Laivas Akademik Čerskij

Ekspertas įvertino naująjį laivo, galinčio užbaigti "Nord Stream-2", maršrutą

(atnaujinta 23:19 2020.04.20)
Jis pažymi, kad pagrindinis "Gazprom" tikslas 2020–2021 metais bus ne "Nord Stream-2" statybos užbaigimas, o pinigų srautų subalansavimas precedento neturinčio dujų kainų kritimo Europoje kontekste

VILNIUS, balandžio 20 — Sputnik. Laivo "Akademik Čerskij", kuris gali užbaigti "Nord Stream-2" dujotiekį, maršruto kryptis pasikeitė į Egiptą ir tai gali būti netiesioginis ženklas, kad dujotiekio pabaigimo datos gali būti perkeltos dėl kainų kritimo koronaviruso fone, pasakojo RIA Novosti vyriausiasis agentūros "Fitch" gamtos išteklių ir prekių grupės direktorius Dmitrijus Marinčenka.

Sekmadienį "Gazprom" priklausantis "Akademik Čerskij" laivas dar kartą pakeitė savo maršrutą, tačiau naujasis tikslas nekelia laivo arčiau Baltijos jūros, kur tikimasi atnaujinti "Nord Stream-2" statybas. Laivas dabar keliauja į Egipto uostą Saidą.

"Sunku pasakyti, ar kurso pasikeitimas susijęs su tuo, kad laivas bus naudojamas kokiam nors kitam tikslui, ar su jo modernizavimo poreikiu, tačiau tai gali būti netiesioginis ženklas, kad darbas, susijęs su dujotiekio tiesimu, gali būti pasislinkęs", — sakė analitikas.

Ekspertas pažymi, kad pagrindinis "Gazprom" tikslas 2020–2021 metais bus ne "Nord Stream-2" statybos užbaigimas, o pinigų srautų subalansavimas precedento neturinčio dujų kainų kritimo Europoje kontekste. Įmonė gali sau leisti atidėti projekto pradžią kuriam laikui.

"Dujotiekio paleidimo perkėlimas į vėlesnę datą beveik neturės įtakos įmonės finansinei veiklai, sutartinių Ukrainos tranzito pajėgumų yra daugiau nei pakankamai, kad būtų galima įvykdyti eksporto sutartis", — pabrėžė ekspertas.

"Nord Stream-2" projektas apima dviejų dujotiekio vamzdynų, kurių bendras pajėgumas yra 55 milijardai kubinių metrų dujų per metus, tiesimą nuo Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą iki Vokietijos.

Jį įgyvendina "Nord Stream 2 AG" su vieninteliu akcininku "Gazprom". Europos partneriai — Didžiosios Britanijos ir Nyderlandų "Royal Dutch Shell", Austrijos "OMV", Prancūzijos "Engie" bei Vokietijos "Uniper" ir "Wintershall" — kartu finansuoja projektą 50 procentų, tai yra, iki 950 milijonų eurų kiekviena. Likusi pusė lėšų — 4,75 milijardo eurų — gaunama iš "Gazprom".

Dujotiekio tiesimui aktyviai priešinasi Ukraina, kuri baiminasi, jog praras pajamas iš Rusijos dujų tranzito, nemažai Europos šalių, įskaitant Lenkiją, Latviją ir Lietuvą, taip pat JAV, kurios siekia eksportuoti į Europą savo suskystintas gamtines dujas.

Gruodį JAV įvedė sankcijas projektui, reikalaudamos, kad vamzdžių klojimą vykdančios bendrovės nedelsdamos nutrauktų statybas. Šveicarijos "Allseas" beveik iškart pranešė apie dujotiekio tiesimo sustabdymą.

Dujotiekį daugiausia remia Vokietija ir Austrija, kurios mano, kad projektas sustiprins Europos energetinį saugumą. Berlynas ir Viena taip pat atkreipia dėmesį į Rusijos, kaip tiekėjos, patikimumą. Rusija ne kartą pareiškė, kad "Nord Stream-2" yra grynai komercinis projektas.

Nord Stream-2
© Sputnik /
"Nord Stream-2"
Tegai:
maršrutas, laivas, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba (423)
Dar šia tema
Nafta, dujos, pasaulio ekonomika: didelis nepastovumas
Lenkija paskelbė apie eilinės dujotiekio su Lietuva atkarpos statybą
Įvažiavimas į Baltarusiją

Baltarusijos į ES šalis negali patekti šimtai sunkvežimių

(atnaujinta 14:37 2020.10.01)
Lenkijos kryptimi eismas laisvas. Taip pat pabrėžiama, kad link Ukrainos susidarė nedidelė spūstis

VILNIUS, spalio 1 — Sputnik. Iš Baltarusijos į ES šalis bando išvykti daugiau kaip 460 sunkvežimių, apie tai pranešė Baltarusijos valstybės sienos komitetas.

Didesnė spūstis pastebėta Baltarusijos ir Lietuvos pasienyje. 12:00 valandos duomenimis, eilėje laukia daugiau nei 360 sunkvežimių. "Kamennyj Log" kontroles punkte laukia 110 sunkvežimių, "Privalkoje" — 150. "Beniakonių" ir "Kotlovkos" kontrolės punktuose stovi atitinkamai 61 ir 40 sunkvežimių.

Eilės taip pat susiformavo prie Baltarusijos ir Latvijos sienos. Dviejuose postuose yra daugiau kaip šimtas sunkvežimių. Lenkijos kryptimi keliai laisvi.

Baltarusijos ir Ukrainos pasienyje taip pat yra nedidelis kamštis. Vienintelė vieta, kurioje prisikaupė sunkvežimių, yra "Novaja Guta" patikros punktas, kuriame stovi 30 sunkvežimių.

Tegai:
pasienio kontrolės punktas, Lenkija, Lietuva, Baltarusija
Dar šia tema
Lietuvos ir Ukrainos susisiekimo ministrai aptarė bendradarbiavimą transporto srityje
Baltarusiams, gavusiems leidimą gyventi Lietuvoje, COVID-19 tyrimas nebeprivalomas
Lietuva nežino, ką Baltarusija įtraukė į sankcijų sąrašą
Angela Merkel

Navalnas papasakojo apie susitikimo su Merkel įspūdžius

(atnaujinta 13:52 2020.10.01)
Rusijos tinklaraštininko Aleksejaus Navalno teigimu, Vokietijos kanclerė Angela Merkel apie su juo susijusį įvykį žino daugiau nei jis pats

VILNIUS, spalio 1 — Sputnik. Aleksejus Navalnas, interviu Vokietijos savaitraščiui "Spiegel" komentuodamas Vokietijos kanclerės Angelos Merkel vizitą į ligoninę, teigė, kad ji apie su juo susijusį įvykį žino daugiau nei pats jis.

"Durys atsidarė, įėjo mano gydytojas ir Merkel. Tai buvo privatus susitikimas, šeimos rate dalyvavo mano žmona Julija ir mano sūnus Zacharas. Aš negaliu jums nieko pasakyti apie detales, bet mes nieko neaptarėme, kas slapta ar sensacinga. Vizitas buvo gestas. Mane nustebino, kaip gerai ji žino Rusiją ir mano atvejį. Ji žino kai kurias detales geriau už mane. Ji tikrai giliai supranta, kas vyksta Rusijoje. Ir kai su ja kalbiesi, supranti, kodėl ji taip ilgai buvo valdžios viršūnėje Vokietijoje. Aš jai padėkojau už jos rūpestingumą, ir ji pasakė: "Aš padariau tik tai, kas buvo mano pareiga", — sakė Navalnas.

Aleksejus Navalnas sunegalavo rugpjūčio 20 dieną lėktuve, skridusiame iš Tomsko į Maskvą. Lėktuvas skubiai nusileido Omske, o tinklaraštininkas buvo išvežtas į ligoninę. Gydytojai diagnozavo medžiagų apykaitos sutrikimus, dėl kurių labai sumažėjo cukraus kiekis kraujyje. Kas tai sukėlė, kol kas nėra aišku, tačiau Navalno kraujyje ir šlapime nuodų nerasta.

Vėliau Navalnas buvo nugabentas į Berlyno "Šaritė" kliniką. Po kelių dienų Vokietijos valdžia paskelbė, kad jis esą buvo apsinuodijęs "Novičiok" grupės medžiaga. Vokietijos vyriausybė taip pat pranešė, kad šias išvadas patvirtino Švedijos ir Prancūzijos laboratorijos, o Berlyno prašymu Cheminio ginklo draudimo organizacija atlieka dar vieną tyrimą.

Maskva išsiuntė Berlyno laboratorijai prašymą pateikti išsamesnės informacijos apie analizės rezultatus, tačiau atsakymo nebuvo. Tuo tarpu prokuratūra ir policija pradėjo tyrimą tą dieną, kai Navalnas buvo paguldytas į ligoninę.

Kita vertus, vienas iš "Novičiok" kūrėjų Leonidas Rinkas išreiškė abejonę, kad tinklaraštininkas buvo apnuodytas būtent šia medžiaga — anot jo, Navalnas neturėjo atitinkamų simptomų. Be to, yra žinoma, kad Vokietijos žvalgybos tarnyba BND turėjo prieigą prie "Novičiok" nuo 1990-ųjų, jį tyrė apie 20 Vakarų valstybių, o Rusija 1992 metais sustabdė plėtrą cheminio ginklo srityje ir 2017 metais sunaikino tokių medžiagų atsargas, tai patvirtino ir Cheminio ginklo draudimo organizacija.

Tegai:
Rusija, Angela Merkel, Aleksejus Navalnas
Dar šia tema
"Spiegel": Merkel slapta aplankė Navalną "Šaritė" klinikoje
Merkel Navalno situaciją pavadino tarptautine problema
Dviračių takai

Šalčininkuose bus įrengtas pėsčiųjų ir dviračių takas

(atnaujinta 14:40 2020.10.01)
Pabrėžiama, kad šiame mieste nėra vietinio viešojo transporto sistemos, todėl gyventojai daugiausia juda savo automobiliais ir taip didina neigiamą poveikį aplinkai

VILNIUS, spalio 1 — Sputnik. Susisiekimo ministro Jaroslav Narkevič įsakymu skirta ES fondo lėšų Šalčininkuose pėsčiųjų ir dviračių takui įrengti, praneša Susisiekimo ministerija.

Pabrėžiama, kad šiame mieste nėra vietinio viešojo transporto sistemos, todėl gyventojai daugiausia juda savo automobiliais ir taip didina neigiamą poveikį aplinkai. 

"Įrengti taką — modernus būdas spręsti miesto transporto sistemos problemas, oro taršą. Naujai nutiestas pėsčiųjų ir dviračių takas susijungs su Šalčininkų mieste esančiais takais. Inicijuojamas projektas yra labai svarbus, nes naujas takas skirtas privažiavimui prie gyvenamųjų namų, rekreacinių zonų, o taip pat šalia tako įsikūrusioms įstaigoms, verslo subjektams", — teigia ministras.

Pažymima, kad įgyvendinus projektą Šalčininkų gyventojai galės patogiau judėti pėsčiomis ar dviračiais.

Kaip teigiama, projekto metu planuojama įrengti pėsčiųjų ir dviračių taką Šalčininkų m. 0,241 km (kairė Vilniaus g. pusė) ir 0,257 km (dešinė Vilniaus g. pusė) ilgio. Planuojamas bendras pėsčiųjų ir dviračių tako ilgis siekia apie 0,498 km.

Tegai:
pėstieji, dviračių takai
Dar šia tema
Pentagonas paskelbė užklausą tarybinės ginkluotės muliažams pirkti
VRM siūlo pertvarkyti ekstremalių situacijų valdymą