovas mano, kad dabar nėra didelio masto karo tarp Rusijos ir Ukrainos grėsmės.

Anot Reznikovo, jis nemato "Rusijos kariuomenės perkėlimo" į Ukrainos gilumą galimybės, nes "rytiniame fronte išbandymą išlaikė 350 tūkstančių Ukrainos karių, ir tai yra potencialas, kurio šiandien neturi daugelis Europos šalių".

"Todėl aš manau, kad šiandien negali būti didelio masto karo. Ypač ekonominės krizės... ir koronaviruso pandemijos sąlygomis. Taip, yra iššūkis, bet mes jau šešerius metus gyvename su šiuo iššūkiu", — pirmadienį televizijos laidos "Teisė į valdžią" eteryje kanale "ICTV" pasakė Reznikovas.

Tačiau kartu Reznikovas pažymėjo, kad situacijos Donbase sureguliavimo klausimu yra nesklandumų.

"Aklavietė" (situacijos sureguliavime — Sputnik) atsirado tada, kai pasirodė Minsko susitarimų tekstas. Kai buvo parašyta, kad Ukraina pirmiausia turi surengti rinkimus, o tada, pavyzdžiui, perimti sienos kontrolę. Tai jau padėjo pagrindą "aklavietei". Bet aš esu optimistas, manau, kad nėra aklaviečių, reikia ieškoti išeities", — pridūrė jis.

Tegai:
karas, Rusija, Ukraina
Dar šia tema
Rusijos atstovas UNESCO: Kijevas elgiasi lyg laukinis žmogus su pagaliu koncerte
Zelenskis pareiškė, kad būtinos tiesioginės derybos su Vladimiru Putinu
Ukraina atidės "sienos" su Rusija statybą dėl galimai išgrobstytų lėšų
Palanga

Lietuvoje pradės kursuoti "Pajūrio ekspresas" į populiariausius šalies kurortus

(atnaujinta 10:20 2020.06.02)
Keleiviai galės rinktis tarp verslo ir ekonominės klasės. Į bilieto kainą įeis kelionė traukiniu, autobusu, keltu

VILNIUS, birželio 2 — Sputnik. "Lietuvos geležinkelių" įmonė (LG) birželį pradės kasmetinius tiesioginius reisus į Lietuvos kurortus, praneša LG spaudos tarnyba.

Ši LG paslauga veikia jau ketvirtus metus iš eilės. Pirmieji traukiniai populiarių miestų — Palangos, Nidos, Preilos, Pervalkos ir Juodkrantės — kryptimi pradės kursuoti birželio 5 dieną.

"Pajūrio ekspresas" — tai tęstinis "LG Keleiviams" maršrutas, kuriuo iš sostinės traukiniu galima vykti į Kretingą ar Klaipėdą, o kelionę į kurortus tęsti specialiai skirtais autobusais.

Keleiviams siūlomos dvi kryptys: Vilnius – Palanga ir Vilnius – Nidasu tarpinėmis stotelėmis Juodkrantėje, Preiloje ir Pervalkoje.

Keliaujantys į Palangą iš traukinio į specialų autobusą persės Kretingos geležinkelio stotyje, į Neringos kurortus – Klaipėdos geležinkelio stotyje.

Į "Pajūrio ekspreso" bilieto kainą įskaičiuoti kelionės traukiniu, autobusu, kelto bei įvažiavimo į Neringą mokesčiai, todėl keleiviams nereikia jaudintis dėl papildomų mokesčių.

"Pajūrio ekspreso" keleiviai galės rinktis iš dviejų kelionės klasių: verslo ir ekonominės. Į verslo klasės bilietą įskaičiuoti nemokami gėrimai ir užkandis, įrengtos komfortiškesnės sėdimos vietos, vagone važiuoja mažiau keleivių.

"Pajūrio ekspreso" bilietų kainos išliks tokios pat, kaip ir pernai — į Palangą bilietas kainuos 21 Eur, vykstant ekonomine klase ir 24,60 Eur važiuojant verslo klase. Bilietai į Nidą kainuos 22,30 Eur ekonomine klase ir 26 Eur verslo klase.

Tegai:
kurortas, jūra, Lietuvos geležinkeliai, Lietuva
Dar šia tema
Lietuvoje vilkikų puspriekabės pradedamos vežti geležinkeliu
Švelninant apribojimus šalyje grąžinami dar trylika traukinių reisų