Galvos skausmas

Įvardytos staigaus galvos skausmo priežastys  

(atnaujinta 08:58 2020.08.30)
Gydytojų teigimu, galvos skausmus gali išprovokuoti daugybė veiksnių, tokių kaip nesubalansuota mityba, alkoholio vartojimas, prasta miego kokybė

VILNIUS, rugpjūčio 30 — Sputnik. Rusijos gydytojai Sergejus Agapkinas ir Andrejus Reutovas kanalo "Rossija 1" eteryje pasakojo apie netikėtas galvos skausmo priežastis.

Alkoholio vartojimas gali išprovokuoti skausmingus pojūčius. Pavyzdžiui, raudonajame vyne yra daug taninų, kurie netiesiogiai gali sukelti galvos skausmą.

Be to, etanolis turi vazodilatacinį poveikį, hipotenzija sergantiems pacientams jis dar labiau sumažina kraujospūdį, hipertenzija sergantiems pacientams kurį laiką sumažėja, o po to smarkiai padidėja.

Kita priežastis — perdirbtos raudonos mėsos, tokios kaip dešros vartojimas. Spalvai stabilizuoti į dešras dedama nitratų, kurie organizme virsta nitritais ir plečia kraujagysles, taip pat sukelia kitas reakcijas.

Nepakankamas arba negilus miegas taip pat gali išprovokuoti galvos skausmą.

Smegenų limfinė sistema normaliai funkcionuoja tik naktį. Jei jis nesusitvarko su užduotimi "išvalyti" nuodingas medžiagas, skausmas gali pradėti varginti žmogų nuo pat pabudimo momento.

Neteisingos mitybos rėžimo nesilaikymas taip pat gali turėti įtakos galvos skausmo atsiradimui. Pavyzdžiui, jei žmogus yra įpratęs valgyti dažnai ir staiga praleidžia valgymą, gliukozės kiekis kraujyje kardinaliai pasikeičia, o tai gali sukelti nemalonų jausmą.

Tegai:
sveika mityba, mityba, alkoholis, sveikata
Dar šia tema
Emocinės paramos linija Lietuvoje sulaukė beveik 5000 skambučių
Įvardytas paprastas būdas insulto ir vėžio rizikai sumažinti
Koronaviruso testai

Mokslininkai atrado veiksmingesnius antikūnus prieš COVID-19

(atnaujinta 21:33 2020.09.24)
Tyrėjai taip pat nustatė, kad kai kurie koronaviruso antikūnai jungiasi su audiniais iš įvairių organų, o tai gali sukelti nepageidaujamą šalutinį poveikį

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Mokslininkai iš Vokietijos neurodegeneracinių ligų centro ir Berlyno "Šaritė" klinikos atrado labai efektyvius antikūnus naujo tipo koronavirusui, kurie gali būti naudojami pasyviai vakcinai sukurti, rašoma "Šaritė" tinklalapio pranešime spaudai, praneša RIA Novosti.

Pažymima, kad iš pradžių mokslininkai išskyrė kelis efektyviausius mėginius iš beveik 600 skirtingų antikūnų. Tada specialistai dirbtiniu būdu reprodukavo šiuos antikūnus, naudodami ląstelių kultūras. Remiantis mokslininkų išvadomis, atrasti "neutralizuojantys antikūnai" blokuoja patogeno skverbimąsi į ląsteles ir vėlesnį jo dauginimąsi.

Su žiurkėnais atlikti bandymai įrodė aukštą pasirinktų antikūnų efektyvumą. Taigi, kai po infekcijos buvo skiriami antikūnai, gyvūnams pasireiškė nestiprūs ligos simptomai. Jei antikūnai buvo naudojami prieš infekciją, žiurkėnai neužsikrėtė.

"Naudodami šiuos antikūnus, mes pradėjome kurti pasyvią imunizaciją nuo SARS-CoV-2", — sakė vienas iš klinikos atstovų dr. Haraldas Priusas (Harald Prüß), kurio žodžiai cituojami pranešime spaudai.

Paprastai pasyvi vakcinacija suteikia mažiau stabilų imunitetą nei aktyvi vakcinacija. Be to, pirmuoju atveju imunitetas ligai pasireiškia beveik iš karto.

"Geriausia būtų, jei būtų abu variantai ir būtų galima lanksčiai reaguoti, atsižvelgiant į situaciją", — pabrėžė jis.

Priusas teigė, kad šiuo metu klinika siekia bendradarbiauti su didele biotechnologijų įmone, kad būtų užtikrintas antikūnų dauginimasis. Kitas etapas bus klinikiniai tyrimai. Tačiau, kaip pabrėžė Priusas, tai neįvyks iki šių metų pabaigos.

Tyrėjai taip pat nustatė, kad kai kurie koronaviruso antikūnai jungiasi su įvairių organų audiniais, o tai gali sukelti nepageidaujamą šalutinį poveikį, sakoma pranešime spaudai.

Tegai:
mokslininkai, koronavirusas
Temos:
Saugokime save ir kitus šį rudenį: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
Dar šia tema
Rekomenduojama stabdyti sporto paslaugas, jei neužtikrinamos COVID-19 apsaugos priemonės
Lietuvoje paskelbta apie antrąją COVID-19 bangą
Geležinkelis, archyvinė nuotrauka

Estija energijos tranzito ateitį sieja su "Rail Baltica"

(atnaujinta 21:23 2020.09.24)
Šalies plėtros stebėsenos centro specialistai mano, kad geležinkelis yra raktas į jūrų transporto augimą

VILNIUS, rugsėjo 24 — Sputnik. Tradicinio energijos tranzito iš Rytų į Vakarus per Estijos uostus atkūrimas mažai tikėtinas, todėl Talinas priverstas ieškoti alternatyvų. Apie tai pranešė "ERR" portalas su nuoroda į šalies Plėtros stebėsenos centro ekspertus.

Specialistai pabrėžia, kad Estijai svarbus gabenimas jūra ir uostai. Ekspertai kaip vieną iš jo plėtros alternatyvų nurodo susisiekimą Šiaurės jūros keliu ir Adrijos jūros–Baltijos jūros koridoriaus pratęsimą.

"Nors Šiaurės jūros keliu gabenamos kiniškos prekės gali žymiai padidinti Estijos uostų apyvartą, jei jos ir toliau bus gabenamos į pietus per Suomijos geležinkelį, šio maršruto dalis atrodo abejotina dėl daugelio priežasčių", — praneša portalas.

Rytinės pakrantės uostai ypač aktyviai konkuruoja tarpusavyje dėl Kinijos krovinių. Kaip pažymėta straipsnyje, be Estijos uostų, čia yra keletas alternatyvų, o Rusijos Federacija turi geras galimybes nukreipti šiuos srautus į Kaliningradą.

"Ekspertai pažymi, kad regiono multimodaliniuose transporto koridoriuose ateinančiais dešimtmečiais uostams svarbiausia bus Adrijos jūros–Baltijos jūros koridoriaus pratęsimas iki Talino dėl geležinkelio "Rail Baltica". Tai padės pritraukti Suomijos tranzitinius krovinius, taip pat prisidės prie Estijos eksporto plėtros", — rašoma pranešime.

Ekspertai pažymi, kad Suomijos užsienio prekybos struktūra bus labai svarbi Estijos uostams. Jų nuomone, jūrų transporto augimo raktas yra geležinkelis, o plačiąja prasme — visa verslo ir investicijų aplinka.

"Rail Baltica" projektas

"Rail Baltica" — geležinkelių infrastruktūros projektas, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma siekia apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių iki 85 proc., tikimasi, finansuos ES.

Kaip ne kartą pažymėjo ekspertai, greičiausiai projektas bus nepelningas keleivių pervežimui ir paprastų krovinių gabenimui, o vienintelė jo paskirtis yra karinė.

Tegai:
tranzitas, Estija, Rail Baltica
Temos:
"Rail Baltica" statyba
Dar šia tema
Susisiekimo ministras: "Rail Baltica" turi būti įgyvendintas laiku
Ekspertas: Lietuva, Latvija ir Estija pinigų srityje viena kitai aršios priešės
Lenkija įvertino "Rail Baltica" progresą Lietuvoje
Baltarusijao AE, archyvinė nuotrauka

Baltarusijos energetikos ministerija sureagavo į Lietuvos Seimo rezoliuciją dėl BelAE

Departamentas teigė, kad toks dokumentas yra grynai politinio pobūdžio ir didina įtampą tarp šalių

VILNIUS, rugsėjo 25 — Sputnik. Baltarusijos energetikos ministerija Lietuvos Seimo nutarimą dėl Baltarusijos atominės elektrinės paleidimo "grėsmės" pavadino kišimusi į šalies vidaus reikalus, praneša ministerijos spaudos tarnyba.

Ministerija taip pat pažymėjo, kad toks dokumentas yra grynai politinio pobūdžio ir prisideda prie įtampos augimo tarpvalstybiniuose santykiuose.

"Baltarusijos atominės elektrinės saugumo klausimai tapo nuolatinių tam tikrų Lietuvos politinių jėgų spekuliacijų objektu, galimybe "užsidirbti taškų" vardan savo interesų. Tam formuojamas Baltarusijos, kaip grėsmės šaltinio branduoliniam saugumui Europoje, įvaizdis. Dauguma Lietuvos pusės teiginių, įskaitant rezoliucijos tezes, yra pagrįsti spekuliacija, neturi pagrįstų argumentų, o kai kuriais atvejais — melagingi duomenys", — sakoma departamento pranešime.

Energetikos ministerija kreipėsi į tarptautinę bendruomenę ir išreiškė viltį, kad į tokius, akivaizdžiai politizuotus, faktais nepatvirtintus, Lietuvos pusės vertinimus nebus atsižvelgta.

Kaip dar kartą nurodė departamentas, BelAE atitinka visus būtinus saugos reikalavimus, kuriuos ne kartą patvirtino TATENA misijos, kitų autoritetingų tarptautinių organizacijų, su kuriomis Baltarusija nuolat bendradarbiauja, vertinimai.

Lietuvos Seimo priimtoje rezoliucijoje Baltarusijos valstybinės branduolinės saugos institucijos raginamos nedelsiant nutraukti pasirengimą BelAE eksploatacijos pradžiai.

Lietuvos ir Baltarusijos ginčas dėl BelAE

Baltarusija, dalyvaujant "Rosatom", stato atominę elektrinę Gardino srityje, maždaug už 50 kilometrų nuo Vilniaus. Lietuvos valdžia nepatenkinta vietos pasirinkimu, taip pat tuo, kad elektrinė statoma dalyvaujant Rusijos valstybinei korporacijai "Rosatom".

Tuo pačiu metu branduolinis objektas praėjo visus būtinus ir net papildomus TATENA ir kitų specializuotų institucijų patikrinimus. Daugelis ekspertų patvirtino elektrinės saugumą.

Lietuva gana ilgai negalėjo įtikinti kaimyninių Baltijos šalių atsisakyti elektros energijos iš BelAE. Rugpjūčio pabaigoje Latvijos vyriausybės vadovas Krisjanis Karinsas paskelbė, kad Ryga nustos prekiauti elektra su Minsku, jei BelAE pradės veikti, tačiau tuo pat metu Latvija gali ir toliau prekiauti elektra su trečiosiomis šalimis naudodamasi ryšiu tarp Latvijos ir Rusijos.

Anksčiau Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka paskelbė, kad BelAE bus paleista lapkričio 7 dieną.

Tegai:
Astravo AE, Baltarusija, Lietuva
Temos:
Astravo atominės elektrinės statybos
Dar šia tema
Ekspertas: Lietuva kimba prie BelAE tik dėl neteisybės jausmo
Savivaldybės nelaimės atveju pačios spręs, kaip išdalins kalio jodido tabletes
Į BelAE 1-ojo bloko paleidimą pakviestas TATENA generalinis direktorius
Baltarusijos pasienyje iš sraigtasparnio tikrintas radioaktyvios spinduliuotės lygis