Žemė, archyvinė nuotrauka

Mokslininkai tikisi per dešimt metų atrasti planetas su panašia į Žemės atmosfera

(atnaujinta 20:30 2019.10.12)
2019 metais Nobelio fizikos premija buvo paskirta amerikiečiui James'ui Peebles'ui ir šveicarams Didier Queloz'ui bei Michel'ui Mayor'ui už jų pasiekimus astronomijoje ir astrofizikoje

VILNIUS, spalio 12 — Sputnik. Teleskopai, su kuriais galima išvysti egzoplanetas, kurių atmosfera yra panaši į Žemės, gali pasirodyti apytiksliai per 10 metų, praneša RIA Novosti su nuoroda į Maskvos valstybinio universiteto Šternbergo valstybinio astronomijos instituto vyresnįjį mokslo darbuotoją Sergejų Popovą.

2019 metais Nobelio fizikos premija buvo paskirta amerikiečiui James'ui Peebles'ui ir šveicarams Didier Queloz bei Michel'ui Mayor'ui už jų pasiekimus astronomijoje ir astrofizikoje.

Saulė, archyvinė nuotrauka
© Sputnik/ Владислав Адамовский.

Remiantis Nobelio komiteto pranešimu spaudai, Peebles'as buvo apdovanotas premija už "teorinius atradimus fizikinėje kosmologijoje", o Mayor'as ir Queloz'as buvo apdovanoti "už tai, kad atrado egzoplanetą orbitoje, esančioje aplink Saulę primenančią žvaigždę".

"Mes laukiame naujos kartos teleskopų su naujais prietaisais, kurie, jei viskas bus gerai, per 10 metų turėtų mums pasakyti, ar egzistuoja planetos, panašiose į Žemę su deguonimi ir atmosfera", — sakė Popovas televizijos kanale "Rossija 24", komentuodamas Nobelio fizikos premijos įteikimą.

Kaip pažymėjo Rusijos mokslų akademijos Kietųjų kūnų fizikos instituto direktoriaus pavaduotojas, profesorius Eduardas Devjatovas, jei planetoje yra atmosfera, tada matoma spinduliuotė per ją pereis blogai, todėl reikia kurti jutiklius, dirbančius su kitais bangos ilgiais. Anot jo, tokių jutiklių atsiradimas gali paskatinti vystymąsi dviejų dimensijų nanomedžiagų srityje.

mokslininkai, planetos, Žemė