Televizorius, archyvinė nuotrauka

Ekspertas: rusofobijos lygis Baltijos šalyse ne riba

54
(atnaujinta 16:15 2019.08.16)
Pasak jo, tokia politika padeda valdžioje išsilaikyti politiniam "elitui", atėjusiam po TSRS žlugimo

VILNIUS, rugpjūčio 16 — Sputnik. Rusijos ambasada Latvijoje išjuokė Nacionalinės elektroninės žiniasklaidos tarybos (NEŽT) sprendimą nubausti 19 kabelinės televizijos operatorių už vienos iš Rusijos televizijos kanalo "Rossija 24" programų transliavimą.

Diplomatinė atstovybė pabrėžė, kad Latvijos reguliavimo institucija sureagavo į laidą, kuri buvo išleista prieš 2,5 mėnesio, neva aptikusi joje "priešišką turinį".

Interviu Sputnik radijui metu politikos analitikas, socialinių-ekonominių ir politinių studijų instituto ekspertų tarybos narys Aleksejus Zudinas pabrėžė, kad rusofobija Baltijos šalyse leidžia valdžioje išsilaikyti dabartiniam politiniam elitui.

"Dabartinis rusofobijos lygis — ne riba. Mes žinome, kad kai kurios kitos valstybės, tokios kaip Lenkija ir Didžioji Britanija, bando šiuo atžvilgiu aplenkti viena kitą, tad Baltijos šalių rusofobai turi į ką lygiuotis", — sakė jis.

Anot Zudino, kadangi Latvija negali pateikti nieko adekvataus, jai belieka vienintelis būdas — apriboti ir daryti spaudimą vietos paslaugų teikėjams.

Rusijos žiniasklaidos priespauda Vakaruose

Liepos pabaigoje Latvijos užsienio reikalų ministerija nusprendė užblokuoti prieigą prie "Baltnews.lv" svetainės. Agentūros duomenimis, "nic.lv" domenų registratorius pažeidė 2014 metų kovo 17 dienos ES reglamentą dėl sankcijų, susijusių su grėsme Ukrainos nepriklausomybei, suverenumui ir teritoriniam vientisumui.

Lietuvoje taip pat labai kliudoma Rusijos žiniasklaidos veiklai.

Liepą paaiškėjo, kad Vilniaus apygardos teismas leido blokuoti Sputnik Lietuva svetainę Lietuvos teritorijoje. Pretekstas — Lietuvos radijo ir televizijos komisijos gautas LRT skundas dėl tariamo "autorinių teisių pažeidimo". Vėliau LRTK atnaujino prieigą prie svetainės.

Taip pat gegužės pabaigoje Vilniaus oro uoste buvo sulaikytas Sputnik Lietuva portalo vyriausiasis redaktorius Maratas Kasemas. Jis buvo apklaustas, Lietuvos valdžios atstovus ypač domino redakcijos darbas ir kontaktų šaltiniai.

Dėl to Latvijos pilietis Kasemas buvo paskelbtas "grėsme nacionaliniam saugumui" ir jam penkeriems metams uždrausta atvykti į Lietuvą. Maskvoje tokie Lietuvos valdžios institucijų veiksmai laikomi "atviromis represijomis prieš nepageidaujamą žiniasklaidą".

Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
© Sputnik /
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
54
Tegai:
santykiai su Rusija, Latvija, Rusijos žiniasklaida
Dar šia tema
RF žurnalistų sąjunga: žiniasklaidos blokavimas Lietuvoje taps praeitimi
MIA "Rossija segodnia" sureagavo į Sputnik Lietuva blokuotės atšaukimą