Naujausias britų lėktuvnešis HMS Prince of Wales

Naujausias britų lėktuvnešis sugedo dėl vandens

(atnaujinta 13:38 2020.12.08)
Dėl gedimo laivas negalės dalyvauti bendrose pratybose su JAV, kurioms buvo ruošiamasi "metų metus"

VILNIUS, gruodžio 8 — Sputnik. Naujausias Didžiosios Britanijos lėktuvnešis "HMS Prince of Wales", kurio vertė siekia 3,1 milijardo svarų sterlingų, nugabentas ilgalaikiam remontui dėl vandens, patekusio į mašinų skyrių, rašo "Sun" su nuoroda į šaltinį.

Kaip pažymi leidinys, avarija įvyko dėl lūžusio vamzdžio gaisro gesinimo sistemoje. Dėl to į mašinų skyrių pasipylė jūros vanduo, kuris ilgiau nei per parą buvo užliejęs elektros įrangą.

Dėl to laivas negalės dalyvauti bendrose pratybose su JAV ir iki pavasario turės likti Portsmuto uoste.

"Žalos pašalinimas užtruks mėnesius. Išlaidos sieks milijonus", — pasakė leidinio šaltinis.

Jis pridūrė, kad pratybos su JAV "buvo planuojamos metų metus", o dabar Britanija atsidūrė sunkioje padėtyje dėl to, kad turės atsisakyti dalyvauti šiose pratybose.

Tegai:
karinė technika, Didžioji Britanija
Dar šia tema
"Sunaikinti bus sunku": amerikiečiai grįžta į bunkerį Šiaurėje
"Rusija jau naudoja": kokių ginklų negali įvaldyti amerikiečiai
"National Interest" įvardijo penkis pavojingiausius Rusijos karinius laivus
Rusijos ginklai: preliminarūs 2020 metų rezultatai
Ledynas

Mokslininkai nustatė "prarastą" Antarktidos šilumą

(atnaujinta 10:16 2021.01.23)
Jie 25 metus stebėjo Pietų vandenyno temperatūrą pagal bendrą mokslinę programą SURVOSTRAL (Australijos vandenyno stebėjimas)

VILNIUS, sausio 23 — Sputnik. Naujo Prancūzijos ir Australijos mokslininkų tyrimo rezultatai paaiškina, kodėl jūros vandens temperatūra aplink Antarktidą nepakilo tiek, kiek likę vandenynai. Straipsnis buvo paskelbtas žurnale "Nature Communications".

Visame pasaulyje vandenyno paviršiaus temperatūra kyla dėl visuotinio atšilimo, tačiau aplink Antarktidą esančios jūros išlieka šaltos, kai kur net krinta. Okeanologai šį reiškinį vadina "prarastos" Antarktidos šilumos paslaptimi.

Prancūzijos mokslininkai iš Nacionalinio mokslinių tyrimų centro (CNRS), Nacionalinio kosminių tyrimų centro (CNES), Plėtros tyrimų instituto (IRD), Paryžiaus Sorbonne universiteto, Tulūzos Paulo Paul Sabatier universiteto ir Tulūzos III Pauliaus Sabatierio universiteto bei jų kolegos iš Australijos iš Valstybinės mokslinių ir taikomųjų tyrimų asociacijos (CSIRO) ) 25 metus stebėjo Pietų vandenyno temperatūrą pagal bendrą mokslinę programą SURVOSTRAL (Australijos vandenyno stebėjimas).

Tai yra ilgiausia temperatūros stebėjimų serija Pietų vandenyne per visą jos šiaurės — pietų sankryžą. Daugumą jų mokslininkai atliko prancūzų tiekimo laive "L'Astrolabe" reguliariais skrydžiais tarp Hobarto ir Prancūzijos tyrimų stoties Antarktidoje, Dumont d'Urville.

Mokslininkai nuleido XBT batermotografo zondą, kuris, nardęs iki 800 metrų, užfiksavo vandens gylį, temperatūrą ir druskingumą.

Paaiškėjo, kad nedidelį vandens temperatūros sumažėjimą, pastebėtą paviršiuje, gilumoje pakeičia greitas ir pastebimas atšilimas — maždaug 0,04 laipsnio Celsijaus per dešimtmetį, kuris yra penkis kartus greitesnis nei vidutinis pasaulio vandenyno rodiklis.

Šis dramatiškas atšilimas gali turėti rimtų pasekmių Antarkties ledui, sako mokslininkai. Faktas yra tas, kad vandenyne prie Antarktidos krantų yra pakėlimo mechanizmas — giliųjų vandenų iškilimas į paviršių dėl vertikalios cirkuliacijos. Jei gilieji vandenys yra šiltesni už paviršinius, jie reguliariai "pakerta" ledo lentynas iš apačios.

Be to, čia yra susluoksniuotas Pietų vandenynas — šalti gėlo vandens srautai, nutekantys į vandenyno paviršių dėl tirpstančio ledo ir sniego, nuolat verčia į gelmes šiltesnius ir sunkesnius sūrus vandenis.

Remiantis autorių vertinimais, šiltas vanduo į paviršių iškyla 39 metrų greičiu per dešimtmetį, tai yra daug greičiau, nei manyta anksčiau. Nerimaujama, kad toks dramatiškas giluminis atšilimas galų gale gali susilpninti galingą cirkuliarinę srovę, supančią Antarktidą, suardydamas visą pasaulinės jūrų cirkuliacijos mechanizmą — vieną iš pagrindinių pasaulinės klimato sistemos veiksnių.

Tegai:
Antarktida, mokslininkai
Respiratorius

Gydytojas įvardijo trūkumą, kai vietoje kaukės reikia dėvėti respiratorių

(atnaujinta 14:31 2021.01.23)
Nepaisant to, kad respiratoriai gali geriau filtruoti įvairias daleles ir sukurti mažiau drėgmės, jie taip pat turi trūkumą, kad nefiltruoja iškvepiamo oro

VILNIUS, sausio 23 — Sputnik. Gatvėje ir viešose vietose vietoj kaukių nerekomenduojama dėvėti respiratorių, jie specialiai sukurti naudoti gydytojams. Tokias ypatybes interviu RIA Novosti įvardijo Ankaros miesto ligoninės skubiosios medicinos klinikos tyrinėtojas docentas Afshinas Emre Kayipmazas.

"Remiantis Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro (ECDC) ir JAV ligų kontrolės ir prevencijos centrų (CDC) rekomendacijomis, N95 ir FFP2 / 3 tipo kaukės yra sukurtos ir sukurtos specialiai sveikatos priežiūros specialistams ir turi tam tikrų savybių, susijusių su jų darbu", — ekspertas pabrėžė, kad respiratoriai naudojami intensyvioje terapijoje dirbant su dideliu kiekiu aerozolių ar intubuojant.

Nepaisant to, kad respiratoriai gali geriau filtruoti įvairias daleles ir sukurti mažiau drėgmės, jie taip pat turi trūkumą, kad nefiltruoja iškvepiamo oro. Štai kodėl respiratoriai nėra tinkami naudoti viešose patalpose.

Jis pastebėjo, kad kasdieniniam dėvėjimui pakanka įprastos medicininės kaukės.

Anksčiau Vokietijos Bavarijos gyventojams įsakyta plisti koronavirusui vietoj kaukių dėvėti FFP2 respiratorius. Išimtys gali būti daromos autobusų vairuotojams, konduktoriams ir vaikams iki 15 metų.

Tegai:
kaukės, koronavirusas
Temos:
Saugokime save ir kitus: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje