VILNIUS, liepos 12 — Sputnik. Du trečdaliai Italijos gyventojų nenori, kad Amerikos turistai šią vasarą atvyktų į jų šalį, praneša "TheLocal.it", remdamasi tyrimų bendrovės "YouGov" atlikta apklausa.
Daugiau nei 61 procentas respondentų teigė nesutiksiantys, jog į Italiją atvyktų turistai iš JAV. 57 procentai respondentų pasisakė prieš keliautojus iš Kinijos, 44 procentai prieš britus.
Anot leidinio, panašios tendencijos buvo stebimos Prancūzijoje, Ispanijoje, Vokietijoje, Danijoje, Norvegijoje ir Suomijoje, kur ekspertai apklausė tūkstančius žmonių.
Apskritai kiekvienoje šalyje 61–79 procentai respondentų šią vasarą pasisakė prieš JAV turistus. Nenorėtų priimti turistų iš Kinijos 57–77 procentai respondentų.
Tiesa, tik 17 procentų apklaustųjų amerikiečų teigė, kad yra pasirengę apsvarstyti galimybę šią vasarą praleisti atostogas Italijoje, maždaug toks pats procentas teigė, kad vyks į Prancūziją, Ispaniją ar Vokietiją.
Tačiau Švedija ir JK surinko 20 procentų balsų.
Italijoje tik 9 procentai respondentų teigė svarstantys apie atostogas JAV, 6 procentai galvoja apie Kiniją.
Italams patraukliausios šalys buvo Ispanija (23 proc.), Suomija (22 proc.) ir Norvegija (20 proc.).
Tačiau dauguma gyventojų šiais metais niekur nevyks. Remiantis neseniai atliktu Italijos viešosios nuomonės tyrimų instituto tyrimu, daugiau nei 90 procentų respondentų teigė, kad liks savo šalyje.
VILNIUS, sausio 27 — Sputnik. Amerikiečių naikintuvai F-22 ir F-35 turi daug trūkumų, dėl kurių jie tampa lengvai pažeidžiami priešo. Apie tai papasakojo leidinys "The National Interest".
"Stealth technologijos, priešingai nei įprasta manyti, nėra apsiaustas, darantis nematomu", — parašė žurnalistai.
Jų manymu, Rusijos radarai "Podsolnuch" puikiai atliks užduotį danguje aptikti orlaivį su "stealth" technologijomis. Taip pat žurnalistai tvirtina, kad Rusijos radarai gali lengvai sekti F-35 dideliais atstumais.
Straipsnyje teigiama, kad infraraudonųjų spindulių paieškos technologija taip pat apskaičiuoja amerikiečių naikintuvų su "stealth" technologijomis buvimo vietą.
Be kitų amerikiečių orlaivių trūkumų, autoriai įvardijo didelį atsilikimą pagal visus parametrus oro kovoje, kuriai naikintuvai F-35 arba B-2 nėra skirti. Anot jų, ore F-35 gali tapti lengvu Rusijos SU-57 "grobiu".
VILNIUS, sausio 27 — Sputnik. Princas Haris pakenkė savo žmonai Megan Markl ir iš anksto nulėmė jos santykius su giminaičiais: lemtingi žodžiai buvo pasakyti per interviu po maištingosios poros sužadėtuvių.
Holivudo aktorės ir karališkosios šeimos narių santykiai nuo pat pradžių buvo pasmerkti. Markl iš visų jėgų priešinosi rūmų taisyklėms ir pažeidė karališkąjį protokolą, o jos vyras tuo metu "degino tiltus" kitame fronte. Anksčiau nežinomą informaciją atskleidė karališkieji ekspertai.
Princas Haris nuo pat pradžių pakenkė Megan Markl: hercogas ištarė frazę, kuri amžiams sugadino buvusios aktorės santykius su jos šeima.
"Dabar Meg turi šeimą, kurios niekada neturėjo", — per interviu po sužadėtuvių pasakė Haris.
Pasak karališkųjų ekspertų, tokia frazė pasmerkė Markl sąmoningai atsisveikinti su savo principais ir visiškai atsiduoti karališkosioms pareigoms.
"Šie lemtingi žodžiai sukėlė daug triukšmo. Visi buvo įsitikinę, kad Markl iškart įsitrauks į šeimos gyvenimą ir rūmų struktūrą. Tačiau po tokio pareiškimo susidarė įspūdis, kad tai ne jos pasirinkimas, o pareiga", — šaltinio žodžius pacitavo leidinys "Daily Star".
VILNIUS, sausio 28 — Sputnik. Pirmą kartą Baltijos šalys leido sau veikti su ES taip pat, kaip ir Lenkija bei Vengrija, RuBaltic.ru rašo Aleksandras Nosovičius.
Anksčiau tapo žinoma, kad Baltijos šalys gali atidėti nacionalinių ekonomikos atkūrimo planų ratifikavimą po pandemijos, jei Europos Sąjunga joms neduos žadėtų 1,4 milijardo eurų "Rail Baltica". Nepaisant to, Briuselis neketina pritarti Baltijos valstybėms.
"Atitinkamai orioje Europos šeimoje kaista dar vienas garsus skandalas su indų daužymu. <...> Baltijos valstybės pirmą kartą elgėsi kaip du pagrindiniai Europos Sąjungos verslininkai, grasindami sukelti problemų sąjungininkams jautriausias momentas ir jiems jautriausioje srityje", — pažymi Nosovičius.
Ekspertas prisiminė situaciją, kai Lenkija ir Vengrija sustabdė sutartą septynerių metų ES biudžetą. Tačiau, priešingai nei Varšuva ir Budapeštas, Baltijos šalių elgesys niekada nekėlė problemų Briuseliui, pažymi straipsnio autorius.
"Įdomiausia, kodėl jie to siekia. Ne dėl įstatymo viršenybės sąlygos skirstant Briuselio subsidijas, kaip, pavyzdžiui, Lenkija ir Vengrija, kurios, gaudamos europinius pinigus, tikisi vykdyti suverenią vidaus politiką.
Tylaus Baltijos šalių maišto priežastis buvo grėsmė atvirai korumpuotam ekonomiškai beprasmio geležinkelio projektui, kurio statyba Europai nėra investicija, bet tiesiogine ir perkeltine prasme pinigų užkasimas žemei", — rašo Nosovičius.
Tuo tarpu daugelis ekspertų ne kartą teigė, kad projektas yra nemokus. Ekspertai pabrėžė, kad šiaurės – pietų kryptimi nuo Helsinkio iki Varšuvos per Baltijos šalis nėra krovinių ir keleivių srauto, reikalingo geležinkeliui pakrauti, o vienintelė jo prasmė, be biudžeto "apkarpymo", yra NATO karių perkėlimas.
Pasak Nosovičiaus, jei projektas turėjo tik karinę paskirtį, tada kelias būtų buvęs nutiestas ir pradėtas eksploatuoti jau seniai.
"Iš tikrųjų paaiškėja, kad Baltijos politikai, kad ir kaip jie beklykautų, netiki Rusijos karine agresija Baltijos šalyse, o NATO sąjungininkai, kad ir ką jie sakytų, netrokšta ginti šių Baltijos šalių. Todėl "Rail Baltica" virto korupcine subsidijuojama nuoma Lietuvai, Latvijai ir Estijai, kurios be galo išleidžia pinigus jo statybai, suprasdamos, kad siaurojo geležinkelio negalima užbaigti. Kai tik jis bus baigtas ir pradėtas naudoti, pinigų srautas iš Briuselio bus nutrauktas", — sakė ekspertas.
Nosovičius pažymėjo, kad TSRS žlugimas galiausiai pasirodė naudingas Rusijai, nes jai nebereikia "maitinti" Baltijos valstybių, "klausytis šių šalių isterijos" ir pasiduoti jų šantažui.
Projektas yra geležinkelis, sujungsiantis Baltijos valstybes su Vakarų Europa. Jis eis per Berlyną, Varšuvą, Vilnių, Kauną, Rygą ir Taliną. Suomija atsisakė dalyvauti.
Tikimasi, kad geležinkelis pradės veikti 2026 metais.
Manoma, kad projektas siekia 5,8 milijardo eurų. Retkarčiais pasirodo informacijos, kad kelio tiesimas kainuos daugiau, nei tikėtasi iš pradžių. Projekto auditas, kurio rezultatus 2020 metų vasarą paskelbė Europos Audito Rūmai, atskleidė rimtų trūkumų, ypač susijusių su trasos investicijų grąža. Visų pirma, ataskaitoje nurodoma, kad numatomas keleivių skaičius neatlaiko kritikos.
Ekspertai ne kartą pabrėžė, kad projektas neturi ekonominės prasmės ir yra reikalingas karinėms reikmėms.