Tauerio tiltas

Tauerio tiltas sugedo praskyrimo metu

(atnaujinta 09:07 2020.08.25)
Incidentas įvyko šeštadienį, eismas per tiltą buvo pristabdytas daugiau nei valandai, kol vyko tilto remonto darbai

VILNIUS, rugpjūčio 23 — Sputnik. Šeštadienį ant Tauerio tilto, Londone, įvyko mechaninis sugedimas, automobilių ir pėsčiųjų judėjimas buvo pristabdytas, praneša RIA Novosti su nuoroda į Londono policiją.

Po 17:00 vietos laiku (19:00 Lietuvos laiku) Londono policija pranešė apie Tauerio tilto gedimą.

"Tauerio tiltas dėl mechaninio gedimo šiuo metu uždarytas pėstiesiems ir transporto priemonėms. Mechanikai dabar įtemptai dirba, kad tiltas būtų sutvarkytas", — Twitter pranešė policijos tarnyba.

Vėliau tiltas buvo atidarytas pėstiesiems, tačiau eismas vis tiek buvo užblokuotas.

"Šiandien antrąją dienos pusę tiltas turėjo techninių problemų ir tam tikrą laiką buvo uždarytas pakeltoje padėtyje. Dabar jis vėl atidarytas", — vėliau buvo paaiškinta tilto oficialioje Twitter paskyroje.

Remiantis žiniasklaidos pranešimais, eismas per tiltą buvo pristabdytas daugiau nei valandai.

Tegai:
tiltas, Didžioji Britanija, Londonas
Dar šia tema
Ketveri metai per 150 sekundžių: vaizdo įrašas apie Krymo tilto statybas
Į Kaklaraiščių tiltą grįžta neįprasti papuošalai
Bus rekonstruotas svarbiausias tiltas pagrindinėje Lietuvos geležinkelio magistralėje
Šiaurės Italijoje sugriuvo tiltas — video
Raketų sistema Avangard, archyvinė nuotrauka

"The National Interest" įvertino Rusijos "Avangard" grėsmę JAV

(atnaujinta 15:13 2020.09.20)
Autorius pabrėžia, kad net jei amerikiečių ginklai, įskaitant branduolinius paleidimo įrenginius ir tarpžemynines balistines raketas, taps nebetinkamais, JAV sugebės imtis atsakomųjų veiksmų

VILNIUS, rugsėjo 20 — Sputnik. Amerikiečių publicistas Piteris Sučiu (Peter Suchu) "The National Interest" skirtame straipsnyje pakomentavo Rusijos viršgarsinio raketų komplekso "Avangard" sukūrimą ir pripažino, kad ginklas sukels rimtų iššūkių JAV.

Leidinio autorius primena, kad "Avangard" pasižymi viršgarsiniu greičiu, taip pat yra galimybė manevruoti atmosferoje, o tai sunkina pasipriešinimą šiai ginkluotei. Jis cituoja Pekino poziciją, kad Rusijos viršgarsinės tarpžemyninės balistinės raketos su branduolinėmis galvutėmis gali "sugriauti" JAV gynybą.

Sučiu pabrėžia, kad "Avangard" yra tik vienas iš didžiojo Rusijos arsenalo, apimančio 528 sausumos ir povandenines tarpžemynines balistines raketas, taip pat bombonešių pristatomus branduolinius ginklus, komponentų.

Tuo tarpu, publicisto teigimu, JAV priešraketinė gynyba yra orientuota tik į "nedidelio skaičiaus" tarpžemyninių balistinių raketų, kurias galima paleisti iš KLDR, perėmimą.

Kita vertus, pasak leidinio autoriaus, tokie ginklai "vargu ar suteiks Amerikos konkurentams reikšmingą pranašumą". Net jei amerikiečių ginklai, įskaitant branduolinius paleidiklius ir tarpžemynines balistines raketas, taps nebetinkamais, JAV galės imtis atsakomųjų veiksmų, įskaitant povandeninius laivus, sakė jis.

Kas yra "Avangard"

Pirmą kartą Putinas apie "Avangard" kalbėjo savo pranešime Federalinei asamblėjai 2018 metais. Tada jis pristatė kitas naujas ginklų rūšis.

Taigi, Rusija tapo vienintele valstybe pasaulyje, oficialiai paskelbusia, kad turi viršgarsinius ginklus.

"Avangard" sugeba skristi tankiais atmosferos sluoksniais tarpžemyniniu nuotoliu greičiu, viršijančiu Macho skaičių daugiau nei 20 kartų. Judėdamas link taikinio atlieka vadinamąjį gilų manevravimą — tiek šoninį, viršijantį kelis tūkstančius kilometrų, tiek į aukštį. Tai daro "Avangard" visiškai nepažeidžiamą bet kokioms oro ir raketų gynybos sistemoms.

Tegai:
raketų kompleksas "Avangard", Rusija, JAV
Dar šia tema
"Tai tik pirmieji žingsniai": kodėl JAV povandeninius laivus perkelia prie Rusijos krantų
JAV žiniasklaida papasakojo apie Rusijos sraigtasparnių vežėjų unikalumą
"Rusijoje to nėra": Trampas papasakojo apie amerikiečių ginklus
Rygos uostas, archyvinė nuotrauka

Latvija skundžiasi pasekmėmis dėl prarastų Rusijos krovinių

(atnaujinta 15:00 2020.09.20)
Pasak Latvijos geležinkelio atstovų, pagrindinė krovinių gabenimo Latvijoje sumažėjimo priežastis yra ta, kad Rusijos Ust Lugos uosto terminaluose kraunama vis daugiau anglių

VILNIUS, rugsėjo 20 — Sputnik. Latvijos valstybinės įmonės "Latvijas dzelzceļš"(LDz) vadovas Maris Kleinbergas (Māris Kleinbergs) paskelbė apie krovinių srauto sumažėjimą šalyje dėl to, kad Rusija nukreipė prekių srautus į savo uostus, rašo Sputnik Latvija.

Pasak Kleinbergo, bendrovė planuoja šiek tiek padidinti pervežimų apimtį, tačiau pasiekti ankstesnių metų rodiklių nepavyks.

"Šiais metais planuojame pervežti apie 25 milijonus tonų krovinių, tai yra maždaug perpus mažiau nei praėjusiais metais. Ateinančiais metais planuojame šiek tiek padidinti. Tačiau nematau galimybės pakeisti prarastų krovinių iš Rusijos kiekius", — aiškino LDz vadovas.

Jis pažymėjo, kad ankstesniais metais kroviniai iš Rusijos sudarė iki 70 procentų viso Latvijos geležinkelių krovinių srauto. Sumažėjimą lėmė naftos, naftos produktų ir anglies gabenimo apimčių sumažėjimas.

"Pagrindinė kritimo priežastis yra ta, kad vis daugiau anglių yra apdorojama Leningrado srities Ust Lugos uosto terminaluose", —  pabrėžė Kleinbergas.

Be to, iki metų pabaigos Latvijos geležinkelis turės atleisti 1500 darbuotojų — apie 24 procentus visų darbuotojų. Iki šiol darbą prarado apie tūkstantis žmonių.

Taip pat COVID-19 pandemija turėjo įtakos krovinių srauto sumažėjimui Latvijos geležinkelyje.

Krovinių srauto sumažėjimo fone "Latvijas dzelzceļš" sukūrė naują verslo modelį, kuris turėtų padėti įmonei išeiti iš krizės. Naujasis LDz verslo modelis numato plėsti teikiamų paslaugų spektrą, įtraukiant jūrų ir kelių ekspedijavimo paslaugas, taip pat terminalų ir sandėlių paslaugas.

Tuo tarpu "Lietuvos geležinkelių" grupės krovinių vežimo bendrovė "LTG Cargo" rugpjūčio mėnesį pervežė daugiau krovinių nei pernai ir pirmą kartą šiais metais fiksavo krovinių prieaugį. 

Preliminariais duomenimis, "LTG Cargo" rugpjūčio mėnesį pervežė 5,1 mln. tonų krovinių — 3,1 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, kai vežta 4,9 mln. tonų. Krovinių srauto augimui didžiausią įtaką turėjo rekordiniai Lietuvoje nukultų grūdų pervežimai ir 22 proc. didesnis baltarusiškų krovinių srautas į Klaipėdos jūrų uostą.

Krovinių apyvarta Baltijos uostuose
© Sputnik /
Krovinių apyvarta Baltijos uostuose
Tegai:
Rusija, krovinių apyvarta, Latvija
Dar šia tema
Lietuvoje išaugo geležinkeliais pervežamų krovinių kiekis
Lukašenka pareiškė apie pasirengimą perorientuoti krovinių srautus iš Baltijos šalių į RF
Ekspertas: Rusija Baltarusijai gali suteikti palankias tranzito sąlygas
Buvęs JAV Federalinio rezervų banko (FED) vadovas Alan'as Greenspan'as

JAV finansų patriarchas: "Mes turime didelę problemą"

(atnaujinta 15:26 2020.09.20)
Viena ryškiausių metamorfozių, pasitaikančių Vakarų politikams ir biurokratams, yra virsmas ciniškais tiesos sakytojais, kuris įvyksta iškart po to, kai jie palieka aukštas pareigas ir nebesitiki sugrįžti į aukščiausius valdžios ar įmonių valdymo lygius

Tai labai pastebima tarp Europos politikų, kurie, išėję į pensiją, kardinaliai keičia savo retoriką ir nustoja demonstruoti neįtikėtiną meilę Vašingtonui ir jo vertybėms, tačiau tarp Amerikos valdininkų yra įdomių panašių sąmonės pokyčių pavyzdžių. Kartais jų teiginiai atrodo net pranašiški.

Pavyzdžiui, buvęs JAV Federalinio rezervų banko (Fed) vadovas Alan'as Greenspan'as, kuris tam tikra prasme yra šiuolaikinės Amerikos (ir pasaulinės) finansų sistemos tėvas, staiga paskelbė, kad JAV biudžeto deficitas iš tikrųjų yra didelė problema, o oficialūs vertinimai labai sumenkina situacijos rimtumą. Greenspan'as pažvelgė į vandenį, nes pažodžiui praėjus porai dienų po jo skandalingo interviu prezidento lenktynių favoritas Joe Biden'as rinkėjams ir ekspertų bendruomenei pateikė tokią biudžeto strategiją, kad net pagrindinę žiniasklaidą šiek tiek sukrėtė tariamo deficito lygis.

Amerikos verslo žiniasklaidos flagmanas "The Wall Street Journal" rašo: "Joe Biden'ą demokratai paskyrė nuosaikiu kandidatu į prezidentus, atmesdami aukštus vyriausybės išlaidų planus, kuriuos progresyvesni varžovai pateikė kaip pernelyg brangius. Visuotinėje rinkimų kampanijoje jis pasiūlė savo kelių trilijonų dolerių biudžeto platformą, kuri, kaip parodė nauji tyrimai, ilgalaikes Vašingtono išlaidas išstums į aukščiausią lygį per pastaruosius dešimtmečius..." "Tai yra didžiausias siūlomas kandidato į prezidentus išlaidų padidėjimas nuo George'o McGovern'o", — sakė profesorius Kent'as Smetters'as.

Pensilvanijos universiteto Vortono verslo mokyklos ekonomikos mokslų daktaras, prižiūrintis biudžeto modeliavimo projektą, turėdamas omenyje nugalėtą 1972 metų demokratų kandidatą į prezidentus, dirbančius liberalioje platformoje, kurioje buvo garantuotos minimalios pajamos visiems amerikiečiams <...> Abas'as Biden'as teigė "negalintis patvirtinti Vortono modelio skaičių tikslumo ir nepaskelbs savo paties įvertinimo". 

Atsižvelgiant į Biden'o būstinės atsisakymą rodyti savo duomenis, galima daryti prielaidą, kad šių skaičių arba išvis nėra (tai yra, biudžeto asignavimai vertinami neatsižvelgiant į jų būsimas pasekmes), arba yra tokie nemalonūs rinkimų požiūriu (nes ne kiekvienas amerikietis tiki, kad pinigai auga ant medžių), kad šių realių skaičių geriau niekam nerodyti.

Alan'as Greenspan'as pakomentavo ekonominę situaciją, remdamasis dabartiniu trijų trilijonų dolerių deficitu ir neatsižvelgdamas į scenarijų, kuriame Biden'o komanda smarkiai išplečia biudžeto skylę. Tačiau net ir dabartinis biudžetinės saviveiklos lygis kelia skausmą buvusiam vyriausiajam Amerikos bankininkui.

CNBC perpasakoja pesimistinę Amerikos bankų sistemos guru poziciją: "Buvęs federalinių rezervų sistemos pirmininkas Alan'as Greenspan'as teigė, kad didžiausios ekonominės JAV problemos yra infliacija ir biudžeto deficitas: "Apskritai aš manau, kad infliacijos prognozė, deja, yra neigiama, ir tai iš esmės yra socialinių išlaidų, išstumiančių privačias investicijas ir našumo augimą, rezultatas".

Kalbėdamas apie fiskalinį deficitą, Greenspan'as teigė, kad federalinės vyriausybės išlaidų disbalansas "nebekontroliuojamas". "Iki liepos mėnesio 2020 metų deficitas buvo 2,45 trln. dolerių — šalutinis produktas, kurį turėjo padidinti vyriausybės išlaidos, kad ekonomika išgyventų pandemiją ir (su ja susijusius) ekonominės veiklos apribojimus".

Tačiau ne tik politikams ir valdininkams, atsakingiems už biudžeto politiką, bet ir visai Amerikos valstybinei sistemai kliuvo nuo finansų pasaulio patriarcho. Kalbėdamas apie koronaviruso epidemiją ir jos pasekmes, Greenspan'as liūdnai pareiškė: "Mes mažai žinome, todėl daug apsimetame". Galima daryti prielaidą, kad senatvė, finansinė nepriklausomybė, sunkus nusiteikimas ir atmintis, kurioje yra daug nemalonių paslapčių, buvusiam Fed vadovui suteikia tam tikrą nepažeidžiamumą ir galimybę ignoruoti jo pareiškimų pasekmes.

Dėl akivaizdžių politinių priežasčių nė vienas iš dabartinių politikų — nesvarbu, ar tai būtų Biden'o komanda, ar Trump'as — nesiruošia riboti biudžeto deficito ir kovoti su infliacija, kuri JAV atveju susitelkusi ne į paprasto mėsainio kainą, o į būsto, švietimo ir medicinos išlaidas, kurios neatsispindi oficialioje statistikoje.

Maždaug nuo 2014 metų užsieniečiai nustojo finansuoti Amerikos biudžeto deficitą pirkdami vyriausybės obligacijas, ir tai aiškiai matyti iš JAV Iždo departamento statistikos, kurioje daugiausia registruojami užsieniečių grynieji JAV vyriausybės skolų pardavimai, o tai lemia, kad vis didėjančios biudžeto (karinės ir socialinės) išlaidos turi būti vis labiau finansuojamos iš spaustuvės.

Beveik bet kuri šalis, išskyrus JAV, kuri yra laiminga pagrindinės tarptautinės prekybos valiutos spausdinimo privilegijos savininkė, jau seniai būtų susidūrusi su krize, primenančia Argentinos valiutų krizę, tačiau Vašingtonui iki šiol pavyko išsisukti. Anot finansų ministro Steven'o Mnuchin'o, "dabar ne laikas nerimauti dėl biudžeto deficito ar Fed balanso", o politinės logikos požiūriu jis tikrai teisus, nes prezidento rinkimai jau visai čia pat.

Tačiau ilgainiui Alan'as Greenspan'as greičiausiai bus teisus, nes Amerikos finansų sistemos saugumo ribos nėra neribotos, o Donald'o Trump'o ir jo pirmtakų pastangomis buvo pradėtas pasaulinės finansų sistemos dolerizacijos procesas. Tai reiškia, kad atėjus skubiam poreikiui išspręsti šią problemą bus neįmanoma jos išspręsti.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
ekonomika, JAV