RT logotipas, archyvinė nuotrauka

Britanijos URM taip ir neatsakė Rusijai, kodėl neakreditavo "Sputnik" ir "RT" žurnalistų

76
(atnaujinta 21:24 2019.07.10)
Britanijos užsienio reikalų ministerija atsisakymą akredituoti paaiškino "aktyviu "RT" ir "Sputnik" vaidmeniu skleidžiant klaidingą informaciją"

VILNIUS, liepos 10 — Sputnik. Praėjo para, per kurią Maskva pareikalavo, kad JK pateiktų konkrečius faktus, kurių pagrindu buvo atsisakyta akredituoti televizijos kanalo "RT" ir naujienų agentūros "Sputnik" žurnalistus per Pasaulinę žiniasklaidos laisvės konferenciją, tačiau iš britų pusės nebuvo pateikta jokių paaiškinimų, rašo RIA Novosti.

"RT" ir "Sputnik" negavo akreditacijos konferencijai. Britanijos užsienio reikalų ministerija atsisakymą akredituoti paaiškino "aktyviu "RT" ir "Sputnik" vaidmeniu skleidžiant klaidingą informaciją".

Paprašius pateikti konkrečių pavyzdžių, ministerijos atstovas patarė "RIA Novosti" susisiekti su "Ofcom" žiniasklaidos reguliatoriumi, kuris anksčiau septynis kartus apkaltino "RT" transliacijos kodekso pažeidimu.

"RT" teigia, kad pažeidimų nebuvo. Dėl pretenzijų agentūrai "Sputnik" Britanijos užsienio reikalų ministerija nieko neatsakė.

Padėtis aplink "RT" ir "Sputnik" sukėlė Rusijos užsienio reikalų ministerijos pasipiktinimą. Oficiali agentūros atstovė Marija Zacharova antradienį pranešė, jog Rusija reikalavo, kad Londonas pateiktų konkrečius faktus per parą po to, kai buvo atsisakyta akredituoti "RT" ir "Sputnik".

Be to, Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) 2019 metų liepos 10 dieną priėmė sprendimą blokuoti prieigą prie "Sputnik Lietuva" svetainės dėl neva pažeistų autorinių teisių. Sprendimas skelbiamas LRTK svetainėje.

Pranešime pažymima, kad 2019 metų liepos 3 dieną į LRTK su prašymu kreipėsi VšĮ "Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija" (LRT) nurodydama, kad minėtoje interneto svetainėje "savavališkai ir neteisėtai be LRT sutikimo perspausdinama LRT priklausanti informacinė medžiaga (straipsniai)".

"Sputnik Lietuva" priespauda Lietuvoje

Šių metų gegužės 28 dieną "Sputnik Lietuva" vyriausiasis redaktorius Maratas Kasemas buvo sulaikytas Vilniaus oro uoste, praėjus dviem dienoms po antrojo prezidento rinkimų turo, kuriame laimėjo nepriklausomas kandidatas, ekonomistas Gitanas Nausėda.

Jis buvo apieškotas ir apklaustas, o tada jam buvo įteiktas dokumentas, kuriame buvo pasakyta, kad jis kelia "grėsmę šalies nacionaliniam saugumui". Žurnalistas, Latvijos pilietis, buvo įtrauktas į nepageidaujamų asmenų sąrašą, jam uždrausta atvykti į Lietuvą penkerius metus.

Pasak Kasemo, apklausos metu Lietuvos tarnybų atstovai uždavinėjo klausimus apie agentūros darbą, ypač juos domino informacijos šaltiniai. Sputnik Lietuva buvo viena iš nedaugelio žiniasklaidos priemonių už Lietuvos ribų, kuri išsamiai apžvelgė tiek abu prezidento rinkimų turus, tiek referendumus, tiek rinkimus į EP.

Kasemas mano, kad jo sulaikymas yra "apgalvota Lietuvos specialiųjų tarnybų akcija".

Rusijos užsienio reikalų ministerija pabrėžė, kad Vilniaus veiksmai rodo realią žodžio laisvės vertę Lietuvoje. Ministerija pareikalavo, kad Lietuvos valdžios institucijos sustabdytų griežtas provokacijas prieš Rusijos žiniasklaidos atstovus, kurie atlieka savo profesinę pareigą.

Anksčiau Seimo konservatorių frakcijos nariai Audronius Ažubalis ir Laurynas Kasčiūnas paragino duoti privalomus nurodymus tinklo paslaugų teikėjams panaikinti galimybę Lietuvos Respublikos teritorijoje pasiekti "Sputnik" grupės interneto svetaines. Jų nuomone, agentūros paskelbti straipsniai "iškraipo" Lietuvos politikos realijas, taip pat vadinamųjų Lietuvos "partizanų" istoriją.

Be to, 2017 metų vasarį "Baltic News Service" (BNS) naujienų agentūra neteisėtai nutraukė sutartį su portalu "Sputnik Lietuva". Sutartis buvo nutraukta vienašališkai, nepateikus priežasčių.

Tuo tarpu Rusijos agentūra įvykdė visus įsipareigojimus.

Margarita Simonian, "RT" ir MIA "Rossija segodnia" vyriausioji redaktorė, pažymėjo, kad Baltijos šalyse sistemingai naudojami šaltojo karo laikų propagandos metodai, jie tapo "bendra praktika" šiose valstybėse.

Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
© Sputnik /
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
76
Tegai:
RT, Sputnik, Didžioji Britanija
Dar šia tema
Britanija pradėjo tris naujus tyrimus prieš televizijos kanalą "RT"
Simonian atsakė į Britanijos parlamentarų raginimą kovoti su "RT" ir "Sputnik"
Lietuvos parlamentarė pasipiktino "RT" Naujųjų metų dovana
AVAAZ "RT France" naujienose apie "geltonųjų liemenių" protestus nerado klastotės
Latvijos saugumo tarnyba RT interviu įrašą visuomeninės televizijos kanale laiko grėsme
Latvijos ministras pasipiktino, kad Belgijoje galima žiūrėti RT
Vladimiras Pozneris, archyvinė nuotrauka

Pozneris sankcijas Rusijai pavadino "bausme" Putino kalbą

(atnaujinta 14:15 2020.09.19)
garsus Rusijos televizijos laidų vedėjas pabrėžia, kad jis nėra nei Putino šalininkas, nei priešininkas

VILNIUS, rugsėjo 19 — Sputnik. Vakarų šalių įvestos sankcijos Rusijai buvo bausmė už prezidento Vladimiro Putino kalbą 2007 metais Miunchene. Tokią nuomonę pareiškė Rusijos televizijos laidų vedėjas Vladimiras Pozneris.

"Nuo to laiko, kai Rusijos vadovybė, atstovaujama Putino, paskelbė, kad ji nepriima vienpolio pasaulio politikos, kad Rusija turi savo nacionalinius ir geopolitinius interesus, kad Rusija nešoks pagal Amerikos dudelę. <...> nuo tada Vakarai "baudžia" Putiną ir, atitinkamai, įveda sankcijas Rusijai", — cituoja vedėją RIA Novosti.

Jo nuomone, tam tinka bet kokia priežastis.

Pozneris pabrėžė, kad jis nėra nei prezidento šalininkas, nei priešininkas, tačiau siekia objektyvaus vertinimo.

"Esu pasirengęs bet kur ir bet kam įrodyti, kad viskas yra taip, kaip parašiau", — pridūrė televizijos laidų vedėja.

2007 metų vasario mėnesį Vladimiras Putinas kalbėjo Miuncheno saugumo politikos konferencijoje. Savo kalboje jis palietė šiuolaikinės politikos vienpoliškumo problemą, pažymėdamas jos nepriimtinumą pasauliui apskritai ir ypač Rusijai.

Vladimiras Pozneris turi trijų šalių pilietybę: Rusijos, JAV ir Prancūzijos. Jis gyveno Jungtinėse Valstijose 1991–1997 metais. Ten jis dirbo CNBC, po to grįžo į Rusiją.

Tegai:
Vladimiris Pozneris, sankcijos, Rusija, Vladimiras Putinas
Dar šia tema
Lavrovas pranešė apie Europos Sąjungos norą "nubausti" Rusiją, kad įtiktų JAV
Austrijos prezidentas atsakė į raginimus sustabdyti "Nord Stream-2"
EP pareikalavo griežtesnių sankcijų Rusijai dėl Navalno bylos
Europarlamentaras papasakojo apie "Nord Stream-2" užkulisius
Nord Stream-2, archyvinė nuotrauka

Ukraina įvardijo riziką Kijevui dėl "Nord Stream-2" blokavimo

(atnaujinta 15:10 2020.09.19)
Deputatas priminė, kad Jungtinės Valstijos bando užkirsti kelią "Nord Stream-2" statyboms, siekdamos pašalinti Rusiją iš Europos dujų rinkos

VILNIUS, rugsėjo 19 — Sputnik. Jei "Nord Stream-2" bus užblokuotas, kitu JAV tikslu taps Ukrainos dujų transportavimo sistemos sužlugdymas, sakė Jurijus Zagorodnyj, Aukščiausiosios Rados narys iš "Opozicijos platformos — Už gyvenimą". Jo pranešimas spaudai paskelbtas partijos tinklalapyje.

Deputatas priminė, kad JAV bando užkirsti kelią "Nord Stream-2" statyboms, siekdamos pašalinti Rusiją iš Europos dujų rinkos. O Maidanas, kurį Vašingtonas organizavo Ukrainoje, jo nuomone, siekė ne tik politinių, bet ir ekonominių tikslų.

Proamerikietiško režimo nustatymas Kijeve leis Jungtinėms Valstijoms žengti kitą žingsnį kovojant dėl ​​suskystintų dujų tiekimo į Europą, įsitikinęs politikas.

"Kaip suprantate, atsižvelgdami į naujųjų Ukrainos vadovų interesus ir jų dabartinių globėjų pozicijas, tuo atveju, jei Vakarai blokuos "Nord Stream-2", mūsų dujų perdavimo sistema taps kitu Amerikos korporacijų tikslu. Tokiu būdu padės jai negarbingai užbaigti savo dienas", — sakė Zagorodnyj.

Jis prisiminė, kad dujų perdavimo sistema yra blogos būklės, ir neseniai įvykusi avarija greitkelyje netoli Kijevo tai dar kartą patvirtina.

"Jos ištekliai jau seniai yra ant ribos", — apibendrino deputatas.

"Nord Stream 2" projekte numatyta iš Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą į Vokietiją nutiesti dvi dujotiekio, kurio bendras pajėgumas yra 55 milijardai kubinių metrų dujų per metus, linijas. Jis taip pat eis per Suomijos, Švedijos ir Danijos teritorines ar išskirtines ekonomines zonas.

Aktyviai priešinasi statyboms Ukraina, bijanti prarasti pajamas iš Rusijos dujų tranzito, Lenkija, Latvija ir Lietuva, kurios šį projektą laiko politiniu, taip pat JAV, kurios aktyviai reklamuoja suskystintas gamtines dujas į ES. Praėjusių metų pabaigoje JAV priėmė gynybos biudžetą, kuriame buvo numatytos sankcijos projekte dalyvaujančioms įmonėms. Todėl statybos buvo sustabdytos: Šveicarijos vamzdžių klojimo įmonė "Allseas" nedelsdama nutraukė darbą.

Dabar ginčai dėl "Nord Stream-2" paaštrėjo susidarius situacijai su Aleksejumi Navalnu. Kai kurie Vakarų politikai, įskaitant Vokietiją, ragina blokuoti projektą. Tačiau kanclerė Angela Merkel teigė, kad "Nord Stream-2" ir Navalno incidento klausimus reikėtų nagrinėti atskirai.

Maskva ne kartą pabrėžė, kad "Nord Stream-2" yra išskirtinai komercinis projektas ir įgyvendinamas siekiant viso Europos žemyno energetinio saugumo. Energetikos ministras Aleksandras Novakas teigė, kad projektas yra beveik parengtas, ir išreiškė įsitikinimą, kad jis bus įgyvendintas iki metų pabaigos.

Nord Stream-2
© Sputnik /
"Nord Stream-2"
Tegai:
Nord Stream-2, Ukraina
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba
Dar šia tema
Galintis užbaigti "Nord Stream-2" laivas atplaukė į Vokietijos uostą  
EP pareikalavo griežtesnių sankcijų Rusijai dėl Navalno bylos
Vokietijoje teigiama, kad nutiesta 97 % "Nord Stream-2"
Vakcina nuo COVID-19

Sunaikinti rusišką vakciną: mažas didžiosios politikos gešeftas

(atnaujinta 12:55 2020.09.19)
Kuriant vakciną nuo koronaviruso, Rusijos lyderystė tapo ne tik nemalonia staigmena Vakarams, bet ir piktinančiu iššūkiu tiek dėl politinių, tiek dėl finansinių priežasčių

Viena vertus, atsilikusi, visiškai nedemokratiška Rusija paprasčiausiai neturi teisės daryti tokių proveržių sudėtingose ​​mokslo ir technologijos pažangiose srityse. Kita vertus, laimikis yra tokia astronomiškas, kad vien mintis, jog tai gali praeiti Vakarų farmacijos kompanijoms pro šalį, gali sukelti rėmenį. Pavyzdžiui, vien žinia apie susitarimą tiekti Indijai šimtą milijonų dozių yra ko verta.

Vakcina nuo koronaviruso
© Sputnik / Пресс-служба АФК "Система"

Nenuostabu, kad Rusija susidūrė su daugybe bandymų diskredituoti Rusijos mokslininkų darbo rezultatus: didelė politika, dideli pinigai.
Tačiau šalia ryklių visada yra vietos žuvims-prielipoms, kurios reguliariai ką nors gauna nuo šeimininko stalo.

Būtent panaši istorija susiklostė paskelbus "Sputnik-V" testo rezultatus viename iš seniausių ir įtakingiausių medicinos žurnalų "The Lancet".

Straipsnis buvo sukritikuotas žaibišku greičiu. Didžioji žinia, kurią išplatino pasaulio žiniasklaida, buvo atviras laiškas, kuriame Amerikos šventyklos universiteto biologijos profesorius Enrico Buchi išreiškė baimę dėl klaidų, kurias galėjo padarė Rusijos tyrėjai“. Jam pritarė pustrečios dešimtys kitų Vakarų šalių mokslininkų.

"Lancet" pakvietė Rusijos kūrėjus atsakyti į užduotus klausimus, ir tai buvo padaryta. Gamalėjaus centras leidiniui pristatė pilnos apimties klinikinį "Sputnik-V" vakcinos tyrimo protokolą. Rusijos tiesioginių investicijų fondo vadovas Kirilas Dmitrijevas paskelbė skiltį, kurioje išsamiai pakomentavo pagrindinius kritikų teiginius, kartu patardamas tiems, kad spindulys būtų ieškomas savo akimis ir išsklaidytų Rusijos abejones dėl vykstančių pokyčių.

Tuo tarpu problema šiuo atveju kyla ne tik moksliniais klausimais, į kuriuos daugiausia dėmesio skyrė Rusijos tyrėjai.

Faktas yra tas, kad pats skandalingo laiško autorius yra gana puikus žmogus. BBC medžiagoje Enrico M. Bucci vadinamas „garsiu kovotoju su pseudomokslu". Tačiau teisingiau būtų jį pavadinti "mokslo verslininku".

2016 metais Buchi įkūrė įmonę "Resis Srl", kuri specializuojasi mokslinių darbų tikrinimo, tvirtinimo ir vientisumo srityse.
Tai gana madinga šiuolaikinio mokslo tema. Pastaraisiais metais tyrinėtojai publikuojamuose straipsniuose užklumpa klaidų, tame tarpe ir grubių. Mes nebūtinai kalbame apie piktnaudžiavimą ar sukčiavimą, dažnai pasitaiko tikrų klaidų, kurios, atskleistos, vis dėlto pakenkia mokslininkų ir net ištisų mokslo institucijų reputacijai.

Vakcina nuo koronaviruso
© Sputnik / Пресс-служба АФК "Система"

Būtent norėdami išvengti tokių problemų, autoriai ir mokslinių tyrimų struktūros dabar dažnai kreipiasi į tokiame darbe besispecializuojančias firmas, norėdami atlikti nepriklausomą savo tekstų auditą — prieš juos paskelbdami. Visų pirma Buchi kompaniją šiai veiklai pasamdė Vokietijos Fritzo Lipmanno institutas, aplink kurį prieš kurį laiką įsiplieskė garsus skandalas vien dėl siaubingų paskelbtų darbų klaidų. Šią istoriją prieš metus detalizavo žurnalas "Nature".

Subtilumas yra tas, kad toks verslas nustato tam tikrus etinius apribojimus, kuriuos, beje, puikiai žino ir profesorius Buchi. 2019 metų gruodžio mėnesį tame pačiame leidinyje "Nature" buvo paskelbta medžiaga apie mokslinio darbo grynumą ir vientisumą, kur jis buvo vienas iš autorių. Ir ten buvo sąžiningai pažymėta, kad Enrico N. Buchi buvo įsivėlęs į interesų konfliktą.

Paprasčiau tariant, kai komercinės įmonės savininkas viešai kalba apie veiklą, kurioje ji specializuojasi, tai iš esmės tampa jo įmonės reklama.
Bet, žinoma, kalbant apie Rusijos vakcinos "atskleidimą", tokios smulkmenos nebėra svarbios.

Vakarai panaudojo atvirą Buchi laišką (kuris iš esmės yra savireklama), norėdami dar kartą smogti Rusijos išradimams, tikėdamasis pakenkti ar bent susilpninti jų lyderystę. Na, o pats profesorius gavo tokio masto ir lygio savireklamos, apie kurią kitoje situacijoje jis paprasčiausiai negalėjo net pasvajoti. Tai, tiesą sakant, vadinama "jojimo aistra", pagal šį principą veikia šimtai ir tūkstančiai žiniasklaidos asmenybių.

Be abejo, tai pasiteisins sudarant labai patrauklias naujas komercines sutartis. Vaikytis ažiotažo neramiuose didžiosios politikos vandenyse gali būti labai naudinga.

Bet tai neturi nieko bendro su mokslu apskritai, ypač su medicina ir šimtų tūkstančių gyvybių išsaugojimu visame pasaulyje.

Autorės nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Sputnik V: pirmoji užregistruota vakcina nuo COVID-19
© Sputnik /
Sputnik V: pirmoji užregistruota vakcina nuo COVID-19
Tegai:
vakcina
Temos:
Vaistų ir vakcinos nuo COVID-19 sukūrimas
Dar šia tema
Rusija gali pradėti eksportuoti koronaviruso vakcinas 2021 metais
Gamalėjaus centras papasakojo, kaip pasiruošti vakcinacijai nuo COVID-19
Rusijoje paskelbta, kada prasidės masinė vakcinacija nuo COVID-19
Paskelbti Rusijos vakcinos nuo COVID-19 tyrimų rezultatai
Trampas palygino Rusijos ir Amerikos vakcinas nuo koronaviruso