Tankas T-14 Armata, archyvinė nuotrauka

"The National Interest" liko sužavėtas skiriamuoju tanko "Armata" bruožu

(atnaujinta 13:35 2020.08.26)
Kuriant nuotoliniu būdu valdomas kovines transporto priemones, vienas pagrindinių iššūkių yra operatoriaus situacijos, kas iš tikrųjų vyksta mūšio lauke aplink robotą, suvokimas. Naujausio Rusijos "Armata" platformoje sukurto T-14 tanko atveju ši problema bus išspręsta

VILNIUS, rugpjūčio 26 — Sputnik. Rusijos bepilotės T-14 "Armata" tanko versijos kūrėjams pavyko išspręsti problemą, būdingą bet kokiai nuotoliniu būdu valdomai transporto priemonei. Šią nuomonę amerikiečių publicistas Piteris Sučiu (Peter Suchu) išsakė straipsnyje "The National Interest".

Anksčiau paaiškėjo, kad naujausias Rusijos tankas T-14 "Armata" buvo išbandytas nepilotuojamu režimu.

Publicistas mano, kad svarbiausias klausimas, susijęs su nuotoliniu būdu valdomomis transporto priemonėmis, yra aprūpinimas "situacijos suvokimo" technologijomis. T-14 kūrėjai į tai atsakė įdėdami plataus kampo vaizdo kameras visame tanko korpuse. Jos suteikia 360 laipsnių aprėptį ir užtikrina įgulai tinkamą situacijos suvokimą.

Kaip dar vieną naujovišką tanko savybę publicistas įvardija negyvenamą bokštą. Jis apima nuotoliniu būdu valdomą 125 mm 2A82-1M patranką su visiškai automatizuota pakrovimo sistema.

Ekspertas atkreipė dėmesį į T-14 galimybę judėti 90 kilometrų per valandą greičiu. Žurnalistas padarė prielaidą, kad dėl to jis gali būti mobilesnis nei amerikietiškas M-1 "Abrams" tankas.

Pabrėžiama, kad naujasis Rusijos tankas galės vykdyti žvalgybines operacijas, dalyvauti taikinių nustatymo ir savaeigių artilerijos įrenginių, žemė-oras raketų sistemų ir net T-90 tankų ugnies sureguliavimo procese.

T-14 yra vienintelis pasaulyje trečiosios pokario kartos tankas, kuris yra skirtas vykdyti kovą tiesioginio kontakto su priešu sąlygomis, palaikyti motorizuotų šaudymo dalinių, įtvirtinimų ir priešo pajėgų puolimą.

 

Tankas T-14 „Armata“
© Sputnik /
Tankas T-14 „Armata“

 

Tegai:
ginkluotė, Rusija, T-14 "Armata"
Dar šia tema
"The National Interest" išrinko penkis geriausius Rusijos tankus
Rusijos T-14 "Armata" tankas buvo išbandytas nepilotuojamu režimu
Rusijos koviniai robotai jūroje ir sausumoje didina regioninį saugumą
Raketų sistema Avangard, archyvinė nuotrauka

"National interest" įvertino Rusijos "Avangard" grėsmę JAV

(atnaujinta 12:52 2020.09.20)
Autorias pabrėžia, kad net jei amerikiečių ginklai, įskaitant branduolinius paleidimo įrenginius ir tarpžemynines balistines raketas taps nebetinkamais, JAV sugebės imtis atsakomųjų veiksmų

VILNIUS, rugsėjo 20 — Sputnik. Amerikiečių publicistas Peteris Suciu "National Interest" skirtame straipsnyje pakomentavo Rusijos viršgarsinio komplekso"Avangard" sukūrimą ir pripažino, kad ginklas sukels rimtų iššūkių JAV.

Leidinio autorius primena, kad "Avangard" pasižymi viršgarsiniu greičiu, taip pat yra galimybė manevruoti atmosferoje, o tai kartu apsunkins priešpriešą šiai ginkluotei. Jis cituoja Pekino poziciją, kad Rusijos viršgarsinės tarpžemyninės balistinės raketos su branduolinėmis galvutėmis gali "išniokoti" JAV gynybą.

Suciu pabrėžia, kad "Avangard" yra tik vienas iš didžiojo Rusijos arsenalo, apimančio 528 sausumos ir povandenines tarpžemynines balistines raketas, taip pat bombonešių pristatomus branduolinius ginklus, komponentų.

Tuo pat metu JAV priešraketinė gynyba yra orientuota tik į "nedidelio skaičiaus" tarpžemyninių balistinių raketų, kurias galima paleisti iš KLDR, perėmimą, skundžiasi publicistas.

Tačiau kartu, pasak leidinio autoriaus, tokie ginklai "vargu ar suteiks Amerikos konkurentams reikšmingą pranašumą". Net jei amerikiečių ginklai, įskaitant branduolinius paleidiklius ir tarpžemynines balistines raketas, taps nebetinkamais, JAV galės imtis atsakomųjų veiksmų, įskaitant povandeninius laivus, sakė jis.

Kas yra "Avangard"

Pirmą kartą Putinas apie "Avangard" kalbėjo savo pranešime Federalinei asamblėjai 2018 metais. Tada jis pristatė kitas naujas ginklų rūšis.

Taigi, Rusija tapo vienintele valstybe pasaulyje, oficialiai paskelbusia, kad ji turi viršgarsinius ginklus.

"Avangard" sugeba skristi tankiais atmosferos sluoksniais tarpžemyniniu nuotoliu greičiu, viršijančiu Macho skaičių daugiau nei 20 kartų. Judėdamas link taikinio atlieka vadinamąjį gilų manevravimą — tiek šoninį, viršijantį kelis tūkstančius kilometrų, tiek į aukštį. Tai daro "Avangard" visiškai nepažeidžiamą bet kokioms oro ir raketų gynybos sistemoms.

Tegai:
raketų kompleksas "Avangard", Rusija, JAV
Dar šia tema
"Tai tik pirmieji žingsniai": kodėl JAV povandeninius laivus perkelia prie Rusijos krantų
JAV žiniasklaida papasakojo apie Rusijos sraigtasparnių vežėjų unikalumą
"Rusijoje to nėra": Trampas papasakojo apie amerikiečių ginklus
Rygos uostas, archyvinė nuotrauka

Latvija skundžiasi pasekmėmis dėl prarastų Rusijos krovinių

(atnaujinta 12:08 2020.09.20)
Pasak Latvijos geležinkelio atstovų, pagrindinė krovinių gabenimo Latvijoje sumažėjimo priežastis yra ta, kad Rusijos Ust-Luga uosto terminaluose kraunama vis daugiau anglių

VILNIUS, rugsėjo 20 — Sputnik. Latvijos valstybinės įmonės "Latvijas dzelzceļš"(LDz) vadovas Maris Kleinbergs paskelbė apie krovinių srauto sumažėjimą šalyje dėl to, kad Rusija nukreipė prekių srautus į savo uostus, rašo Sputnik Latvija.

Pasak Kleinbergso, bendrovė planuoja šiek tiek padidinti pervežimų apimtį, tačiau pasiekti ankstesnių metų rodiklių nepavyks.

"Šiais metais planuojame pervežti apie 25 milijonus tonų krovinių, tai yra maždaug perpus mažiau nei praėjusiais metais. Ateinančiais metais planuojame šiek tiek padidinti. Tačiau nematau galimybės pakeisti prarastų krovinių iš Rusijos kiekius", — aiškino LDz vadovas.

Jis pažymėjo, kad ankstesniais metais kroviniai iš Rusijos sudarė iki 70 procentų viso Latvijos geležinkelių krovinių srauto. Sumažėjimą lėmė naftos, naftos produktų ir anglies gabenimo apimčių sumažėjimas.

"Pagrindinė kritimo priežastis yra ta, kad vis daugiau anglių yra apdorojama Leningrado srities Ust-Luga uosto terminaluose", —  pabrėžė Kleinbergas.

Be to, iki metų pabaigos Latvijos geležinkelis turės atleisti 1500 darbuotojų — apie 24 procentus visų darbuotojų. Iki šiol darbą prarado apie tūkstantis žmonių.

Taip pat COVID-19 pandemija turėjo įtakos krovinių srauto sumažėjimui Latvijos geležinkelyje.

Krovinių srauto sumažėjimo fone "atvijas dzelzceļš" sukūrė naują verslo modelį, kuris turėtų padėti įmonei išeiti iš krizės. Naujasis LDz verslo modelis numato plėsti teikiamų paslaugų spektrą, įtraukiant jūrų ir kelių ekspedijavimo paslaugas, taip pat terminalų ir sandėlių paslaugas.

Tuo tarpu Geležinkelių grupės "Lietuvos geležinkeliai" (LTG) krovinių vežimo bendrovė "LTG Cargo" rugpjūčio mėnesį pervežė daugiau krovinių nei pernai ir pirmą kartą šiais metais fiksavo krovinių prieaugį. 

Preliminariais duomenimis, "LTG Cargo" rugpjūčio mėnesį pervežė 5,1 mln. tonų krovinių — 3,1 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, kai vežta 4,9 mln. tonų. Krovinių srauto augimui didžiausią įtaką turėjo rekordiniai Lietuvoje nukultų grūdų pervežimai ir 22 proc. didesnis baltarusiškų krovinių srautas į Klaipėdos jūrų uostą.

Krovinių apyvarta Baltijos uostuose
© Sputnik /
Krovinių apyvarta Baltijos uostuose
Tegai:
Rusija, krovinių apyvarta, Latvija
Dar šia tema
Lietuvoje išaugo geležinkeliais pervežamų krovinių kiekis
Lukašenka pareiškė apie pasirengimą perorientuoti krovinių srautus iš Baltijos šalių į RF
Ekspertas: Rusija Baltarusijai gali suteikti palankias tranzito sąlygas