BelAE, archyvinė nuotrauka

Baltarusijos Energetikos ministerija pranešė, kada prasidės fizinis BelAE paleidimas

(atnaujinta 17:15 2020.08.04)
Ministerija pabrėžia, kad fizinis paleidimas yra vienas iš pagrindinių energetinio bloko paleidimo projekto etapų

VILNIUS, rugpjūčio 4 — Sputnik. Artimiausiomis dienomis planuojama pradėti pirmojo BelAE energetinio bloko paleidimo operacijas, savo Telegram kanale praneša Baltarusijos Energetikos ministerija.

Ministerija informuoja, kad buvo parengtos technologinės sistemos ir įranga fiziniam paleidimui pradėti, atlikti jų bandymai, parengtas BelAE personalas ir atlikti kuro pakrovimo būtini mokymai.

Fizinis jėgainės paleidimas, aiškina Energetikos ministerija, prasidės nuo branduolinio kuro pakrovimo į reaktoriaus šerdį. Iš viso į reaktorių bus įkelta 163 šilumą generuojančių rinkinių, o po to bus įjungti pagrindiniai cirkuliaciniai siurbliai, kad šildytų pirminį reaktoriaus aušinimo skystį iki projektinių parametrų. Po to reaktorius išvedamas iki minimalaus kontroliuojamo lygio (grandininės reakcijos pradžios) atliekant reikiamus bandymus ir laipsniškai didinant reaktoriaus įrenginio galios lygį.

Fizinis paleidimas yra vienas iš pagrindinių energetinio bloko paleidimo projekto etapų. Pagrindinė jo užduotis yra patvirtinti maitinimo bloko patikimumą ir saugą esant projektavimo parametrams.

Baltarusija, dalyvaujant "Rosatom", stato atominę elektrinę Gardino srityje, maždaug už 50 kilometrų nuo Vilniaus. Gegužės pradžioje į objektą buvo pristatytas branduolinis kuras pirmajam energetiniam blokui. Fizinis startas planuojamas rugpjūčio mėnesį.

Nuo pat projekto gyvavimo pradžios Lietuva pasisako kategoriškai prieš jį, kaltindama Minską "nesaugia statyba" ir pareikšdama, kad Baltarusijos AE kelia "grėsmę" Lietuvai. Nepaisant to, kad branduolinis objektas išlaikė visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus.

Lietuvos valdžia ragina visas ES šalis atsisakyti energijos pirkimo iš BelAE, o Briuselį ir JAV — užkirsti kelią atominės elektrinės eksploatacijai. Taip pat arčiausiai Lietuvos stoties esančių regionų gyventojams dalijamos jodo tabletės "avarijos" atvejui.

Daugelio ekspertų vertinimu, Lietuva nepajėgs boikotuoti Baltarusijos branduolinės energetikos objekto ES lygiu, nes net "broliškos" valstybės — Latvija ir Estija — labai atsargiai žiūri į atšiaurius Vilniaus pareiškimus ir veiksmus.

Tegai:
Baltarusija, Astravo AE
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos (414)
Dar šia tema
Pasipriešinti BelAE ir labiau pasistengti dėl Anūko: kokius dar tikslus užsibrėžė TS-LKD
Ekspertas: Lietuva pateikia savo fantazijas apie BelAE kaip tikrus faktus
Žiniasklaida: Astravo AE kelia nesantaiką tarp Baltijos šalių
Karinis transporto lėktuvas An-26, archyvinė nuotrauka

Netoli Charkovo sudužus "An-26", žuvo 22 žmonių

(atnaujinta 22:26 2020.09.25)
Netoli Čugujevo miesto, Charkovo srityje, sudužęs lėktuvas, preliminariais duomenimis, atlikinėjo mokomąjį skrydį, keturių žmonių likimas kol kas nežinomas

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Ukrainos karinių oro pajėgų vadovybė patvirtino lėktuvo "An-26" katastrofą Charkovo srityje, yra žuvusių ir sužeistų.

"Šiąnakt Charkovo srityje įvyko Ukrainos karinių oro pajėgų lėktuvo "An-26" katastrofa. Lėktuvas nukrito nusileidimo metu. Be įgulos, lėktuve buvo ir Ukrainos ginkluotųjų pajėgų Charkovo universiteto kariūnai. Yra žuvusių ir sužeistų. Informacija yra tikslinama", —  Facebook pranešė komanda.

Charkovo regioninės administracijos vadovas Aleksejus Kučeris sakė, kad sudužus "An-26" yra ir išgyvenusių žmonių.

"Netoli Čugujevo nukrito lėktuvas. Yra žuvusių ... Yra išgyvenusių žmonių. Visos aukos gaus visapusišką pagalbą", — savo Facebook rašė Kučeris.

Iš pradžių Ukrainos vidaus reikalų viceministras Antonas Geraščenka pranešė, kad Charkovo regione per lėktuvo An-26 katastrofą žuvusiųjų skaičius siekė 20 žmonių.

"Lėktuve buvo kariniai pilotai ir Kožedubo oro pajėgų instituto kariūnai. Pirminiais duomenimis, lėktuve buvo septyni įgulos nariai ir 21 kariūnas. Iš viso 28 žmonės. 22:00 (Sutampa su Lietuvos laiku — Sputnik) duomenimis, pasak valstybinės avarinės tarnybos, buvo patvirtinta 20 žmonių mirtis. Du sunkios būklės išgyvenusieji buvo išsiųsti į ligoninę. Gelbėtojai toliau ardo nukritusį orlaivio korpusą ir ieško kitų aukų ir sužeistų", — Facebook parašė Geraščenka.

Vėliau patikslinta, kad žuvusiųjų skaičius pasiekė 22. Dar keturių žmonių likimas kol kas nežinomas.

Preminaliariai žinoma, kad du žmonės buvo hospitalizuoti. "Iš avarijos vietos greitoji medicinos pagalba paėmė du žmones, kurių nudegimai sudarė daugiau nei 90% kūno, preliminari informacija", — cituojamas Nelaimingų atsitikimų medicinos centro direktorius Viktoras Zabašta.

Pagal preliminarų vietos leidinio 057.ua, lėktuvas atlikinėjo mokomąjį skrydį.

Kaip RIA Novosti buvo informuota Charkovo srities valstybinėje ekstremalių situacijų tarnyboje, nelaimės vietojegelbėtojai dirba.

"Į įvykio vietą nuvažiavo trys skyriai su autocisternomis ir viena gelbėjimo mašina", — RIA Novosti sakė Charkovo srities valstybinės skubios pagalbos tarnybos spaudos tarnybos vadovas Igoris Lupandinas.

Tegai:
lėktuvo katastrofa, Charkovas, Ukraina
Sterblinė žiurkė Magova

Sterblinė žiurkė gavo aukščiausią Britanijos apdovanojimą

(atnaujinta 15:45 2020.09.25)
Milžiniška sterblinė žiurkė pastaruosius septynerius metus užsiima minų aptikimu, nes daro tai daug greičiau nei žmogus

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Gambijos sterblinė žiurkė vardu Magova pelnė aukščiausią Didžiosios Britanijos gyvūnų apdovanojimą už nesprogusių minų aptikimą Kambodžoje, praneša apdovanojimus įteikianti veterinarijos labdaros organizacija "PDSA".

Magova buvo apdovanota specialiu "PDSA" aukso medaliu "Gold Medal", kuris laikomas Džordžo kryžiaus, aukščiausio Britanijos civilinio apdovanojimo, analogu "už ištikimybę gyvybes išgelbėjusiai pareigai surasti ir nukenksminti mirtinas minas Kambodžoje".

Гамбийская сумчатая крыса по имени Магова, участвовавшая в обнаружение неразорвавшихся наземных мин в Камбодже
© REUTERS / PDSA UK
Sterblinė žiurkė Magova

Gyvūną surasti minas išmokė labdaros organizacija "APOPO" Tanzanijoje. Organizacijos interneto svetainėje rašoma, kad patinas Magova sveria 1,2 kilogramo ir yra 70 centimetrų ūgio. Ir nors jis "daug didesnis už vidutinę naminę žiurkę, jis yra pakankamai lengvas, kad nesusprogdintų minų".

Magova minų aptikimu užsiima pastaruosius septynerius metus. Per savo karjerą jis padėjo išvalyti daugiau nei 141 tūkstantį kvadratinių metrų plotą nuo sprogstamųjų įtaisų, rado "38 sausumos minas ir 28 nesprogusius šaudmenis".

Kaip pažymi "PDSA", Magova "minas suranda daug greičiau nei žmonės". Taigi, teniso korto dydžio teritoriją jis gali patikrinti per 30 minučių, tuo tarpu žmogui su metalo detektoriumi tam prireiks iki keturių dienų.

Гамбийская сумчатая крыса по имени Магова, участвовавшая в обнаружение неразорвавшихся наземных мин в Камбодже
© REUTERS / PDSA UK
Sterblinė žiurkė Magova

Magova tapo pirmąja žiurke, gavusia "PDSA" apdovanojimą "Gold Medal". Iš viso juo apdovanota 30 gyvūnų.

Gambijos sterblinė žiurkė yra viena didžiausių pelių šeimos narių. Ji yra paplitusi Afrikoje, turi labai gerą uoslę.

Tegai:
Didžioji Britanija, žiurkės