RT

"Reporteriai be sienų" sukritikavo Lietuvą ir Latviją dėl RT padėties

(atnaujinta 14:42 2020.07.11)
Organizacija pažymėjo, kad Baltijos šalys galėjo pasielgti kitaip — pareikalauti redakcijos nepriklausomumo garantijų

VILNIUS, liepos 11 — Sputnik. Tarptautinė organizacija "Reporteriai be sienų" (RBS) Lietuvos ir Latvijos draudimą transliuoti RT kanalus, taip pat požiūrį į Sputnik pavadino "piktnaudžiavimu ES sankcijų politika".

RBS pasmerkė Baltijos šalių veiksmus ir pažymėjo, kad ES sankcijos ar priemonės kovoti su "Rusijos propaganda" nėra teisėtos.

"Nors saugoti ir skatinti nepriklausomų ir patikimų žinių reportažų platinimą yra teisėta, RBS šiuos uždarymus vertina kaip piktnaudžiavimą ES politikos sankcijomis. Žiniasklaidos draudimas ar uždarymas nėra sankcijų, priimtų prieš [MIA "Rossija segodnia" generalinį direktorių Dmitrijų] Kiseliovą, dalis", — rašoma pranešime.

Organizacija pridūrė, kad užuot draudusios, Baltijos šalys iš visų žiniasklaidos priemonių galėjo pareikalauti redakcijos nepriklausomumo garantijų. Neįvykdžius teisinių įsipareigojimų, jie "gali skirti teisines sankcijas, su teisminės kontrolės sąlyga, kada bus nustatyta".

"Vienodi reikalavimai visoms žiniasklaidos priemonėms (nepriklausomai nuo jų kilmės šalies) leistų išvengti atsakomųjų priemonių iš šalių, kurios vykdo informacinį karą", — pabrėžė RBS.

Ketvirtadienį Lietuvoje įsigaliojo draudimas transliuoti RT, RT HD, RT en Español (ispanų kalba), RT Documentary HD ir RT Documentary TV kanalus. Praėjusią savaitę Latvijos valdžia priėmė panašų sprendimą, o Estija taip pat svarsto galimybę sekti šiuo pavyzdžiu.

Ryga šį žingsnį argumentavo tuo, kad RT tariamai priklauso MIA "Rossija segodnia" generaliniam direktoriui Dmitrijui Kiseliovui, kuriam taikomos ES sankcijos.

Iš tikrųjų Kiseliovas yra MIA "Rossija segodnia" generalinis direktorius, o RT vadovauja Margarita Simonian, kuriai netaikomos jokios ES sankcijos. Šios įmonės yra du atskiri juridiniai asmenys, ši informacija jau seniai žinoma ir viešai prieinama.

Kiseliovas anksčiau pažymėjo, kad tokia Latvijos valdžios pozicija liudija jos "kvailumą ir neišmanymą". Jis sakė nuoširdžiai pasijuokęs iš Rygos sprendimo, be to, jo teigimu, šis draudimas neturi teisinio pagrindo. Simonian savo ruožtu taip pat priminė, kad vietos valdžia jau seniai užblokavo "Sputnik" — ir tai netrukdo jam būti veiksmingu šaltiniu.

Baltijos šalių valdžia ne kartą kliudė Rusijos žiniasklaidos darbui. Rusijos užsienio reikalų ministerija paskelbė aiškius koordinuotų šių valstybių linijos požymius.

Kaip pažymėta Užsienio reikalų ministerijoje, žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse "aiškiai parodo, ko verti demagoginiai teiginiai apie Vilniaus, Rygos ir Talino įsipareigojimą laikytis demokratijos ir žodžio laisvės principų".

Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
© Sputnik /
Rusijos žiniasklaidos priespaudos atvejai Baltijos šalyse
Tegai:
Rusija, Latvija, Lietuva, RT
Dar šia tema
Paprieštarauti negalime — blokuosime. Lietuva rado paaiškinimą, kodėl uždraudė RT
Propaganda prieš naujienas: kodėl Vakarų žiniasklaida praranda savo pozicijas
RT transliavimo draudimas: Vakarai pamiršo, kaip kovoti su Rusija
Avifaviras

Rusišką vaistą, skirtą gydyti COVID-19 tieks į Lotynų Ameriką ir Pietų Afriką

(atnaujinta 15:11 2020.08.03)
Birželio 3 dieną vaistas buvo įtrauktas į prevencijos ir diagnozavimo gairių sąrašą ir naujos koronavirusinės infekcijos gydymo būdų. Vaistas jau pristatytas į 50 Rusijos Federacijos regionų, taip pat į Baltarusiją ir Kazachstaną

VILNIUS, rugpjūčio 3 — Sputnik. "Kromis", bendra Rusijos tiesioginių investicijų fondo (RDIF) ir įmonių grupės "ChemRar" įmonė, sutiko tiekti "Avifavirą" gydyti COVID-19 septynioms Lotynų Amerikos ir Pietų Afrikos šalims, pranešė RIA Novosti su nuoroda į RDIF ir "ChemRar".

"Kromis" pasirašė sutartį su Bolivijos įmone "Sigma Corp S.R.L." dėl "Avifaviro" tiekimo Argentinoje, Bolivijoje, Hondūre, Paragvajuje, Salvadore, Urugvajuje ir Ekvadore.

"Susitarime numatyta tiekti mažiausiai 150 tūkst. "Avifaviro" pakuočių. Be to, partnerio gamybos vieta Bolivijoje bus perkelta į technologiją, skirtą paruoštai vaisto dozavimo formai gauti", — sakoma pranešime.

"Be eksportuojamo vaisto pristatymo, mes perduodame partneriams galutinės "Avifavir" dozavimo formos gavimo technologiją, kuri leis sutrumpinti  logistikos išlaidas ir laiką, kurio reikia vaistui pristatyti gydant pacientus, sergančius koronavirusu", — pranešime teigė RDIF vadovas Kirilas Dmitrijevas.

"Kromis" taip pat pasirašė platinimo sutartį su "3Sixty Biopharmaceuticals", kad tiektų "Avifavirą" COVID-19 gydymui Pietų Afrikoje. "3Sixty Biopharmaceuticals" yra Pietų Afrikos bendrovė, įsikūrusi Johanesburge. Bendrovė plėtoja ir komercializuoja intelektinę nuosavybę Pietų Afrikoje ir užsienyje ir siekia to pasiekti savarankiškai arba bendradarbiaudama su privačiojo ir viešojo sektoriaus atstovais.

"Mes gaminame pakankamą kiekį "Avifaviro", kad patenkintume Rusijos sveikatos priežiūros poreikius. Tai leidžia mums tiekti vaistą užsienyje nepakenkiant vidaus paklausai. Pietų Afrika šiuo metu išgyvena sunkų koronarinės krizės paūmėjimo periodą ir mes lengvai reagavome į savo partnerių prašymą įsigyti mūsų vaistą. Tikimės, kad su jo pagalba kolegos iš Pietų Afrikos sugebės sustabdyti koronaviruso plitimą ir išgelbėti daugybę gyvybių", — sakė Andrejus Blinovas, "Kromis" generalinis direktorius.

"Avifaviras", dalyvaujant Rusijos tiesioginių investicijų fondui, gegužės 29 dieną gavo registracijos pažymėjimą iš Rusijos Federacijos Sveikatos apsaugos ministerijos ir tapo pirmuoju pasaulyje antikoronavirusiniu vaistu, kurio sudėtyje yra veikliosios medžiagos favipiraviro.

Birželio 3 dieną jis buvo įtrauktas į prevencijos ir diagnozavimo gairių sąrašą ir naujos koronavirusinės infekcijos gydymo būdų. "Avifaviras" jau pristatytas į 50 Rusijos Federacijos regionų, taip pat į Baltarusiją ir Kazachstaną.

Kovo 11 dieną Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė naujos koronavirusinės infekcijos COVID-19 protrūkį pandemija. Naujausiais PSO duomenimis, pasaulyje užfiksuota daugiau nei 17,8 mln. infekcijos atvejų, mirė daugiau nei 686 tūkst. žmonių.

Rekomendacijos, kaip saugotis nuo koronaviruso infekcijos
© Sputnik /
Rekomendacijos, kaip saugotis nuo koronaviruso infekcijos
Tegai:
koronavirusas, vaistai, Pietų Afrika, Pietų Amerika, Rusija
Temos:
Naujo koronaviruso protrūkis Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
Per praėjusią parą Lietuvoje patvirtinta dešimt naujų COVID-19 atvejų
Ekonomistas paragino lietuvius paskubėti aplankyti Lenkiją dėl COVID-19
Rusijos ir NATO vėliavos

Žurnalistas paaiškino, kodėl Rusija neįstojo į NATO

(atnaujinta 14:12 2020.08.03)
Jo nuomone, šiandien Rusija nėra suinteresuota įstoti į Šiaurės Atlanto aljansą ir Europos Sąjungą

VILNIUS, rugpjūčio 3 — Sputnik. Televizijos laidų vedėjas ir žurnalistas Vladimiras Pozneris pakomentavo Vokietijos Bundestago iš CDU/CSU frakcijos nario Christiano Schmidto pareiškimą, kuris pasiūlė dar kartą aptarti Rusijos įstojimą į NATO, apie kurią buvo rimtai diskutuojama 1990 metais. Televizijos laidos vedėjo teiginys pateiktas jo interviu "Posner Online" svetainėje.

Jis priminė, kad Rusijos stojimo į ES ir NATO idėją palaikė Borisas Jelcinas, o vėliau ir Vladimiras Putinas.

"JAV ir daugelis Europos šalių to nenorėjo", — pabrėžė Posneris.

Jo nuomone, šiandien Rusija nėra suinteresuota įstoti į Šiaurės Atlanto aljansą ir Europos Sąjungą.

"Nei JAV, nei daugumos Europos šalių pozicija nepasikeitė", — aiškino žurnalistas.

Tuo tarpu jis mano, kad toks Rusijos ir Vakarų suartėjimas būtų palaima, tačiau šiandien televizijos laidų vedėjui tai atrodo ne itin realu.

Vladimiras Pozneris turi trijų šalių — Rusijos, JAV ir Prancūzijos pilietybę. 1991–1997 metais televizijos laidų vedėjas gyveno JAV, kur dirbo CNBC, po to grįžo į Rusiją.

Tegai:
ES, NATO, Rusija
Dar šia tema
JAV Kongresas ragina didinti dujų eksportą NATO sąjungininkėms Europoje
Ekspertas: NATO turėtų palaikyti konstruktyvius ryšius su Rusija

Konfliktas Sirijoje: JAV sako, kad Rusijos "rankos suteptos krauju"

JAV dėl padėties Sirijoje apkaltino Rusiją ir Iraną. JAV nuolatinė atstovė prie Jungtinių Tautų Kelly Kraft pareiškė, kad tuo metu, kai amerikiečiai išleidžia milijardus dolerių pagalbai Sirijai, Maskvos ir Teherano "rankos suteptos krauju"

Vašingtonas apkaltino Rusiją dėl dabartinės padėties Sirijoje. JAV nuolatinė atstovė prie Jungtinių Tautų Kelly Kraft sukritikavo Maskvą po to, kai Rusija iškėlė Sirijos naftos telkinių eksploatavimo JAV temą.

Vasilijus Nebenzia, nuolatinis Rusijos atstovas prie JT, sakė, kad Sirija kiekvieną mėnesį praranda iki 40 milijonų dolerių pajamų, nes JAV tiesiog išnaudoja šalies naftos telkinius.

Nelegalios Sirijos naftos prekybos tema ne kartą buvo iškelta Rusija, ir Maskva, ir Teheranas ne kartą pateikė įrodymus. Išsami informacija mūsų vaizdo įraše.

Tegai:
nafta, Rusija, JAV, Sirija
Dar šia tema
Dujos ir Izraelis: kaip Europa rado dar vieną Rusijos pakaitalą
JAV nori nubausti Rusiją ir Kiniją už bandymą "numarinti badu" sirus
"Atsitiktinai nufilmuota": kokiais ginklais Sirijoje Rusija nustebino visą pasaulį