Robotas Fiodoras po skrydžio į TKS, archyvinė nuotrauka

Robotas "Fiodoras" nebeskris į kosmosą

47
(atnaujinta 16:25 2019.09.11)
Jis bus pakeistas kitu robotu, keliausiančiu į kosminę erdvę

VILNIUS, rugsėjo 11 — Sputnik. Neseniai TKS lankęsis robotas "Fiodoras" daugiau nebeskris į kosmosą, sakė mokslinio-gamybinio susivienijimo "Androidinė technika" vykdomasis direktorius Jevgenijus Dudorovas RIA Novosti.

"Jam nebėra ką veikti, jis įvykdė savo misiją", — sakė jis apie "Fiodorą".

Jis bus pakeistas kitu robotu, keliausiančiu į kosminę erdvę, jį jau pradėta kurti.

Dudorovas paaiškino, kodėl dabartinis "Fiodoras" netinkamas šiai užduočiai: jis turi kojas, o jos nėra reikalingos kosmose.

Taigi, naujasis androidas bus pavadintas "Aleksejumi Leonovu" (tai pirmasis žmogus, išėjęs į atvirą kosmosą).

Jei programa bus vykdoma nedelsiant, "mes būsime pirmieji", padarė išvadą Dudorovas.

Robotas "Fiodoras" buvo paleistas į Žemės orbitą rugpjūčio 22 dieną. Po penkių dienų erdvėlaivis antruoju bandymu sėkmingai prisijungė prie TKS. Ten astronautai Aleksejus Ovčininas ir Aleksandras Skvorcovas atliko su juo eksperimentus. Šeštadienį "Fiodoras" grįžo į Žemę.

47
Tegai:
kosmosas, robotas
Dar šia tema
Rusija pirmą kartą paleido į kosmosą humanoidinį robotą "Fiodorą"
Rusijos erdvėlaivis "Sojuz MS-14" su "Fiodoru" nesugebėjo prisijungti prie TKS
"Sojuz MS-14" su robotu "Fiodoru" sėkmingai prisijungė prie TKS
Beirutas po sprogimo

"Roskosmos" parodė Beiruto uosto nuotraukas kosmoso prieš ir po sprogimo  

(atnaujinta 13:21 2020.08.06)
Pirmoji nuotrauka padaryta 2019 metų lapkričio 4 dieną. Joje matyti daugybė angarų ir patalpų, esančių šalia vandens

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. Korporacija "Roskosmos" paskelbė Beiruto uosto palydovinius vaizdus prieš ir po antradienį įvykusio galingo sprogimo, praneša RIA Novosti.

Pirmoji nuotrauka padaryta 2019 metų lapkričio 4 dieną. Joje matyti daugybė angarų ir patalpų, esančių šalia vandens. Antrasis vaizdas, kurį šiandien nufotografavo Rusijos palydovas "Kanopus-V", rodo tik uosto rajone esančių pastatų, sunaikintų pastatų ir ant jo gulinčio laivo kontūrus.

​Antradienį Libano sostinės Beiruto jūrų uosto rajone įvyko sprogimas. Banga nuo sprogimo sugriovė ir apgadino dešimtis namų, automobilių, pastatų langai sudužo miesto kvartaluose. Naujausiais duomenimis, žuvo 135 žmonės, daugiau kaip penki tūkstančiai buvo sužeista, pranešama, kad daug žmonių dingo.

Galingas sprogimas antradienio vakarą įvyko Beiruto uosto rajone. Sprogimas įsiplieskė dėl 2750 tonų amonio salietros, kuri šešerius metus buvo nesaugiai laikoma sandėlyje.

Dviem savaitėms mieste įvesta nepaprastoji padėtis. Visame Libane paskelbtos trys gedulo dienos.

Tegai:
sprogimas, nuotraukos, Beirutas
Dar šia tema
Nufilmuoti sprogimo Beiruto uoste padariniai
Įvardytos pavojingos medžiagos atmosferoje po sprogimo Beirute
JAV valstybinio departamento pastatas Vašingtone, archyvinė nuotrauka
 

Rusijos ambasada JAV pakomentavo Valstybės departamento pranešimą apie "propagandą"  

(atnaujinta 13:05 2020.08.06)
Anksčiau JAV Visuotinio įsitraukimo centras prie Valstybės departamento paskelbė pranešimą apie "Rusijos dezinformacijos stulpus", kuriame susistemino "Rusijos propagandos" sąvoką

VILNIUS, rugpjūčio 6 — Sputnik. JAV Valstybės departamento ataskaita apie "Rusijos propagandą" skirta "nuslopinti" Maskvos pasiūlymams atnaujinti bendradarbiavimą su JAV, praneša RIA Novosti su nuoroda į Rusijos ambasados Vašingtone pranešimą.

Anksčiau JAV Visuotinio įsitraukimo centras prie Valstybės departamento paskelbė pranešimą apie "Rusijos dezinformacijos stulpus", kuriame susistemino "Rusijos propagandos" sąvoką.

Šį apibrėžimą apibendrino Rusijos žiniasklaida gavusi valstybės finansavimą. Sputnik, RIA Novosti, RT, "Pirmasis kanalas", "Rossija 24" ir kitų antraštės nurodomos kaip dezinformacijos pavyzdžiai.

Diplomatinė atstovybė patarė Rusijos ir užsienio žiniasklaidai "išdrįsusioms kritikuoti JAV" nepamiršti, kad jos "gali ir beveik neabejotinai taps kruopštaus tikrinimo objektu", o jų ištekliai Amerikos socialiniuose tinkluose gali būti blokuojami be paaiškinimų.

Ambasada teigė, kad JAV Valstybės departamentas "nemėgsta alternatyvių informacijos šaltinių egzistavimo". Jų diskreditavimas, kaip pažymėta diplomatinėje atstovybėje, yra "susijęs su dideliais ištekliais".

"Bet koks balsas, prieštaraujantis Vašingtonui, yra paskelbtas "dezinformacija" tarnaujant Kremliui ir Rusijos specialiosioms tarnyboms", — teigė diplomatai komentare, paskelbtame Facebook.

Ambasada pranešime pateikė absurdiškų teiginių pavyzdžius. JAV užsienio reikalų ministerija "oficialiuose vyriausybės pranešimuose" įregistravo Rusijos liberalų demokratų partijos lyderį Vladimirą Žirinovskį ir privačią radijo stotį "Govorit Moskva".

"Jei tai yra visos struktūros viršūnė, kurią mūsų kolegos amerikiečiai taip kruopščiai pastatė, tada ji labiau primena kortų namelį", — teigė ambasadoje.

JAV veikia valstybinė užsienio transliacijų agentūra — pagrindinė "Voice of America" ir "Radio Liberty/Free Europe" struktūra, kurią Rusijos teisingumo ministerija kartu su kitomis žiniasklaidos priemonėmis įtraukė į užsienio agentų sąrašą.

Organizacija, kuri nuo 1994 metų vadinama Transliavimo valdytojų taryba (BBG), 2018 metais buvo pervadinta į Jungtinių Valstijų pasaulinės žiniasklaidos agentūrą (USAGM). Joje rengiamos televizijos programos, tačiau beveik išimtinai transliuojamos internetu. Agentūra visiškai finansuojama iš JAV biudžeto, 2017 metais jos išlaidos sudarė 748 mln. JAV dolerių.

Tegai:
dezinformacija, Rusija, JAV
Dar šia tema
Atgimusios tradicijos: Rusija Baltijos jūroje parodė įspūdingą jėgą
Lietuvos kariuomenė gavo prieštankinių raketų sistemų "Javelin" siuntą iš JAV