Princas Haris ir jo žmona Megan Markl

Megan Markl įrašė Naujųjų metų sveikinimą su mažuoju Arčiu

(atnaujinta 20:24 2020.12.30)
Pirmasis maištingųjų hercogų sūnaus pasirodymas sujaudino visus gerbėjus ir dar kartą įrodė, kad meilė visada laimi

VILNIUS, gruodžio 30 — Sputnik. Princas Haris ir jo žmona Megan Markl pirmą kartą įrašė Naujųjų metų sveikinimą su savo vienerių metų sūnumi Arčiu: mažylio debiutas sukėlė furorą internete.

Maištingieji hercogai viešai atsisveikino su nepaprastais 2020 metais ir nuteikė gerbėjus "naujai laimei" specialioje paskyroje "Spotify — Archwell Audio", apie kurios sukūrimą neseniai paskelbė. Tačiau pagrindinė sensacingo pasirodymo žvaigždė buvo poros pirmagimis, kuriam nėra ir dvejų metų.

Internete aptarinėjama Megan Markl sūnaus naujametinė žinia: su garsių tėvų pagalba Arčis pasveikino visus klausytojus su Naujaisiais metais.

Hercogai padėkojo visiems sveikatos apsaugos darbuotojams ir tiems, kurie yra kovos su COVID-19 priešakyje. Pora paragino kiekvieną klausytoją niekada nepamiršti 2020 metų pamokų ir toliau saugoti savo artimuosius. Taip pat Markl ir princas Haris pasiūlė sudalyvauti įraše savo garsiems draugams — Eltonui Džonui, Tailerui Periui, Naomi Osakai ir kitiems.

"Nuo mūsų galiu pasakyti: nesvarbu, kokių netikėtumų gyvenimas pakiša. Patikėkite, draugai, meilė visada laimi", — apibendrino buvusi aktorė ir įjungė dainą "This Little Light of Mine", pavadinusi ją idealiausiu garso takeliu jos, kaip princo žmonos, gyvenimo pradžiai.

Tegai:
Princas Haris, karališkoji šeima, Naujieji metai, Megan Markle
Temos:
Karališkosios naujienos (142)
Dar šia tema
Megan Markl populiarumu aplenkė Keitę Midlton ir karalienę
Palies svarbias temas. Princas Haris ir Megan Markl prisijungia prie "Spotify"
Megan Markl ir princas Haris pasiūlė karalienei netikėtą sandorį
Vakcina nuo COVID-19

Lenkija gali imtis priemonių prieš "Pfizer" dėl vakcinų tiekimo nutrūkimo

(atnaujinta 14:53 2021.01.22)
Anksčiau Varšuva gaudavo apie 360 ​​tūkstančių vakcinos dozių per savaitę. Neseniai gamintojas perpus sumažino tiekimo apimtis, paaiškindamas tai gamyklos rekonstrukcija Belgijoje

VILNIUS, sausio 22 — Sputnik. Lenkija gali imtis teisinių priemonių prieš koronaviruso vakcinos gamintoją "Pfizer" dėl to, kad nebuvo įvykdyti tiekimo įsipareigojimai, Lenkijos radijuje sakė šalies vyriausybės atstovas spaudai Piotras Miuleris (Piotr Müller).

Anksčiau Lenkija gaudavo apie 360 ​​000 "Pfizer" vakcinos dozių per savaitę. Neseniai gamintojas sumažino tiekimo apimtis perpus, paaiškindamas tai gamyklos rekonstrukcija Belgijoje.

"Manau, kad toks sprendimas gali būti priimtas kitą mėnesį, jei šie tiekimai nebus papildyti pagal gamintojo pareiškimą", — paklaustas apie teisinių veiksmų prieš "Pfizer" galimybę sakė Miuleris.

"Šiuo metu turime tokią situaciją, kad gamintojas teigia, jog šie trūkumai bus padengti. Todėl tikimės, kad tai tikrai įvyks", — cituoja Miulerį RIA Novosti.

"Bet jei taip neatsitiks, tada, žinoma, reikės svarstyti teisines priemones", — pridūrė jis.

Praėjusios savaitės pabaigoje paaiškėjo, kad vakcinų gamintojai "BioNTech" ir "Pfizer" į Lietuvą pristatys perpus mažesnį preparato kiekį, nei buvo planuota. Pranešta, kad planuojamas tiekimas visoms ES šalims bus sumažintas perpus. Per ateinančias keturias savaites planuota į Lietuvą pristatyti 108 810 vakcinos dozių, tačiau iš viso bus pristatytos 54 405 dozės.

Vėliau Lietuva, Latvija, Estija, Danija, Suomija ir Švedija paragino Europos Komisiją paspartinti vakcinų pristatymą iš "BioNTech" ir "Pfizer". Šešių šalių sveikatos apsaugos ministrai pasirašė bendrą laišką, kuriame išreiškė "didelį susirūpinimą" dėl pristatymo vėlavimo. Jie pavadino situaciją "nepriimtina" ir "mažinančia pasitikėjimą vakcinacijos procesu".

Tegai:
Pfizer/BioNTech, vakcina, koronavirusas, Lenkija
Temos:
Vaistų ir vakcinos nuo COVID-19 sukūrimas
Dar šia tema
Nausėda paragino sudaryti ilgalaikį vakcinų tiekimo į ES grafiką
EVA ir Norvegijos institucijos pakomentavo mirtis po vakcinacijos nuo COVID-19
Vakcina nuo COVID-19 Sputnik V

RF ir Vengrija pasirašė sutartį dėl Rusijos vakcinos nuo COVID tiekimo

(atnaujinta 14:09 2021.01.22)
Kaip pranešama, "Sputnik V" bus pristatyta trimis etapais. Budapeštas įsitikinęs, kad vakcinacija padės šaliai grįžti į įprastą gyvenimą

VILNIUS, sausio 22 — Sputnik. Vengrija ir Rusija pasirašė sutartį dėl Rusijos vakcinos nuo koronaviruso tiekimo, pareiškė Vengrijos užsienio reikalų ministerijos vadovas Pėteris Sijarto (Péter Szijjártó).

Vakcina
© Sputnik / Евгений Одиноков

"Nacionalinis prioritetas yra paspartinti vakcinaciją. Dėl lėto vakcinos pristatymo buvome priversti ieškoti naujo šaltinio, iš kurio galėtume greitai gauti patikimų vakcinų. Todėl man yra didelė garbė ir malonumas pranešti jums, kad šiandien mes sudarėme sutartį, pagal kurią Rusija vakciną tieks Vengrijai trimis etapais", — po derybų su Rusijos sveikatos apsaugos ministru Michailu Muraška Maskvoje sakė Sijarto.

Kaip pažymėjo Vengrijos užsienio reikalų ministerijos vadovas, spartesnė vakcinacija rusišku preparatu "Sputnik V" išgelbės daugelio piliečių gyvybes ir sušvelnins koronaviruso apribojimus respublikoje.

"Spartesnė vakcinacija išgelbės daugybę gyvybių Vengrijoje. Be to, pagreitinta vakcinacija suteiks mums galimybę grįžti prie ankstesnio gyvenimo, taip pat leis sušvelninti apribojimus, kurie leistų žmonėms grįžti į savo darbą", — cituoja RIA Novosti Sijarto.

Vengrijos nacionalinis farmacijos ir mitybos institutas sausio 21 dieną užregistravo Rusijos koronaviruso "Sputnik V" vakciną. Taigi Vengrija tapo pirmąja ES valstybe, oficialiai leidusia savo teritorijoje naudoti "Sputnik V" vakciną. Vakcina yra registruota Vengrijoje pagal skubaus naudojimo leidimą, pagrįstą Rusijos "Sputnik V" klinikinių tyrimų duomenimis ir Vengrijos ekspertų atliktu išsamiu vaisto įvertinimu.

Tegai:
Sputnik V, koronavirusas, vakcina, Vengrija, Rusija
Temos:
Vaistų ir vakcinos nuo COVID-19 sukūrimas
Dar šia tema
"Sputnik V" poveikio vaikams tyrimas bus atliktas iki 2021 metų pabaigos
Ekspertas atskleidė "inovatyvų" "Sputnik V" skirtumą nuo kitų vakcinų
Kusturica planuoja pasiskiepyti Rusijos vakcina "Sputnik V"
Užkaukazės geležinkeliai

Viskas kaip ant bėgių. Užkaukazės geležinkelis turi galimybę atgimti

(atnaujinta 14:54 2021.01.22)
Kalnuotoje vietovėje statyti naują Baku-Nahičevanės geležinkelį yra per brangu ir užima daug laiko; ekonominiu požiūriu daug protingiau yra atstatyti tunelius ir tiltus senuoju maršrutu

2021 metų sausio 11 d. Vladimiras Putinas Maskvoje susitiko su Azerbaidžano prezidentu Ilhamu Alijevu ir Armėnijos ministru pirmininku Nikola Pašianianu. Pagrindinė trišalių derybų tema yra Azerbaidžano ir Armėnijos santykių normalizavimas remiantis susitarimu, kurį pasirašė susitikimo dalyviai 2020 metų lapkričio 10 dieną karinių, politinių ir humanitarinių Kalnų Karabacho konflikto pusių analizę tęsia specializuoti specialistai ir ekspertai, ir mes siūlome kuo atidžiau įvertinti šį Ilhamo Alijevo pareiškimą, pateiktą susitikimo pabaigoje.

Ilhamas Alijevas apie geležinkelio projektus

"Po daugiau nei 30 metų Azerbaidžanas susisiekdamas per Armėnijos teritoriją turės ryšį su Nachičevano autonomine Azerbaidžano Respublikos Respublika. Armėnija per Azerbaidžano teritoriją turės geležinkelio prieigą prie Rusijos ir Irano. Be to, bus galima patekti į Turkijos rinką ir Rusijos bei Turkijos geležinkelio arterijas. Tai atveria puikias perspektyvas. Ir aš tikiu, kad darbo grupė, kurią šiandien sukūrėme, veiks efektyviai, periodiškai praneš mums apie projektų įgyvendinimą. Yra daugiau nei vienas projektas, keli, esu tikras, kad visa tai bus įgyvendinta", — sakė Azerbaidžano prezidentas.

"Viskas nauja yra gerai pamiršta sena"

Kaip matote, minima ne tik Nachičevano autonominė respublika, Azerbaidžanas ir Armėnija, bet ir Rusija, Iranas ir Turkija. Tai, kad Ilhamas Alijevas yra kuo tikslesnis ir teisingesnis savo pareiškimuose tarptautiniuose susitikimuose, nekelia abejonių, tačiau tai, kaip penkios valstybės gali būti suinteresuotos geležinkelio projektais (daugiskaita — taip ir citatoje) iš karto, nėra visiškai akivaizdu. Tai nėra taip akivaizdu, kad kol kas niekas net neprisimena paties Užkaukazės geležinkelio, kuris vienu metu neoficialiai buvo vadinamas "Užkaukazės Transsibu", egzistavimo fakto. Norint jį sukurti visu mastu, prireikė beveik 40 metų — statybos truko nuo 1900 iki 1942 metų.

Карта Армении
Armėnijos žemėlapis

Bendras ilgis yra 850 kilometrų, 450 kilometrų atkarpa Armėnijos pietuose palei pasienio Arakso upę buvo baigta 1940–1942 metais. Aukščiau pateiktoje diagramoje taip pat parodytos Irano ir Turkijos teritorijų dalys, ir tai toli gražu neatsitiktinai. 1900 metais buvo baigta sujungti Rusijos ir Osmanų imperijos geležinkelius — mažiau nei kilometro atstumu vienas nuo kito buvo pradėta eksploatuoti Turkijos geležinkelio stotis "Dogukapi" ir Rusijos "Achurian". Šios stotys diagramoje neparodytos, nes 1990-aisiais, kai vyko aštriausias Kalnų Karabacho konflikto etapas, Turkija, solidarizuodamasi su Azerbaidžanu, paskelbė Armėnijos blokadą ir nustojo eksploatuoti šią geležinkelio atkarpą, vedančią į Karsą.

Karinis konfliktas Karabache, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Минобороны Азербайджана

1906 metais Buvo baigta sujungti Rusijos imperijos ir Persijos geležinkelius — taip tą laiką vadinosi šiuolaikinis Iranas. Tai buvo vienas pirmųjų geležinkelių Irane, jis vedė iš Tabrizo į Julfos stotį, esančią pasienyje su Rusija. Kitoje sienos pusėje yra stotis, ir būtent Rusijos "Julfa" buvo sumontuota įranga, skirta pertvarkyti vagonų ratų poras (vėžės plotis Irane — 1430 milimetrų, Rusijoje — 1520 milimetrų).

Po visų 1990-ųjų įvykių ši linija veikia: nuo 2017-ųjų Nachičevano autonominės Respublikos sostinėje du kartus per savaitę galima važiuoti traukiniu ir saugiai nuvykti į Tabrizą ir Teheraną. Žinoma, atsižvelgiant į tai, kad dar neseniai ALR buvo atskirta nuo pagrindinės Azerbaidžano teritorijos, krovinių apyvarta ir keleivių srautas čia yra minimalūs, tačiau šioje atkarpoje nieko net nereikia atstatyti. Didžiojo Tėvynės karo metu ši atkarpa buvo labai svarbi — vienas iš tiekimo maršrutų ėjo per neutralų Iraną.

Priminsime, kad 1943 metais Teherane įvyko Stalino, Ruzvelto ir Čerčilio susitikimas ir kad draugui Stalinui nepatiko skraidymas lėktuvais. Labiausiai paplitusi versija yra ta, kad Stalinas aviacijos pagalba keliavo į Teheraną ir atgal į Maskvą, tačiau raidinis traukinys Nr. 501 su šarvuotu vežimu, stovinčiu Baku, yra geležinis argumentas, kad "aviacijos" versija nėra vienintelė.

Vienas projektas penkioms valstybėms

Šis istorinis nukrypimas leidžia "iššifruoti" Ilhamo Alijevo žodžius. Kalnuotoje vietovėje statyti naują Baku-Nachičevano geležinkelį yra per brangu ir užima daug laiko, ekonominiu požiūriu daug protingiau yra atstatyti tunelius ir tiltus senoje trasoje. Šiuo atveju projektu suinteresuotos penkios šalys  vienu metu — Iranas, Turkija, Azerbaidžanas ir ALR, Armėnija ir, žinoma, Rusija. Rusijai, nes dabar, pasibaigus 30 metų konfliktui dėl nepripažintos Kalnų Karabacho Respublikos, yra galimybė užmegzti geležinkelio ryšius su tokiais svarbiais prekybos partneriais kaip Turkija ir Iranas.

Ne paslaptis, kad didelę dalį importo iš šių šalių sudaro žemės ūkio produktai, kurie dabar pristatomi jūra. Logistika pasirodo sunki ir nepigi: prekės turi būti pristatytos į Kaspijos jūros Irano uostą ir Juodosios jūros uostą Turkijoje, sumokėti rinkliavas, perkrauti laivą, sumokėti krovinį, pristatyti į Rusijos uostus, sumokėti rinkliavas ir perkrauti. Jei vietoj visų šių procedūrų atsiras galimybė naudoti automobilius su šaldytuvais, kurie, pravažiavę Nachičevaną, Armėnijos teritoriją, per Baku Dagestane, pateks į Rusijos geležinkelių žinią, situacija bus visiškai kitokia.

Svarbus įspėjimas: šiuo metu informacijos apie Turkijos planus atkurti geležinkelio ryšius su Armėnija, taigi ir su Azerbaidžanu bei Rusija, nėra atviruose šaltiniuose — bent jau rusų kalba. Kol nėra šios informacijos, šio projekto analizuoti neįmanoma. Atsižvelgiant į Turkijos ekonomikos situaciją, liros nuvertėjimą ir kitas problemas, mes tiesiog turime laukti oficialių pranešimų iš Ankaros.

Galimas "Kaukazo Transsibo" elektrifikavimas

Jei Azerbaidžanas pradės "Kaukazo transsibo" atkūrimo darbus nuo Baku-Horadiz atkarpos, bus užtikrintas pigiausias ne tik Fizuli, bet ir Jebrail regionui atstatyti reikalingų prekių pristatymas — tas pats, kur yra Khudaferino kaimas, kur prasidėjo Khudaferino HE ir Gyso Galasy HE darbas pasienio Arake. Žinoma, pagal Irano ir Azerbaidžano susitarimą, ateinančiais metais visa elektra turėtų būti skirta tik Iranui, kuris savo lėšomis praktiškai baigė statyti visą "Khudaferin" projektą, kurio bendra instaliuota galia sieks 280 megavatų. Tačiau vargu ar Teheranas kategoriškai atsisakys geležinkelio elektrifikavimo projekto, nes tai užtikrins krovinių apyvartos su Armėnija, Azerbaidžanu ir Rusija padidėjimą.

Be to, visos šios šalys turi rimtų argumentų tokiam pasiūlymui pritarti — jei, žinoma, taip bus. Geležinkelis, einantis nuo Baku iki Armėnijos sienos, bus nutiestas į Meghri regiono teritoriją. Dar 2012 metais įvyko iškilminga ceremonija, kurios metu Armėnijos ir Irano vadovybės atstovai padėjo kapsulę būsimos Meghri HE pamatams ant Arakso. Planuojama talpa yra 100 megavatų, rezervuaras bus naudojamas gretimoms Armėnijos ir Irano teritorijoms laistyti. Statybos sutarties sąlygos buvo identiškos susitarimo dėl Khudaferin projekto sąlygoms: Iranas visus klausimus sprendžia finansuodamas, Armėnija paskaičiuojama kartu su pagaminta elektra.

Tačiau šiuo klausimu neperžengiama paties susitarimo ribų, nes Iranas su trumpomis pertraukomis vis dar yra veikiamas vienašališkų diskriminacinių priemonių iš JAV pusės. Azerbaidžanas ir Rusija, kaip galimo Pietų Kaukazo geležinkelio atkūrimo projekto šalys, gali padėti rasti finansavimo šaltinius. Atsižvelgiant į trijų hidroelektrinių (arba, tiksliau, trijų hidroelektrinių porų — jų pastatai yra abiejose Arako pusėse) pajėgumus, atkurtą geležinkelį galima elektrifikuoti į NAR teritoriją, o tai garantuoja didelį krovinių apyvartos intensyvumą palei jį.

Preliminarūs 2014 metų Gruzijos, Armėnijos ir Azerbaidžano ekspertų grupės skaičiavimai rodo, kad atkūrus geležinkelio bėgius ruožuose Baku-Horadiz-Meghri-Nakhichevan, tiltuose, viadukuose, tuneliuose ir nustačius muitinės postus, reikia apie 275 mln. Jei neatsižvelgsime į Rusijos ir Irano prekių srautus, tarkime, kad per metus tarp Baku ir Nachičevano krovinių apyvarta sieks 1,5 mln. tonų, tada, kai 2014 metais Armėnijoje galios gabenimo tarifai, Azerbaidžano ir Armėnijos geležinkelio bendrovių pelnas yra apie 60 mln. USD per metus.

Projektas nuo pat pradžių yra ekonomiškas, o Rusijos ir Irano dalyvavimas jame daro ypač naudingą visoms keturioms šalims. Projekto įgyvendinimas, mūsų nuomone, prisidės prie regioninės ekonomikos plėtros ir prekybos ryšių atkūrimo. Ir Armėnijai geležinkelio susisiekimo su Rusija atkūrimas iš tikrųjų reikš daugiau nei 25 metus trukusios blokados pabaigą. Šis projektas taip pat svarbus Iranui, kuris 2018 metais pasirašė susitarimą dėl laisvosios prekybos zonos sukūrimo su EAEU - geležinkelio susisiekimo atkūrimas prisidės prie šio susitarimo pildymo.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
geležinkelis