Ukrainiečiai su Ukrainos vėliava

Ukraina įvertino ekonominius nuostolius dėl konflikto su Rusija

56
(atnaujinta 14:41 2019.05.27)
Ukrainos pajamos padidėtų iki 30 milijardų dolerių, jei per jos teritoriją iš Kinijos į Europą važinėtų traukiniai, mano buvęs Ukrainos transporto ministras Jevgenijus Červonenko

VILNIUS, gegužės 27 — Sputnik. Kijevas patiria didžiulius ekonominius nuostolius dėl konflikto su Rusija, pareiškė buvęs Ukrainos transporto ministras Jevgenijus Červonenko televizijos kanalo "112 Ukraina" eteryje.

Pasak jo, Ukraina galėtų gauti didžiulį pelną, jei per jos teritoriją iš Kinijos į Europą važinėtų traukiniai, tačiau dėl konflikto su Rusija visą pelną gauna Baltarusija.

Tuo pačiu metu jis pažymėjo, kad Ukraina dar 2014 metais buvo pasirengusi paleisti pirmąjį traukinį iš Europos į Kiniją, tačiau tai neįvyko dėl valstybės perversmo.

"Turėjome paleisti konteinerių traukinį iš Slovakijos į Kiniją, jis jau stovėjo pakrautas Slovakijoje. 2014 metų kovo 7 dieną prezidentas Janukovičius turėjo pamojuoti jam nosine Kijeve, tačiau įvyko revoliucija. O šiandien, pagal mūsų kodus, pagal mūsų schemą, iš Kinijos kiekvieną savaitę per Baltarusiją vyksta 75 traukiniai", — pasakė Červonenko.

Be to, buvęs ministras pabrėžė, kad Europos verslininkus asmeniniuose pokalbiuose dažnai stebina Ukrainos valdžios veiksmai, ir jie nesupranta, kodėl Kijevas praleidžia galimybę gauti didžiulį pelną.

"Mane pašaukė vienas, žinomas logistikos pasaulyje (prancūzas — Sputnik), Paryžiuje, sako: "Jevgenijau, pasakyk, pas jus visiškai niekas nedraugauja su protu?" Ir parodė skaičiavimus, kurie sudarė oficialią ataskaitą. Po penkerių metų, jei pašalinsime problemas su Rusija ir sudarysime abipusiškai naudingą "Šilko kelią", Ukrainos pajamos padidės iki 30 milijardų dolerių", — pridūrė politikas.

Ekonominiai santykiai tarp Maskvos ir Kijevo pablogėjo 2015 metais, kai Ukrainos ministrų kabinetas priėmė nutarimą panaikinti NVS laisvosios prekybos zoną ir įvedė embargą daugeliui Rusijos prekių. Vėliau sankcijų sąrašai buvo ne kartą išplėsti.

Maskva, savo ruožtu, taip pat įvedė ekonominius apribojimus, tačiau ne kartą pabrėžė, kad ji panaikins draudimus, atsakydama į panašius Kijevo veiksmus.

Pastaruoju metu prekybos apyvarta tarp šalių sumažėjo: pirmąjį šių metų ketvirtį — keturiais procentais per metus. Tuo tarpu eksportas iš Rusijos į Ukrainą visgi padidėjo puse procento, tačiau importas iš Ukrainos sumažėjo daugiau nei dešimčia procentų.

56
Tegai:
Rusija, ekonomika, Ukraina
Temos:
Lazda turi du galus: sankcijos Rusijai (266)
Dar šia tema
Ukraina įvedė draudimą cementui ir fanerai iš Rusijos
Porošenko paragino Zelenskį sustiprinti sankcijų poveikį Rusijai
Ukraina įvertino ekonominius nuostolius dėl sumažėjusio eksporto į Rusiją
Nuotrauka iš eismo įvykio, kurį sukėlė aktorius Michailas Jefremovas

Liudytojas papasakojo apie Jefremovo elgesį po mirtinos avarijos

(atnaujinta 16:08 2020.08.06)
Dar vienas įvykio liudininkas teismo posėdžio metu pareiškė, kad aktorius galėjo atsitrenkti į jo automobilį dar prieš mirtiną susidūrimą su Zacharovu

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. Mirtinos avarijos, kurioje dalyvavo Michailas Jefremovas, liudytojas teisme pasakojo apie aktoriaus elgesį po avarijos.

Pasak jo, aktorių išlaipino iš vairuotojo vietos, po to jis perėjo bulvarą ir atsisėdo ant šaligatvio. Po kelių minučių aktorius priėjo prie avarijos liudininkų ir paprašė cigaretės.

Aktorius Michailas Jefremovas
© Sputnik / Пресс-служба Пресненского суда

"Parūkė, pažiūrėjo į savo automobilį, numojo ranka. Nuėjo prie Zacharovo automobilio ir paklausė, ar viskas gerai. Tada, nesisėsdamas į savo automobilį, nuėjo į kelių policijos darbuotojų automobilį", — cituoja vyrą "REN TV".

Liudytojas taip pat pridūrė, kad jam pasirodė, jog automobilyje yra dar vienas asmuo.

Kitas įvykio liudininkas teismo posėdžio metu pareiškė, kad Jefremovas galėjo atsitrenkti į jo automobilį dar prieš mirtiną susidūrimą su Zacharovo "Lada". Pasak jo, aktorius "chamiškai" vairavo savo automobilį — išvažiuodavo į "priešingą juostą" ir kelis kartus staiga stabdė.

Mirtinas eismo įvykis Maskvos centre

Birželio pradžioje Michailas Jefremovas, vairuodamas "Jeep Grand Cherokee", kirto dvigubą ištisinę liniją Smolensko aikštėje, išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą ir atsitrenkė į furgoną "Lada". Vairuotojas, vienos iš internetinių parduotuvių kurjeris Sergejus Zacharovas buvo hospitalizuotas į ligoninę dėl galvos traumos. Ryte vyras mirė.

Tyrimo duomenimis, avarijos metu aktorius buvo apsvaigęs nuo alkoholio. Vėliau jo kraujyje rasta narkotikų pėdsakų. Pirmojo tardymo metu Jefremovas "labiau murmėjo, nei kalbėjo" ir negalėjo prisiminti, kas nutiko. Tačiau, kaip tuomet sakė advokatas Vitalijus Černyševas, menininkas "neneigė savo dalyvavimo" (tai užfiksuota bylos medžiagoje).

Po kelių dienų Jefremovas paskelbė vaizdo žinutę, kurioje prašė velionio šeimos atleidimo, tačiau Zacharovo artimieji nepriėmė atsiprašymo ir atsisakė piniginės kompensacijos. Netrukus Jefremovo gynėjas teigė surinkęs pakankamai aktoriaus nekaltumo įrodymų ir pažadėjo, kad vykstant teismo procesui bus sensacija.

Tyrimo metu aktorius jau atsisakė pripažinti kaltę dėl avarijos, pasinaudodamas Konstitucijos 51 straipsniu, kuris leidžia neduoti parodymų prieš save.

Dabar jam yra skirtas namų areštas, aktoriui gresia nuo penkerių iki 12 metų kalėjimo.

Tegai:
eismo įvykis, Rusija, Michailas Jefremovas
Dar šia tema
Advokatai Jefremovo byloje sureagavo į drausminę procedūrą prieš juos
Jefremovo advokatas aktoriaus pokalbį su policija pavadino melagiena
Teismas Jefremovui skyrė namų areštą iki kitų metų
Baltarusijos AE, archyvinė nuotrauka

Rugpjūčio 7-ąją prasidės branduolinio kuro krovimas į pirmąjį BelAE energetinį bloką

(atnaujinta 15:52 2020.08.06)
Baltarusijos energetikos ministerija anksčiau pranešė, kad fizinio pirmojo BelAE jėgainės bloko paleidimo pradžia planuojama artimiausiomis dienomis

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. Branduolinio kuro pakrovimas į pirmojo Baltarusijos atominė elektrinės (BelAE) reaktoriaus šerdį prasidės šį penktadienį, rugpjūčio 7 dieną, savo Telegram kanale pranešė Baltarusijos Energetikos ministerija.

"Tai yra vienas iš energetinio bloko eksploatavimo pradžios proceso etapų. Iš viso rugpjūčio mėnesį į reaktorių bus įkelta 163 šilumą generuojančių rinkinių", — teigiama pranešime.

Anksčiau Energetikos ministerija aiškino, kad fizinis jėgainės paleidimas prasidės būtent nuo branduolinio kuro pakrovimo į reaktoriaus šerdį, o po to bus įjungti pagrindiniai cirkuliaciniai siurbliai, kad šildytų pirminį reaktoriaus aušinimo skystį iki projektinių parametrų. Po to reaktorius išvedamas iki minimalaus kontroliuojamo lygio (grandininės reakcijos pradžios) atliekant reikiamus bandymus ir laipsniškai didinant reaktoriaus įrenginio galios lygį.

"Fizinis paleidimas yra vienas iš pagrindinių energetinio bloko paleidimo projekto etapų. Pagrindinė jo užduotis yra patvirtinti maitinimo bloko patikimumą ir saugą esant projektavimo parametrams", — pabrėžia Baltarusijos ministerija.

Baltarusija, dalyvaujant "Rosatom", stato atominę elektrinę Gardino srityje, maždaug už 50 kilometrų nuo Vilniaus. Gegužės pradžioje į objektą buvo pristatytas branduolinis kuras pirmajam energetiniam blokui. 

Nuo pat projekto gyvavimo pradžios Lietuva pasisako kategoriškai prieš jį, kaltindama Minską dėl "nesaugios statybos" ir pareikšdama, kad Baltarusijos AE kelia "grėsmę" Lietuvai. Nepaisant to, kad branduolinis objektas išlaikė visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus.

Lietuvos valdžia ragina visas ES šalis atsisakyti energijos pirkimo iš BelAE, o Briuselį ir JAV — užkirsti kelią atominės elektrinės eksploatacijai. Taip pat arčiausiai Lietuvos stoties esančių regionų gyventojams dalijamos jodo tabletės "avarijos" atvejui.

Tegai:
Baltarusija, Astravo AE
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos
Dar šia tema
Nausėda paragino ES siųsti Lukašenkai "aiškų signalą" dėl BelAE paleidimo
Politologas: Lietuva nori sužlugdyti BelAE projektą iš pavydo
Ekspertas: Lietuva pateikia savo fantazijas apie BelAE kaip tikrus faktus
Vanduo, archyvinė nuotrauka

"Klaipėdos vanduo" pradeda neplaninius patikrinimus Karklėje

(atnaujinta 16:20 2020.08.06)
Bendrovės "Klaipėdos vanduo" skaičiavimais, per naktį iš tinklų buvo ištraukta maždaug trečdalis per parą suvartojamo vandens kiekio Karklėje

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. Turima įtarimų, kad Karklėje naktimis vanduo yra siurbiamas  iš vandentiekio tinklų. Dėl to kenčia vietos gyventojai, liekantys be vandens, praneša Klaipėdos savivaldybė.

Šiuo atžvilgiu bendrovė "Klaipėdos vanduo" pradeda neplaninius patikrinimus Karklėje.

"Pastebėjome, kad naktimis Karklėje išaugo vandens tiekimas. Pradėjome sekti informaciją ir nustatėme, kad net išjungus siurblius į Karklės vandentiekio tinklus buvo tiekiama apie 4 m³ /val. Skaičiuojame, kad per naktį iš tinklų buvo ištraukta ne mažiau nei 24 m³, o tai yra maždaug trečdalis per parą suvartojamo vandens kiekio Karklėje. Čia maždaug suvartojama apie 68 m³ per parą. Turime įtarimą, kad gyvenvietėje kažkas prijungia siurblius prie tinklų, kurie sugeba ištraukti vandenį iš mūsų įmonės rezervuarų", – sako bendrovės generalinis direktorius Benitas Jonikas.

Karklės gyventojai laikinai buvo likę be vandens. AB "Klaipėdos vanduo" gabeno vandenį į Karklės vandenvietės rezervuarą. Per liepą papildomai atvežta 150 m³ vandens.

"Mūsų įmonė deda dideles pastangas, kad visi gyventojai būtų aprūpinti vandeniu, todėl dabar pradedame neplaninius patikrinimus ir tikimės nustatyti kas Karklės gyvenvietę palieka be vandens", – sako AB "Klaipėdos vanduo" generalinis direktorius Benitas Jonikas.

"Klaipėdos vanduo" prašo Karklės gyventojų būti pilietiškais ir pranešti, kas galimai naktimis iš vandentiekio tinklų siurbia vandenį.

Karklės gyvenvietėje vandens trūkumas ilgametė problema. Gyvenvietėje požeminis sluoksnis – mažai vandeningas ir jo nebeužtenka dabartiniams žmonių poreikiams. AB "Klaipėdos vanduo" planuoja, kad į Karklės gyvenvietę nepertraukiamai vanduo bus tiekiamas 2022 metais.

Tegai:
Klaipėda
Dar šia tema
Klaipėda planuoja įsigyti dar 10 elektrinių autobusų