ES vėliavos, archyvinė nuotrauka

ES vėl apkaltino Rusiją ir Kiniją dezinformacija apie koronavirusą

(atnaujinta 20:47 2020.06.10)
Pareiškime teigiama, kad Europos tarnyboms pavyko nustatyti ir specialioje svetainėje paskelbti 550 dezinformacijos faktų, tariamai iš "prokremliškų šaltinių"

VILNIUS, birželio 10 — Sputnik. Europos Sąjunga paskelbė intensyvesnę kovą su dezinformacija, visų pirma susijusia su koronaviruso pandemija, ir vėl apkaltino Rusiją ir Kiniją sąmoningu melagingos informacijos platinimu, sakoma Europos Komisijos trečiadienį paskelbtame pranešime, praneša RIA Novosti.

"Krizės metu ES suintensyvino pastangas šviesti piliečius apie rizikas ir gerino tarptautinį bendradarbiavimą kovojant su dezinformacija", — rašoma dokumente.

Visų pirma Europos Komisijos paskelbtos žinios, paneigiančios tariamai netikslią informaciją, sulaukė daugiau nei septynių milijonų nuomonių. Be to, ES užsienio reikalų tarnyba kartu su Europos Komisija sustiprino darbą trečiosiose šalyse, ypač tose, kurios ribojasi su ES.

"Užsienio veikėjai ir kai kurios šalys, ypač Rusija ir Kinija, vykdė įtakos ir dezinformacijos kampanijų, skirtų ES, kaimyninėms šalims ir kitiems pasaulio regionams, platinimo operacijas", — rašoma dokumente.

Pareiškime teigiama, kad Europos tarnyboms pavyko nustatyti ir specialioje svetainėje paskelbti 550 dezinformacijos faktų, tariamai iš "Kremliaus šaltinių".

Pasiteiravus apie galimą ES reakciją į dezinformacijos plitimą, ES diplomatijos vadovas Žozepas Borelis teigė, kad europiečiai savo piliečiams turėtų suteikti tinkamą alternatyvą.

"Mes galime kovoti su išplatinta informacija tik pateikdami piliečiams alternatyvą, parodydami prieštaravimą su realybe", — Briuselyje vykusioje spaudos konferencijoje sakė jis.

Anot jo, "Rusijos ir Kinijos valdžia visada neigė, kad dezinformacijos centrai yra susiję su politine valdžia".

ES užsienio reikalų tarnyba periodiškai skelbia pranešimus, kuriuose nurodoma įvairių šalių, visų pirma Rusijos ir Kinijos, žiniasklaidos medžiaga, kuri, pasak ES pareigūnų, yra tyčinė dezinformacija.

Kaip anksčiau teigė Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas, Europos Sąjunga nepateikė nė vieno fakto apie tariamą Rusijos dezinformaciją apie koronaviruso pandemiją.

Anot ministro, Rusija yra įpratusi prie to, kad Vakarai vis dažniau bando ieškoti juos vienijančių motyvų fikcijose apie rusus ar kokią nors kitą grėsmę.

Tegai:
dezinformacija, Kinija, Rusija, ES
Temos:
Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje (2161)
Dar šia tema
Sakmė apie prarastą pelną. Lenkija nekantrauja pažvelgti į "Gazprom" kišenę
Rusijos ambasada atsakė į Linkevičiaus pareiškimus apie "propagandą"
Pistoletas su šaudmenimis, archyvinė nuotrauka

Rusija pradeda naujų specialių pistoleto šovinių gamybą

(atnaujinta 11:18 2020.07.09)
Nauji šoviniai skirti pistoletui "Udav", kurio buožės talpa yra 18 šovinių — dešimčia daugiau nei pistoleto "Makarov"

VILNIUS, liepos 9 — Sputnik. Centrinis mašinų inžinerijos tyrimų institutas ("Rostech" dalis) pradeda masinę naujų pistoletų šovinių gamybą, instituto spaudos tarnyba pranešė RIA Novosti.

"Institutas ruošia devynių milimetrų šovinio su padidinta skverbimosi galia kulka (indeksas 7H42) ir devynių milimetrų šovinio su sumažintu kulkos greičiu (indeksas 7U4) masinę gamybą. Abu šoviniai pagaminti kaip dalis "Udav" projekto darbų ir yra skirtos devynių milimetrų pistoletui, žinomam kaip "Udav", — sakoma pranešime.

Padidėjusio skvarbumo šovinys geba prasiskverbti į antros apsaugos klasės neperšaunamą liemenę, įskaitant audinį, ir iš žymiai didesnio nuotolio nei analogai. Naujas šaudmuo taip pat užtikrina labai mirtiną poveikį ir yra vienas galingiausių devynių milimetrų kalibro atstovų pasaulyje.

Antroji naujovė yra šovinys su sumažintu kulkos greičiu. Naujoviškas šovinio sukurtos kulkos dizaino bruožas — priekiniame šerdies gale esantis pjovimo kraštas, sudarytas iš dviejų plokščių paviršių, ir padidėjusi masė. Tai kartu leido sutaupyti kulkos kinetinę energiją tokiu lygiu, kad būtų galima pramušti antros apsaugos klasės neperšaunamą liemenę. Tuo pačiu metu naujo šovinio kulkos skrydžio greitis yra daug mažesnis nei prototipų, o tai leidžia užtikrinti mažiausią įmanomą šūvio garso lygį ir liepsną.

Devynių milimetrų kalibro pistoletas "Udav" yra visiškai rusiškas gaminys, surinktas iš rusiškų komponentų. Naujasis pistoletų kompleksas yra išlaikęs valstybinius testus ir yra rekomenduojamas armijos aprūpinimui. Tarpžinybinė komisija, kuri priima sprendimą dėl pistoleto "Udav" priėmimo į masinę gamybą, baigė darbą, o pistoletas gavo raidinį kodą O1. Jo buožės talpa yra 18 šovinių — dešimčia daugiau nei pistoleto "Makarov".

Šaudymui iš "Udav" galima naudoti visų rūšių 9x21 mm kalibro šaudmenis — su įprastomis, su šarvus pramušančiomis, su padidinto stabdymo veiksmo, su sumažinto įsiskverbimo veikimo, su padidinto pramušimo ir su ikigarsinio greičio kulkomis.

Tegai:
pistoletas, ginkluotė, Rusija
Dar šia tema
Darbas pagal gaublį: Rusijos projekto 22350 fregatų ypatybės
"Atsitiktinai nufilmuota": kokiais ginklais Sirijoje Rusija nustebino visą pasaulį
Rusijos T-14 "Armata" tankas buvo išbandytas nepilotuojamu režimu
Kodėl Indija pasirengusi išleisti 2 mlrd dolerių Rusijos naikintuvams MiG-29 ir Su-30
 RT logotipas, archyvinė nuotrauka

Rusijos nuolatinė atstovybė draudimą transliuoti RT Lietuvoje pavadino "raganų medžiokle"

(atnaujinta 09:25 2020.07.09)
Organizacija paragino ESBO atstovą žiniasklaidos laisvės klausimais Arlemą Dezirą atsakyti į dar vieną žiniasklaidos cenzūros pavyzdį

VILNIUS, liepos 9 — Sputnik. Nuolatinė Rusijos Federacijos atstovybė prie ESBO draudimą transliuoti RT Lietuvoje pavadino "raganų medžioklės" tęsiniu. Tai teigiama organizacijos Twitter pranešime.

Nuolatinė misija paragino ESBO atstovą žiniasklaidos laisvės klausimais Arlemą Dezirą "atsakyti į dar vieną žiniasklaidos cenzūros ir įsipareigojimų žiniasklaidos laisvės srityje pažeidimo pavyzdį".

RT ir MIA "Rossija segodnia" vyriausioji redaktorė Margarita Simonian taip pat atsakė į draudimą transliuoti RT respublikoje.

"Gerbiama Lietuvos radijo ir televizijos komisija, kuri uždraudė RT Lietuvoje. Dmitrijus Kiseliovas neturi nieko bendro su "Russia Today". Dmitrijus Kiseliovas vadovauja naujienų agentūrai MIA "Rossija segodnia". Net jei "Google" vertėjas jums pasakys, kad "Rossija segodnia" verčiama kaip "Russia Today", — rašė ji savo "Telegram".

Margarita Simonian, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Владимир Трефилов

Trečiadienį Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) paskelbė sustabdysianti televizijos programų RT, RT HD, RT Español, RT Documentary HD ir RT Documentary programų retransliavimą ar platinimą internetu. LRTK pirmininkas Mantas Martišius teigė, kad transliacija buvo sustabdyta, nes "RT kontroliuoja Dmitrijus Kiseliovas, kuris įtrauktas į asmenų, kuriems taikomos ES sankcijos, sąrašą".

Anksčiau septynių RT kanalų transliaciją uždraudė Latvijos reguliavimo institucija.

Iš tikrųjų Dmitrijus Kiseliovas yra MIA "Rossija segodnia" generalinis direktorius, o RT vadovauja Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos. Šios įmonės yra du atskiri juridiniai asmenys, ši informacija jau seniai žinoma ir viešai prieinama.

Nuo 2014 metų Europos Sąjunga taiko Kiseliovui sankcijas. Tačiau pati MIA "Rossija segodnia" nėra įtraukta į jokį sankcijų sąrašą.

Kaip pažymėta Rusijos užsienio reikalų ministerijoje, žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse "aiškiai parodo, ko verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino įsipareigojimą laikytis demokratijos ir žodžio laisvės principų".

Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
© Sputnik /
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Tegai:
Rusijos žiniasklaida, ESBO, RT
Temos:
Vakarų kampanija prieš Sputnik ir RT
Dar šia tema
Lietuva kovoja su RT. O gal reikėtų su "fake'ų kūrėjais" iš JAV?
Simonian sureagavo į galimybę Estijoje uždrausti RT
Čeryševa: Europos pozicija "Sputnik Estija" atžvilgiu yra nusikalstama tyla
Dujos

Lenkija grąžino "Gazprom Eksport" perteklinius 90 milijonų dolerių

(atnaujinta 13:19 2020.07.09)
Kovo pabaigoje Lenkijos įmonė pareiškė, kad laimėjo dujų kainos bylą prieš "Gazprom" ir turėjo teisę į 1,5 milijardo dolerių grąžinimą

VILNIUS, liepos 9 — Sputnik. Lenkijos naftos ir dujų bendrovė "PGNiG" grąžino "Gazprom Eksport" perteklinius 90 milijonų JAV dolerių, įgyvendinant Stokholmo arbitražo sprendimą dėl dujų kainų peržiūrėjimo, rašoma "PGNiG" pranešime.

Gazprom
© Sputnik / Алексей Куденко

Anksčiau "PGNiG" vadovas Ježis Kviecinskis (Jerzy Kwieciński) informavo, kad Stokholmo arbitražo nutarimu dėl dujų kainų peržiūros į jo įmonės sąskaitą buvo gauta 1606345733,8 dolerių. Jis paaiškino, kad "PGNiG" iš "Gazprom Eksport" gavo daugiau nei teismo nustatyta kompensacija, kuri siekia maždaug 1,5 milijardo JAV dolerių. Taip yra todėl, kad kai kuriais 2014 metų mėnesiais Lenkija sumokėjo per mažas įmokas už importuotas dujas.

"Liepos 2 dieną vykdant atsiskaitymus, "PGNiG" grąžino 90 milijonų dolerių Rusijos "Gazprom", todėl grynoji tarpusavio atsiskaitymų suma siekė apie 1,5 milijardo dolerių", — teigiama pranešime.

Kovo pabaigoje Lenkijos įmonė pareiškė, kad laimėjo dujų kainos bylą prieš "Gazprom" ir turėjo teisę į 1,5 milijardo dolerių grąžinimą. "PGNiG" duomenimis, teismas pakeitė kainos formulę pagal sutartį, visų pirma dėl jos tiesioginio ryšio su gamtinių dujų kotiruotėmis Europos rinkoje, ir arbitražo sprendimas susijęs su dujų tiekimais, vykdomais nuo 2014 metų sausio 1 dienos.

"Gazprom Eksport" savo ruožtu pareiškė, kad nagrinėja Stokholmo arbitražo sprendimą patikslinti dujų kainas Lenkijos "PGNiG", ir vis dėlto mano, kad per anksti įvertinti galimų mokėjimų sumą.

Tegai:
Gazprom, PGNiG, Lenkija
Dar šia tema
JAV paskelbė, kad Lenkija iki 2022 metų pasieks "energetinę nepriklausomybę" nuo Rusijos
Ekspertas: Lenkija atsisakys ilgalaikių sutarčių su Rusija, o ne jos dujų
"Jamal-Europa" vamzdžių pajėgumai Lenkijoje rezervuoti beveik 90 procentų