Sprogimas Beirute

Ekspertas neatmetė išorinių pajėgų poveikio sprogimo Beirute metu

(atnaujinta 19:07 2020.08.07)
Agentūros pašnekovas tikina, kad išorės pajėgos regione bando pakeisti vadovybę Libane, ir teigia, jog "Izraelis tuo labiau domisi nei kiti"

VILNIUS, rugpjūčio 7 — Sputnik. Libanas negali kontroliuoti savo oro erdvės, todėl negalima atmesti galimybės, kad Beiruto uoste buvo pradėtas raketos smūgis, RIA Novosti pasakojo Rusijos gynybos ministerijos tarptautinio karinio bendradarbiavimo pagrindinio skyriaus buvęs pulkininkas Leonidas Ivašovas.

Penktadienį Libano prezidentas Michelis Aounas teigė, kad neatmeta išorinių pajėgų dalyvavimo sprogimo Beirute metu, jų panaudotos raketos ar bombos, kad pakenktų uostui.

"Aš manau, kad buvo vykdoma oro operacija, susijusi su sprogimu Beiruto uoste. Nors nenuostabu, kad Libano kariškiai to net neužfiksavo. Libano dangus yra atviri vartai, jie neturi armijos, galimybės kontroliuoti savo oro erdvę. Visiškai tikra, kad jie neturi ištisinio radaro lauko, nėra tinkamų oro gynybos sistemų, galinčių numušti lėktuvus, kurie įsiveržė į šalies oro erdvę", — teigė ekspertas.

Agentūros pašnekovas tikina, kad išorės pajėgos regione bando pakeisti vadovybę Libane, ir teigia, jog "Izraelis tuo labiau domisi nei kiti".

Įvertinta Beiruto uosto sprogimo padaryta žala
© Sputnik . РИА Новости

"Aš buvau Libane, ir buvo vienas atvejis, kuris aiškiai parodė šios šalies priešlėktuvinės gynybos sistemos būklę. Premjero Saad Hariri viloje vyko derybos. Tam tikru metu danguje skraidė koviniai lėktuvai. Paklaustas, kieno lėktuvai tai yra, nes Libane nėra karinės aviacijos, antrasis valstijos asmuo pakėlė telefoną ir kažkam paskambino. Tik po pusantros valandos jam buvo pranešta, kad tai greičiausiai Izraelio lėktuvai", — teigė jis.

Galingas sprogimas antradienio vakarą įvyko Beiruto uosto rajone. Sprogimas įsiplieskė dėl 2750 tonų amonio salietros, kuri šešerius metus buvo nesaugiai laikoma sandėlyje. Naujausiais duomenimis, mirė 154 žmonės, apie 5 tūkst. buvo sužeista.

Tegai:
sprogimas, Beirutas
Dar šia tema
Atsistatydino sveikatos apsaugos viceministrė Jaruševičienė
Pradėtas branduolinio kuro pakrovimas Baltarusijos AE 1-ajame bloke  
Koronaviruso testai

Mokslininkai atrado veiksmingesnius antikūnus prieš COVID-19

(atnaujinta 21:33 2020.09.24)
Tyrėjai taip pat nustatė, kad kai kurie koronaviruso antikūnai jungiasi su audiniais iš įvairių organų, o tai gali sukelti nepageidaujamą šalutinį poveikį

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Mokslininkai iš Vokietijos neurodegeneracinių ligų centro ir Berlyno "Šaritė" klinikos atrado labai efektyvius antikūnus naujo tipo koronavirusui, kurie gali būti naudojami pasyviai vakcinai sukurti, rašoma "Šaritė" tinklalapio pranešime spaudai, praneša RIA Novosti.

Pažymima, kad iš pradžių mokslininkai išskyrė kelis efektyviausius mėginius iš beveik 600 skirtingų antikūnų. Tada specialistai dirbtiniu būdu reprodukavo šiuos antikūnus, naudodami ląstelių kultūras. Remiantis mokslininkų išvadomis, atrasti "neutralizuojantys antikūnai" blokuoja patogeno skverbimąsi į ląsteles ir vėlesnį jo dauginimąsi.

Su žiurkėnais atlikti bandymai įrodė aukštą pasirinktų antikūnų efektyvumą. Taigi, kai po infekcijos buvo skiriami antikūnai, gyvūnams pasireiškė nestiprūs ligos simptomai. Jei antikūnai buvo naudojami prieš infekciją, žiurkėnai neužsikrėtė.

"Naudodami šiuos antikūnus, mes pradėjome kurti pasyvią imunizaciją nuo SARS-CoV-2", — sakė vienas iš klinikos atstovų dr. Haraldas Priusas (Harald Prüß), kurio žodžiai cituojami pranešime spaudai.

Paprastai pasyvi vakcinacija suteikia mažiau stabilų imunitetą nei aktyvi vakcinacija. Be to, pirmuoju atveju imunitetas ligai pasireiškia beveik iš karto.

"Geriausia būtų, jei būtų abu variantai ir būtų galima lanksčiai reaguoti, atsižvelgiant į situaciją", — pabrėžė jis.

Priusas teigė, kad šiuo metu klinika siekia bendradarbiauti su didele biotechnologijų įmone, kad būtų užtikrintas antikūnų dauginimasis. Kitas etapas bus klinikiniai tyrimai. Tačiau, kaip pabrėžė Priusas, tai neįvyks iki šių metų pabaigos.

Tyrėjai taip pat nustatė, kad kai kurie koronaviruso antikūnai jungiasi su įvairių organų audiniais, o tai gali sukelti nepageidaujamą šalutinį poveikį, sakoma pranešime spaudai.

Tegai:
mokslininkai, koronavirusas
Temos:
Saugokime save ir kitus šį rudenį: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
Rekomenduojama stabdyti sporto paslaugas, jei neužtikrinamos COVID-19 apsaugos priemonės
Lietuvoje paskelbta apie antrąją COVID-19 bangą
Geležinkelis, archyvinė nuotrauka

Estija energijos tranzito ateitį sieja su "Rail Baltica"

(atnaujinta 21:23 2020.09.24)
Šalies plėtros stebėsenos centro specialistai mano, kad geležinkelis yra raktas į jūrų transporto augimą

VILNIUS, rugsėjo 24 — Sputnik. Tradicinio energijos tranzito iš Rytų į Vakarus per Estijos uostus atkūrimas mažai tikėtinas, todėl Talinas priverstas ieškoti alternatyvų. Apie tai pranešė "ERR" portalas su nuoroda į šalies Plėtros stebėsenos centro ekspertus.

Specialistai pabrėžia, kad Estijai svarbus gabenimas jūra ir uostai. Ekspertai kaip vieną iš jo plėtros alternatyvų nurodo susisiekimą Šiaurės jūros keliu ir Adrijos jūros–Baltijos jūros koridoriaus pratęsimą.

"Nors Šiaurės jūros keliu gabenamos kiniškos prekės gali žymiai padidinti Estijos uostų apyvartą, jei jos ir toliau bus gabenamos į pietus per Suomijos geležinkelį, šio maršruto dalis atrodo abejotina dėl daugelio priežasčių", — praneša portalas.

Rytinės pakrantės uostai ypač aktyviai konkuruoja tarpusavyje dėl Kinijos krovinių. Kaip pažymėta straipsnyje, be Estijos uostų, čia yra keletas alternatyvų, o Rusijos Federacija turi geras galimybes nukreipti šiuos srautus į Kaliningradą.

"Ekspertai pažymi, kad regiono multimodaliniuose transporto koridoriuose ateinančiais dešimtmečiais uostams svarbiausia bus Adrijos jūros–Baltijos jūros koridoriaus pratęsimas iki Talino dėl geležinkelio "Rail Baltica". Tai padės pritraukti Suomijos tranzitinius krovinius, taip pat prisidės prie Estijos eksporto plėtros", — rašoma pranešime.

Ekspertai pažymi, kad Suomijos užsienio prekybos struktūra bus labai svarbi Estijos uostams. Jų nuomone, jūrų transporto augimo raktas yra geležinkelis, o plačiąja prasme — visa verslo ir investicijų aplinka.

"Rail Baltica" projektas

"Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma siekia apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių iki 85 proc., tikimasi, finansuos ES.

Kaip ne kartą pažymėjo ekspertai, greičiausiai projektas bus nepelningas keleivių pervežimui ir paprastų krovinių gabenimui, o vienintelė jo paskirtis yra karinė.

Tegai:
tranzitas, Estija, Rail Baltica
Temos:
"Rail Baltica" statyba
Dar šia tema
Susisiekimo ministras: "Rail Baltica" turi būti įgyvendintas laiku
Ekspertas: Lietuva, Latvija ir Estija pinigų srityje viena kitai aršios priešės
Lenkija įvertino "Rail Baltica" progresą Lietuvoje
ligoninėje, archyvinė nuotrauka

Panevėžio pataisos namų specialistas pertrenkė ir sužalojo mergaitę

(atnaujinta 09:00 2020.09.25)
Vaikas išbėgo į kelio važiuojamąją dalį ne pėsčiųjų perėjoje, šiuo metu mergaitė gydoma ligoninėje 

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Panevėžyje pataisos namuose dirbantis specialistas tarnybiniu automobiliu partrenkė mažametę mergaitę, praneša Policijos departamentas.

Incidentas įvyko apie 13 val. 18 min. Panevėžyje, Stoties gatvėje.

Panevėžio pataisos namams priklausantis tarnybinis automobilis "VW Transporter", vairuojamas tarnybos metu neuniformuoto Panevėžio pataisos namų specialisto (g. 1975 m.), partrenkė ir sužalojo nepilnametę.

Kaip praneša Policijos departamentas, dešimtmetė išbėgo į kelio važiuojamąją dalį ne pėsčiųjų perėjoje.

Atliktas tyrimas parodė, kad incidernto metu vairuotojas buvo blaivus.

Dėl patirtų sužalojimų vaikas paguldytas į ligoninę.

Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR BK 281 str. 1 d.

Tegai:
Panevėžio pataisos namai