Telekanalo RT biuras, archyvinė nuotrauka

AVAAZ "RT France" naujienose apie "geltonųjų liemenių" protestus nerado klastotės

55
(atnaujinta 09:55 2019.03.18)
Rusijos televizijos kanalas nebuvo paminėtas netikrų naujienų skelbimo ataskaitose

VILNIUS, kovo 18 — Sputnik. Tarptautinė pelno nesiekianti organizacija "AVAAZ", priešingai nei teigia Prancūzijos valdžios institucijos, "RT France" skelbtoje medžiagoje neaptiko klastotės skelbiant naujienas apie "geltonųjų liemenių" protestus, rašo RIA Novosti.

"AVAAZ" atliko tyrimą dėl klaidingos informacijos poveikio praėjusių metų rudenį vykusiems mitingams. Remiantis jų duomenimis, vien Prancūzijos "Facebook" segmente (nuo 2018 metų lapkričio mėnesio iki 2019 metų kovo mėn.) per pastaruosius penkis mėnesius buvo aptikta apie 105 mln. klaidingų naujienų peržiūrų.

Tačiau Rusijos televizijos kanalas nebuvo paminėtas netikrų naujienų skelbimo ataskaitose.

Be to, "AVAAZ" analitikai sužinojo, kad "RT France" pasirodė esanti absoliuti lyderė pagal vaizdo įrašų apie protestus Prancūzijoje "YouTube" peržiūras — 23,1 mln. peržiūrų, palyginti su 10,9 mln. penkių didžiausių bendrųjų žiniasklaidos priemonių: "Le Monde", "L'Obs", "France 24", "Le Figaro", "Le HuffPost".

Akivaizdu, kad toks populiarumas kyla dėl to, jog "RT France" atidžiau stebėjo protestus nei konkurentai. Atliekamo tyrimo laikotarpiu kanalas paskelbė du kartus daugiau įrašų šia tema.

"Amerikos nevyriausybinė organizacija atskleidė faktą apie tai, kad mūsų kanalas surinko dvigubai daugiau reportažų apie "geltonąsias liemenes" peržiūrų nei pagrindinės Prancūzijos žiniasklaidos priemonės! Tai yra tas neįtikėtinas momentas, kai aš žaviuosi amerikiečių Tarptautine pelno nesiekiančia organizacija", — savo "Facebook" paskyroje parašė vyriausioji "RT" redaktorė Margarita Simonian.

Prancūzijos valdžios institucijos ne kartą pareiškė, neva kanalas "RT" skelbia netikras naujienas ir skleidžia propagandą. Oficialus šalies vyriausybės atstovas Benžamenas Grivo šiuo pagrindu "RT" žurnalistams uždraudė patekti į Eliziejaus rūmus.

55
Tegai:
Rusija, "netikros naujienos"
Dar šia tema
Simonian pakomentavo patarimą ieškoti atsakymų RT ir Sputnik
Britanija pradėjo tris naujus tyrimus prieš televizijos kanalą "RT"
Simonian atsakė į Britanijos parlamentarų raginimą kovoti su "RT" ir "Sputnik"