Denisas Pušilinas, archyvinė nuotrauka

Pušilinas: Zelenskis atkartoja Porošenką blogiausiomis jo apraiškomis

57
(atnaujinta 11:58 2019.10.25)
Nepaisant Minske pasirašytos "Šteinmejerio formulės" ir sutikimo atskirti pajėgas ir priemones dviejose bandomosiose vietose, nepripažintos Donecko Liaudies Respublikos vadovas Denisas Pušilinas neslepia savo nepasitikėjimo Ukrainos valdžia

Donecko Liaudies Respublikos vadovas Denisas Pušilinas skeptiškai vertina Kijevo galimybę visiškai įvykdyti savo įsipareigojimus ir vadina Ukrainą nepatikima derybininke. Pušilinas interviu RIA Novosti korespondentui Jurijui Voitkevičiui papasakojo apie savo požiūrį į Kijevo reikalavimą panaikinti DLR ir LLR, taip pat, kodėl Ukrainos valdžia negali ar nenori laikytis paliaubų Donbase.

— Kaip jums pavyko paveikti Kijevą pasirašant "Šteinmejerio formulę"?

— Ne Kijevas sugebėjo pasirašyti, bet pirmiausia sugebėjo respublikos. Su valstybių garantų — Rusijos, Prancūzijos, Vokietijos — parama, pavyko užgniaužti Ukrainą ir pasiekti tai, kad formulė būtų pasirašyta. Kodėl teko pasirašyti formulę, ateiti iki tokių mechanizmų? Ji buvo suderinta "Normandijos formatu" dar 2015–2016 metais. Derybininkai Minske, Ukrainos atstovai sakė: "Mes nieko nežinome pagal šią formulę, nieko šioje srityje nepadarysime". Natūralu, kad visa tai buvo slopinama. Keletą metų iš eilės buvo diskutuojama apie šią formulę.

Todėl, atsižvelgiant į tai, kad Ukrainoje pasikeitė valdžia, atsirado viltis, kad Kijevas pakeis požiūrį į savo įsipareigojimų pagal Minsko susitarimus vykdymą ir viskas pradės pamažu judėti. Todėl imtasi paprasčiausių ankstesnių susitarimų — "Šteinmejerio formulės". Tiesiog, kad Ukrainos derybininkai neturėtų jokių galimybių atsisakyti, todėl buvo pasiūlyta tai išspręsti per kontaktinę grupę, patvirtinti remiantis Normandijos sprendimu. Tai tapo viena iš sąlygų "Normandijos formate". Kita sąlyga buvo pajėgų ir priemonių išskirstymas Petrovskojė ir Zolotojė gyvenvietėse. Tai nėra naujas pajėgų atsitraukimas, o tik pažeidimų, padarytų nuo 2016 metų spalio, kai įvyko pajėgų atsitraukimas dviejose iš trijų sričių, dėl kurių Minske susitarė saugumo pogrupis.

Jei manysime, kad Ukraina nusileido ir pasirašė formulę dėl kitų respublikų spaudimo, tai, deja, dėl Petrovskojė ir Zolotojė, mes matome įvairias insinuacijas, absoliučiai ne naujas, bet būtent tas, kurias Porošenka ilgą laiką naudojo Stanica Luhanskaja. Kai buvo išplatintos įvairios užuominos apie septynias tylos dienas, kurias turėjo fiksuoti ESBO, tada ESBO pakartotinai nustatė šiuos septynių dienų intervalus, tačiau Ukraina teigė, kad ESBO, turbūt, tiesiog negirdi, bet mūsų ginkluotųjų pajėgų atstovai girdėjo.

Todėl reikėjo skaičiuoti iš naujo. Tai buvo pakartota daugiau nei 80 kartų, buvo fiksuojamos septynių dienų paliaubos. Tačiau Stanica Luhanskaja niekas nesikeitė. Dabar Ukraina nelabai išmintingai padarė pažangą, atitraukdama pajėgas iš Stanica Luhanskaja, tačiau užblokavo Petrovskojė ir Zolotojė.

Be abejo, mes galėtume suprasti Ukrainos valdžią, suprasti, kad ji ten turi nekontroliuojamų radikalų, dar ir kažkokie mitingai vyksta. Visa tai būtų galima suprasti, jei visą tą laiką mūsų teritorija nebūtų atakuojama sviediniais ir jei šie susitarimai nebūtų buvę patvirtinti visais įmanomais formatais — Minske "Normandijos formatu", išankstiniuose susitikimuose. Deja, Ukraina šiuo atžvilgiu nejuda.

Radikalų problema yra dabartinės Ukrainos valdžios problema. Jie turi visas galimybes, jie turi Aukščiausiosios Rados daugumą, kad įstatymais įgyvendintų "Šteinmejerio formulę", ir tai yra "Šteinmejerio formulės" sąlygos tęstinumas, norint, kad įvyktų Normandijos susitikimas.

Jie turi visas galimybes valdyti saugumo pajėgas, nes ministrų kabinetą sudaro tiesiogiai nauja, dabartinė valdžia. Todėl jie gali susidoroti su radikalais ir su kitais neonaciais, kurių per daugelį metų Ukrainoje atsirado labai daug. Visa tai — Ukrainos problemos.

Mes visiškai laikomės savo įsipareigojimų ir esame pasirengę visiškai įgyvendinti Minsko susitarimus. Bet darant tai vienašališkai — nėra rezultatų. Žinoma, mes norėtume, bet mes neturime galimybės pakeisti Ukrainos įstatymų, mes neturime galimybės pakeisti Ukrainos Konstitucijos ir joje įregistruoti ypatingo statuso. Tai turėtų padaryti Ukraina. Ne mes, ir juo labiau ne Rusija, kurią Ukraina visais įmanomais būdais bando padaryti konflikto šalimi, kas yra visiškas absurdas, ir visi tai supranta. Kalbant apie "Šteinmejerio formulę" ir pajėgų atsitraukimą — kamuolys yra Ukrainos pusėje.

Dėl "Šteinmejerio formulės" — tai ją reikia įgyvendinti teisės aktais. Aukščiausiojoje Radoje yra dauguma, vadinasi, yra ir galimybių. Dėl Petrovskojė ir Zolotojė — tereikia imti ir atsitraukti. Mes pasiruošę. Tai tiesiog reikia imti ir padaryti.

— Kaip jūs paaiškintumėte faktą, kad Kijevas sutiko ir atitraukti pajėgas bei priemones, ir pasirašė "Šteinmejerio formulę", tačiau šiais klausimais pažangos nėra?

— Zelenskis dabar atkartoja Porošenką blogiausiomis jo apraiškomis. Jis atėjo į valdžią taikiais šūkiais: jis paskelbė, kad yra taikos prezidentas ir pirmas dalykas, kurį jis padarys — pasieks taiką. Praėjo daugiau nei šeši mėnesiai, tačiau nėra jokio paliaubų įsakymo. Neįgyvendintas nė vienas, net pats elementariausias Ukrainos pajėgų atitraukimo ir paliaubų punktas. Todėl dabar matome Porošenką blogiausiomis jo apraiškomis.

— Ar tikėtina, kad Kijevas įvykdys "Šteinmejerio formulės" reikalavimus?

— Šiuo atžvilgiu galiu kalbėti apie labai skeptiškas nuotaikas — jau net esant naujai valdžiai, kaip ir anksčiau, Ukrainos žodžiai skiriasi nuo darbų.

— Kaip "Šteinmejerio formulės" įgyvendinimas gali pakeisti situaciją Donbase?

— Norėčiau pažymėti, kad "Šteinmejerio formulė" yra vienas iš elementų įgyvendinant politinius priemonių paketo punktus.

"Šteinmejerio formulė" tiesiog atveria galimybę, net jo įgyvendinimas atveria galimybę aptarti kitus su rinkimais susijusius klausimus, kaip numatyta Donbaso teritorijos priemonių pakete. Bet iš Ukrainos pusės mes vis dar matome blokavimą, tai yra, aš nematau jokių sąlygų, kad Ukraina rytoj, po savaitės, mėnesio ar vėliau galėtų įgyvendinti šią formulę savo įstatymuose. Deja, mes girdime visiškai skirtingus Ukrainos prašymus, siekius, šūkius.

— Kokios naudos šiuo atveju gali siekti Kijevas?

— Jie tiesiog tempia laiką, bando "flirtuoti" su radikalais ir pamiršta, kad tai nėra jų elektoratas. Radikalams jie niekada nepatiks. Tai yra jų klaidingiausias požiūris. Zelenskį į valdžią atvedė ne radikalai, o žmonės, norintys taikos, o tai yra daugiau kaip 70 proc., kaip parodė balsavimo rezultatai. Bet kažkodėl Zelenskis klausosi ne šių daugiau nei 70 proc., o saujelės neonacių, kurie jam diktuoja sąlygas ir verčia jį veikti pagal jų kariškus tikslus ir uždavinius.

— Kas gali turėti įtakos tam, kad Kijevas sutiktų su "Šteinmejerio formulės" sąlygomis, ir kiek tai gali užtrukti?

— Mes ne kartą kreipėmės į pasaulio bendruomenę, ne kartą kreipėmės į šalis-garantus. Ir tik Rusija ėmėsi ir toliau imasi tam tikrų veiksmų, kurie turėtų paskatinti Ukrainą vykdyti savo įsipareigojimus. Tačiau Ukraina nepajudėjo iš vietos per visus šešerius metus, todėl kalbėti ir skelbti kažkokias datas, kada visgi Ukraina nuspręs įgyvendinti Minsko susitarimus, yra beprasmiška.

— Ar DLR pasirengusi įvykdyti dokumente išdėstytus reikalavimus ir žengti į priekį įgyvendindama Minsko susitarimus?

— Mes ne tik pasirengę, bet ir reguliariai tai deklaruojame, mūsų atstovai apie tai kalba derybose Minske. Be to, iš mūsų pusės vykdomi visi būtini veiksmai. Tai yra, mes vadovaujamės tuo, kad Minsko procesas ir pati Minsko platforma turėtų prisidėti prie taikaus konflikto sprendimo. Kol kas mes nematome alternatyvų, tačiau vis dėlto Ukraina mano kitaip.

— Ar gali "Šteinmejerio formulė" nulemti visišką karinių veiksmų Donbase pabaigą?

— Priemonių rinkinys buvo sudarytas labai sunkiomis, labai sudėtingomis sąlygomis. Kompromisinių punktų yra daug. Nepaisant to, tai yra tam tikras "kelių žemėlapis", kuris turėjo lemti karo veiksmų pabaigą ir visavertį politinį konflikto sureguliavimą. Deja, tik išsamus įgyvendinimas, kaip tai aprašyta punktuose, gali atnešti teigiamą dinamiką ir taiką. Tačiau iš Ukrainos mes nematome nė menkiausios užuominos, kad ji ketina įgyvendinti Minsko susitarimus ir juos įgyvendins.

— Kokias prognozes galima daryti dėl pajėgų atsitraukimo iš DLR situacijos?

— Nežinau, kada Ukraina bus pasirengusi pašalinti pažeidimus ten, kur 2016 metų spalį jau buvo atitraukiamos pajėgos.

— Ar pajėgų ir priemonių atitraukimas padės pasiekti teigiamą dinamiką sprendžiant konfliktą?

— Jei mes kalbame apie ketinimus ar pažadus, tuomet galėtume kalbėti apie teigiamą dinamiką. Bet atsižvelgiant į veiksmus, galima kalbėti tik apie stagnaciją — štai ką matome dabar. Kalta Ukraina.

— Kaip galima paaiškinti Kijevo teiginį apie galimybę įvykdyti Minsko susitarimus panaikinus DLR ir LLR?

— Šio teiginio formuluotėje sunku rasti pagrįstų elementų. Su kuo jie tada kalbėsis, kaip jie išspręs konfliktą, jei nebus DLR ir LLR? Visiškas absurdas ir, be abejo, tikrai ne Ukraina turi nuspręsti dėl DLR ir LLR. Tai buvo daugelio žmonių, Donbaso gyventojų, valia. Jie yra savo namuose ir patys sprendžia savo likimą.

Kalbant apie bet kokį išformavimą, yra daugiau prielaidų pačiai Ukrainai išsiformuoti ir išsiardyti. Kadangi labai gerai prisimename 2014 metų perversmą, prisimename išorinį kišimąsi į tuos procesus. Apskritai Ukrainos susiskaldymas gali prisidėti prie Minsko susitarimų įgyvendinimo, o tada gali vykti naujas regionų, kurie tikrai nori taikos, kurie galės paskatinti Ukrainą vykdyti savo įsipareigojimus, susirinkimas.

— Kaip galima paaiškinti pažangą Minsko derybose kartu su pareiškimais dėl DLR ir LLR panaikinimo?

— Tokia yra visa Ukraina. Labai nevienalytė, nevienareikšmiška ir neperspektyvi. Ji yra labai nepatikima derybininkė. Mat, kiek žinau, Ukrainos atstovai Minske neišsakė jokių pareiškimų apie DLR ir LLR panaikinimą ir kitų nesąmonių, kurias jie pateikė jau po derybų. Todėl neaišku, kam tai skirta.

— Ar šis pareiškimas turėjo įtakos respublikos atstovų pozicijai Minske?

— Dar kartą įsitikinome, kad turime išlikti tvirti. Ukraina negali pateikti nieko aiškaus ir adekvataus prieš mūsų argumentus. Esame pasirengę įgyvendinti Minsko susitarimus, bet ne vienašališkai, dabar to laukiame iš Ukrainos. Kol kas laukiame.

— Kiek dar teks laukti?

— Laikas parodys. Sprendžiant iš dabar matomų tendencijų, Ukrainai sekasi prastai.

57
Tegai:
Minsko susitarimai, Rusija, Luhansko liaudies respublika, Donecko liaudies respublika, Ukraina
Skruzdė, archyvinė nuotrauka

Mokslininkai įvardijo skruzdžių ištvermės priežastį

(atnaujinta 15:41 2020.10.24)
Skruzdės yra vienos ištvermingiausių būtybių. Jos gyvena kiekviename mūsų planetos kampelyje, nepaisant klimato sąlygų

VILNIUS, spalio 24 — Sputnik. Naudodama krūtinės ląstos rentgeno spindulius, tarptautinė mokslininkų grupė iš Okinavos mokslo ir technologijos instituto, Japonijos studijų universiteto ir Prancūzijos Sorbonos universiteto sugebėjo išsiaiškinti, kodėl skruzdėlės turi tiek daug fizinės jėgos, rašoma leidinyje "Planet today".

Skruzdės yra vienos ištvermingiausių būtybių. Jos gyvena kiekviename mūsų planetos kampelyje, nepaisant klimato sąlygų.

Yra žinoma, kad šie vabzdžiai gali pakelti dešimt kartų didesnį už savo svorį. Ekspertai ištyrė skruzdžių darbininkių raumenų ir griaučių struktūrą ir padarė išvadą, kodėl vabzdžiai yra tokie stiprūs.

Reikalas tas, kad skruzdės-darbininkės išsivystė iš skraidančių vabzdžių, todėl didžiąją jų krūtinės dalį užėmė sparnų raumenys. Tačiau dėl evoliucijos jie prarado gebėjimą skristi, o kūnas prisitaikė ir jame padidėjo kitų likusių raumenų apimtis.

Taip pat pasikeitė kaklo geometrija ir raumenų prisitvirtinimo prie kūno būdas. Visa tai prisidėjo prie didelės fizinės jėgos ir padidėjusios ištvermės atsiradimo.

Mokslininkai jau seniai domisi skruzdėlėmis. Tačiau iki tol buvo tiriami tik socialiniai vabzdžių santykiai. Šis tyrimas yra pirmasis fiziologijos srityje.

Tegai:
mokslininkai, skruzdėlės
Astravo AE, archyvinė nuotrauka

Astravo AE gavo leidimą pradėti elektros gamybą pirmajame bloke

(atnaujinta 15:25 2020.10.24)
Astravo AE pirmąjį energijos bloką planuojama pradėti eksploatuoti 2021 metų pirmąjį ketvirtį, antrąjį — 2022 metais

VILNIUS, spalio 24 — Sputnik. Baltarusijos nepaprastųjų situacijų ministerija penktadienį pranešė suteikusi leidimą Astravo atominei elektrinei pradėti elektros gamybą pirmajame bloke, praneša spaudos tarnyba.

Šis sprendimas buvo priimtas išnagrinėjus Branduolinės ir radiacinės saugos departamento ("Gosatomnadzor") atliktų ekspertizių dokumentus ir padarius išvadą, kad jėgainę yra saugu paleisti ir kad ji pasiruošusi pradėti elektros gamybą.

Astravo AE bloko paleidimą sudaro keli etapai: paleidimo derinimo darbai, fizinis paleidimas, energetinis paleidimas, bandomoji-pramoninė eksploatacija.

Prieš išduodant licenciją Baltarusijos AE, numatomi vieši klausymai, kuriuose elektrinės vadovybė ir pareigūnai praneš saugos patikrinimo rezultatus bei pareiškėjo atitikties licencijos reikalavimams vertinimą.

Kaip anksčiau pasakė Baltarusijos energetikos ministras Viktoras Karankevičius, lapkritį prasidės pirmojo bloko energetinis paleidimas, tai yra, pirmųjų kilovatvalandžių gamyba su jų pristatymu į šalies energetinę sistemą. Energijos bloką planuojama pradėti eksploatuoti 2021 metų pirmąjį ketvirtį.

Tuo tarpu antrajame BelAE energijos bloke statybos ir montavimo darbai užbaigti 75 proc., atliekami individualūs pagrindinių technologinių įrenginių bandymai. Pasak Baltarusijos ministro, bloką planuojama pradėti eksploatuoti 2022 metais.

Baltarusijos AE statyba

Baltarusijos AE — didžiausias Rusijos ir Baltarusijos ekonominis projektas; jos statybos generalinis rangovas yra "Atomstroiexport" ("Rosatom" dalis). AE turi du VVER-1200 reaktorius, kurių bendra instaliuota elektrinė galia yra 2400 MW. Pirmajai Baltarusijos atominei elektrinei buvo pasirinktas pažangus 3+ kartos Rusijos projektas, kuris visiškai atitinka tarptautinius standartus ir TATENA saugos rekomendacijas. 2-ojo bloko eksploatavimo pradžia numatyta 2022 metais.

Lietuva nuo pat BelAE statybos pradžios priešinosi projektui.

Anot valdžios, pasirinkta vieta, esanti vos už 50 kilometrų nuo Vilniaus, yra "nesaugi" ir kelia "grėsmę respublikos nacionaliniam saugumui".

Tačiau, kita vertus, branduolinis objektas perėjo visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus. Daugelis ekspertų patvirtino jėgainės saugumą.

Kaip interviu Sputnik Lietuva pažymėjo Rusijos energetinio saugumo tyrimų centro direktorius Antonas Chlopkovas, Vilniui padėtis su BelAE yra tik būdas daryti politinį spaudimą Baltarusijai. Tai neturi nieko bendro su realiu Lietuvos susirūpinimu dėl statomos atominės elektrinės eksploatavimo.

Tegai:
Baltarusija, Astravo AE
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos
Dar šia tema
Baltarusija planuoja paleisti Astravo AE lapkričio 7 dieną
Ekspertas: Lietuva kovoja su Astravo AE kaip Don Kichotas su vėjo malūnais
Jodo tabletės prieš Astravo AE
Opozicijos protestuotojai Minske, archyvinė nuotrauka

Baltarusija palaidojo "spalvotąją revoliuciją"

(atnaujinta 15:54 2020.10.24)
Baltarusijos opozicijai taip nepasisekė, kad ji turi visas galimybes pralaimėti net nominacijoje "Metų nevykėlis"

Prieš ją žaidžia tiek nuo jos nepriklausančios aplinkybės, tiek jos pačios lyderiai, kurie pateikia tokias kerinčias iniciatyvas, kad net neaišku, kaip jas iškęsti be didelių reputacijos ir įvaizdžio praradimų.

Beveik prieš dvi savaites Svetlanos Tichanovskajos Aleksandrui Lukašenkai pateikto "ultimatumo" terminas baigiasi sekmadienį. Kadangi nėra nė menkiausio Baltarusijos valdžios pasirengimo įvykdyti jo reikalavimus ženklo, nuo pirmadienio, remiantis "prezidentės Svetos" pažadu, Baltarusija turėtų pasinerti į visos šalies streiko, kelių užtvėrimo ir pardavimų valstybinėse parduotuvėse žlugimo chaosą.

Tačiau tokia įvykių raida kiekvieną dieną atrodo vis fantastiškesnė.

Panašu, kad tai buvo pradėta įtarti net opozicijos Koordinacinėje taryboje, kuri dabar yra suglumusi, kaip iš padėties išeiti su mažiausiais nuostoliais. Vienas iš jos narių Pavelas Latuška sakė, kad pasibaigus ultimatumo, kuris lengvu rankos mostu virto "tautiniu" ultimatumu, terminui, jie pradės didinti savo aktyvumą. Labai patogi formuluotė, suteikianti plačiausią interpretavimo galimybę, neprisiimant jokio įsipareigojimo.

Tačiau neteisinga vis akivaizdesnę Baltarusijos protestų nesėkmę sieti tik su vidiniais veiksniais, nors jie, be abejo, atlieka svarbų vaidmenį.

Baltarusijos opozicijai (ir jos užsienio kuratoriams) nepasisekė pradėti valdžios nuvertimo tuo metu, kai buvo masiškai diskredituojamas "spalvotosios revoliucijos" reiškinys.

Pusantro dešimtmečio jis — šis reiškinys — buvo reali grėsmė valdžios institucijoms ir kartu įkvėpimas daugelio šalių opozicijai. "Spalvotosios revoliucijos" buvo laikomos puikiu ir visagaliu ginklu norint pakeisti nepageidaujamus valdovus ir režimus. Ši koncepcija vienus demoralizavo, o kitiems suteikė tikėjimo neišvengiama jų pergale.

Bet, ko gero, svarbiausias dalykas — didžiulis skaičius žmonių, neturinčių tiesioginio ryšio su politika, buvo nuoširdžiai įsitikinę tikro gyvenimo pasikeitimo tokiu būdu į gerąją pusę galimybe.

Juk "spalvotoji revoliucija" nėra tik valstybės perversmas. Ji neįmanoma be apolitiškų įprastoje situacijoje, tačiau tvirtai įsitikinusių, kad reikia nedelsiant pakeisti valdžią pagal rašytines šviesesnės ateities taisykles, piliečių, užtvindančių gatves. Tai paskatino dešimtis ir šimtus tūkstančių žmonių 2011 metais atvykti į Kairo Tahriro aikštę, o 2013 metais — į Euromaidaną Kijeve.

Beje, baltarusių protestai iš pradžių taip pat galėjo pasigirti gana didele mase. Tačiau įvykių masiškumas nuolat krinta.

Esmė toli gražu ne tik ta, kad žmonėms atsibodo neefektyvus jų dalyvavimas renginiuose ir šūkis "Lukašenka, lauk", kaip paaiškėjo, neturi magiškos galios išstumti "neteisingą" šalies vadovą. Lygiagrečiai su Baltarusijos įvykiais kitose pasaulio vietose vyksta gana puikūs procesai, kurie priverčia respublikos piliečius blaiviau vertinti tai, kas vyksta namuose.

Yra Kirgizija, kuri dabar išgyvena trečią per 15 metų politinę krizę, kuriai taikoma "spalvotosios revoliucijos" etiketė. Nedaugelis nuveikė daugiau, kad diskredituotų šį reiškinį, nei ši Vidurio Azijos šalis, nes visų perversmų, lydimų gatvės riaušių ir anarchijos, pagrindinis rezultatas buvo tas, kad Kirgizijos visuomenėje neįvykdavo permainų į gerąją pusę.

Yra Armėnija. Vis didėjančio skepticizmo dėl bet kokių maidanų ir jų vis dažniau pasitaikančių nesėkmių kontekste būtent 2018 metų Jerevano įvykiai buvo pavyzdinis visais atžvilgiais "aksominės revoliucijos" pavyzdys. Sukilę žmonės demokratijos, europietiškos ateities ir kovos su korupcija vardu sėkmingai sunaikino erzinančią galią, valstybei pradėjo vadovauti tas, kurio norėjo žmonės — ir naujasis lyderis net turi kuo pasigirti pirmaisiais valdymo metais. Bet kokiu atveju, katastrofiškų rezultatų nebuvimas, kaip Ukrainoje ar toje pačioje Kirgizijoje, šiandieniniais laikais jau gali būti laikomas reikšmingu pasiekimu.

Bet kokia žmonių, nugalėjusių korumpuotus ankstesnės valdžios pareigūnus, ir pažangaus demokratinio lyderio, europinio pasirinkimo esmė, jei Armėnija vėl atsidūrė labai seno ir kruvino konflikto epicentre? Be to, net ir toli nuo politikos esantis žmogus supranta, kad Azerbaidžanas savo interesais panaudojo kaimynės demokratines paieškas, kurių rezultatą dabar galima stebėti Kalnų Karabache.

Sąvoka "spalvotoji revoliucija" netiesiogiai rodo, kad pasaulis yra nuostabi, saulėta, draugiška vieta, kur žmonės yra vienas kito broliai — ir tik pašalinus kai kurias žalingas jėgas valstybės vadovėje, šalis virsta tuo pačiu žydinčiu, gyvenančiu darniai su kitais sodu. Baltarusijos visuomenei Kirgizija ir Armėnija yra akivaizdus priminimas, kad toks požiūris yra iliuzija, neturinti nieko bendro su realybe nei vidaus, nei užsienio politikos požiūriu.

Nenuostabu, kad protestai Baltarusijoje nuolat juda vis labiau neišvengiamos jų nesėkmės link.

Taip elgdamasi respublika įkals vinį į visame pasaulyje vykstančio "spalvotųjų revoliucijų" mito karstą.

Autorės nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
protestai, Baltarusija
Temos:
Baltarusijos prezidento rinkimai ir įvykiai po jų
Dar šia tema
Tichanovskaja papasakojo apie savo gyvenimo sąlygas Lietuvoje
Tichanovskajos atstovė spaudai nesugebėjo paneigti, kad ji gavo pinigų iš Lukašenkos
Nausėda reiškia paramą Baltarusijos opozicijos Koordinacinei tarybai
Tichanovskaja su Šveicarijos deputatais aptarė krizę Baltarusijoje