Angela Merkel

Merkel "atidžiai stebi" JAV prezidento rinkimus

(atnaujinta 19:21 2020.11.04)
Vokietijos Vyriausybės atstovas pabrėžė, kad JAV piliečiai atidavė savo balsus, skaičiavimas vyksta, o detalių nekomentuoja, "dar nėra aiškaus galutinio rezultato"

VILNIUS, lapkričio 4 — Sputnik. Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir šalies Vyriausybės nariai atidžiai stebi įvykius JAV po rinkimų, sakė Vokietijos Vyriausybės atstovas Štefenas Zeibertas, praneša RIA Novost.

"Ji atidžiai stebi įvykius JAV. Vyriausybės posėdyje tema buvo trumpai paliesta, užsienio reikalų ministras informavo kolegas apie esamą situaciją", — sakė jis trečiadienio trumpojoje konferencijoje.

Zeibertas pabrėžė, kad ministras Heikas Masas išsamiai neinformavo savo kolegų, "ne apie kiekvieną valstiją".

"Ji [Merkel — Sputnik] tą vakarą nesusisiekė su Trampu. Bet kokiu atveju, aš to neskelbiu, bet pasakysiu, kai tai atsitiks", — sakė Zeibertas, paklaustas, ar Vokietijos kanclerė susisieks nugalėtoju.

Jis pabrėžė, kad JAV piliečiai atidavė savo balsus, skaičiavimas vyksta, o detalių nekomentuoja, "dar nėra aiškaus galutinio rezultato".

Lapkričio 3 dieną Jungtinėse Valstijose įvyko visuotiniai rinkimai. Dėl prezidento posto kovoja respublikonas Donaldas Trampas ir demokratas Džo Baidenas.

Tegai:
prezidento rinkimai, JAV, Angela Merkel
Temos:
JAV prezidento rinkimai — 2020 (93)
Dar šia tema
Guoga pareiškė, jog jau žino, kas laimės JAV prezidento rinkimus
Paskelbti preliminarūs JAV prezidento rinkimų rezultatai
Elektromobilio pakrovimas

Kaliningrado srityje bus įrengtos naujos elektromobilių pakrovimo stotelės

(atnaujinta 09:58 2020.12.03)
Objektai atsiras Kaliningrade, Guseve ir Sovetske, o po to — Baltijske, Mamonove, Nesterove, Bagrationovske, taip pat Ušakovo ir Talpakų kaimuose

VILNIUS, gruodžio 3 — Sputnik. Kaliningrado energetikai planuoja iki 2025 metų regione įrengti devynias elektromobilių pakrovimo stoteles, pranešė elektros tinklų bendrovės "Rosseti Jantar" spaudos tarnyba.

"Rosseti Jantar" patvirtino elektrinio įkrovimo infrastruktūros plėtros programą iki 2025 metų. Elektros transporto priemonių inžinieriai prekybos centrų automobilių stovėjimo aikštelėse ir greitkeliuose įrengs devynias elektrinių transporto priemonių pakrovimo stoteles. Trys greito tipo EPS bus įrengtos Kaliningrade, Guseve ir Sovetske 2021 m. Dar šešios 2022–2025 m. Bus patalpinti Baltiysko, Mamonovo, Nesterovo, Bagrationovsko miestuose, Ušakovo ir Talpaki kaimuose", — sakoma pranešime.

Pažymima, kad naujos stotelės bus integruotos į "Rosseti Jantar EZS" ir vienintelio operatoriaus "Rosseti" valdymo ir stebėjimo platformą. Už paslaugą klientai galės sumokėti mobiliąja programėle. Stotele vienu metu gali naudotis dvi elektrinės transporto priemonės. Greitoje EPS "Mode 4" režimu tai užtruks iki 40 minučių, lėtosiose  "Mode 3" režimu — iki šešių valandų, priklausomai nuo transporto priemonės modelio ir akumuliatoriaus išsikrovimo laipsnio.

Nuo 2017 metų "Rosseti Jantar" Kaliningrado srityje įrengė šešias elektromobilių įkrovimo stoteles, sukurdamas "žalią" trasą tarp Lenkijos ir Lietuvos valstybės sienų. EPS įrengiamos pačiame Kaliningrade, taip pat kurortiniuose miestuose Baltijos jūros pakrantėje — Zelenogradske, Svetlogorske, Jantarnyj ir Kuršių nerijoje.

Pasak bendrovės, "Rosseti" viena pirmųjų šalyje pradėjo plėtoti elektrinio įkrovimo infrastruktūrą. Nuo Kaliningrado iki Irkutsko jau įrengta daugiau nei 250 stotelių. Iki 2024 metų pagal 30/30 programą 30 didžiųjų miestų ir 30 greitkelių turėtų būti sukurta apie tūkstantis elektrinių įkrovimo stotelių.

Tegai:
elektromobilis
Murmansko komercinis jūrų uostas, archyvinė nuotrauka

Atimti dalį tranzito Baltijos šalių: Murmansko uoste bus pastatytas naujas terminalas

(atnaujinta 09:06 2020.12.03)
Tikimasi, kad įrenginys bus pradėtas eksploatuoti 2023 metų kovo mėnesį, jo pajėgumas bus keturi milijonai tonų per metus su galimybė didinti apimtis iki šešių milijonų

VILNIUS, gruodžio 3 — Sputnik. Įmonė "Jūrų terminalas TULOMA" Murmansko jūrų uoste planuoja pastatyti modernų birių krovinių terminalą.

Įgyvendinus terminalo statybos ir priežiūros projektą, įmonė tapo ketvirtuoju prioritetinės plėtros srities (TOP) "Arkties sostinė" rezidentu.

Investicijų apimtis sieks daugiau nei 12,5 mlrd. rublių (apie 137 mln. eurų).

Murmansko srities gubernatoriaus pavaduotoja Olga Kuznecova, komentuodama projektą, atkreipė dėmesį į jo perspektyvą ir svarbą, ypač atsižvelgiant į tai, kad mineralinių trąšų gamyba Rusijoje nuolat auga.

"Reikėtų pažymėti, kad šių produktų gamintojai įgyvendina prezidento iškeltą užduotį perorientuoti savo produktų perkrovimą iš užsienio terminalų, visų pirma esančių Baltijos šalyse, į jūrų terminalus Rusijos uostuose", — pridūrė ji.

Tikimasi, kad terminalo eksploatacija prasidės 2023 metų kovo mėnesį, jo pajėgumas bus keturi milijonai tonų per metus su galimybe padidinti iki šešių milijonų tonų. Dėl to bus sukurta 249 naujos darbo vietos.

Šiandien TOP "Arkties sostinė" rezidentai tai taip pat NOVATEK-Murmanskas, terminalas "Udarnik" ir "Renesans Arktik". Bendra investicijų apimtis viršija 95 milijardus rublių (1,04 mlrd. eurų).

2020 metų gegužę miesto apygardos "Murmansko miestas" ir Murmansko srities savivaldybių darinio "Kolskio rajonas" teritorijose buvo sukurta pažangios socialinės ir ekonominės plėtros teritorija "Arkties sostinė". Tai yra pirmoji Tolimuosiuose Rytuose pažangios socialinės ir ekonominės plėtros teritorija Arkties regione su pirmenybėmis.

Lapkritį Rusijos Federacijos susisiekimo ministerijos vadovo pavaduotojas Jurijus Cvetkovas sakė, kad departamentas gali pasiūlyti Baltarusijos siuntėjams viename iš Rusijos uostų pastatyti nuosavą trąšų perkrovimo terminalą. Pasak jo, Baltarusijos naftos produktų perkrovimo Rusijos uostuose klausimas kol kas išlieka atviras.

Anksčiau Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka sakė, kad Minskas yra pasirengęs svarstyti jūrų terminalo statybą Leningrado srityje už sutaupytas BelAE paskolos lėšas.

Baltarusijos prekių nukreipimo iš Baltijos uostų į Rusijos uostus klausimas iškilo po griežtų Lietuvos pusės pareiškimų ir veiksmų po Baltarusijos prezidento rinkimų, kuriuos oficialiais šalies CRK duomenimis, Lukašenka laimėjo.

Daugelis ekspertų mano, kad jei Baltarusijos tranzitas paliks Lietuvą, lietuviška ekonomika smarkiai nukentės.

Krovinių iš Baltijos uostų perorientavimas į Rusiją

Pastaruoju metu Rusija didina uostų aktyvumą Baltijos jūroje. Kaip pažymėjo buvęs Latvijos ekonomikos ministras Viačeslavas Dombrovskis, Rusijos pusė, anksčiau naudojusi tranzitą per Baltijos uostus, jau dešimt metų stato ir plėtoja savo uostus.

Baltijos šalyje valdžia mano, kad Rusijos Federacija turi nuostatą "atimti iš Baltijos šalių tranzitą", tačiau Maskva paprasčiausiai nenori priklausyti nuo šalių, kurios demonstruoja nedraugišką ir nestabilų požiūrį į ją.

Baltijos šalių politikai ir ekspertai ne kartą išreiškė susirūpinimą dėl Rusijos krovinių kiekio sumažėjimo Lietuvos, Latvijos ir Estijos uostuose.

Tegai:
Baltarusija, Rusija, uostas, tranzitas, Baltijos šalys
Dar šia tema
Šūvis į koją: dėl spaudimo Minskui Lietuva gali sužlugdyti Klaipėdos uostą
Lietuvos elgesys gali turėti įtakos Minsko sprendimui dėl tranzito, pareiškė Makėjus