Blackwater samdiniai

Prezidento malonė galvažudžiams: privataus karinio verslo ateitis

(atnaujinta 10:31 2020.12.31)
Paskutinis kadenciją baigusio prezidento mėnuo yra malonių dalijimo laikas. Šį kartą pas Donaldą Trampą išsirikiavo rinktinių niekšų, kurie anksčiau net nebūtų galėję pagalvoti apie galimą malonę, eilė

VILNIUS, gruodžio 30 — Sputnik. Tarp tų, kuriems bus suteikta malonė, yra keturi samdiniai iš privačios karinės bendrovės "Blackwater". 2007 metų rugsėjo viduryje Nisuro aikštėje, Bagdade, saugodami Valstybės departamento pareigūnų koloną, jie paleido ugnį ir nužudė 17 civilių, o 20 sužeidė. Pažymėtina, kad 2016 metais kadenciją baigiant prezidentui Obamai nuteistieji samdiniai net minties neturėjo apie galimybę pasinaudoti malone, rašo RIA Novosti autorė Veronika Krašeninikova.

Beje, bausmė ilgą laiką ieškojo nusikaltėlių. Amerikos privačioms karinėms kompanijoms (PKK) karinių operacijų vykdymo šalyje įstatymai apskritai nenumatyti: pasirašydamas karinio bendradarbiavimo susitarimą Vašingtonas būtinai atleidžia samdinius nuo atsakomybės, jei jie įvykdo nusikaltimus šios šalies teritorijoje.

Pačioje Amerikoje taip pat plačiai paplitusi privataus karinio sektoriaus lobistinė veikla. Samdiniams pareikšti kaltinimai pateikti tik po daugiau nei metų, 2008 metų gruodžio mėnesį, po metų, 2009-aisiais, remiantis... neteisingu bylos vykdymu, jie buvo atšaukti! 2011 metų balandžio mėnesį byla buvo atnaujinta, o ankstesnis teismo sprendimas pripažintas klaidingu. 2012 metų sausio mėnesį "Blackwater" bandė atsipirkti sumokėdamas kompensaciją šešių incidento aukų šeimoms.

Ir tik 2014 metais (praėjus septyneriems metams po nusikaltimo!) samdiniai vis dėlto buvo nubausti: tas, kuris pirmą kartą paleido ugnį, buvo nuteistas kalėti iki gyvos galvos, trys kiti — 30 metų kalėti. 2019 metų rugpjūčio mėnesį apeliacinės instancijos teismas paliko galioti nuosprendį kalėti iki gyvos galvos.

Nepaisant patvirtinto nuosprendžio, nuteistieji žinojo, kad su Donaldu Trampu šansai yra jų pusėje. Net ir be įprasto prezidento malonės skirstymo laikotarpio jis panaikino žinomų banditų atsakomybę už karo nusikaltimus.

2019 metų lapkričio mėnesį prezidentas suteikė malonę JAV karinio jūrų laivyno specialiųjų pajėgų kariui Eddie Gallagher'iui, kuris liepą buvo nuteistas už tai, kad be jokios priežasties medžiokliniu peiliu nužudė sugautą IV* paauglį ir pozavo šalia lavono.

Pasak bendražygių, "šėtoniškai piktas" ("freaking evil") Gallagher'is, pasirinkęs Blade slapyvardį, buvo "pasirengęs žudyti viską, kas juda". Kiti kaltinimai Gallagher'iui yra moksleivės ir senuko nušovimas iš snaiperio pasalos. Visi nusikaltimai buvo įvykdyti Irake. Be to, Trampas taip siekė Gallagher'io, jo žodžiais tariant, "puikaus kovotojo", išteisinimo, kad net atleido laivyno vadą Richard'ą Spencer'į! Nes jis priešinosi išteisinimui. Ir norėdamas patvirtinti savo "vertybes", jis pakvietė Gallagher'į ir jo žmoną į savo namus Mar-a-Lago!

Gallagher'is paviešino daug nuotraukų ir pasigyrė garbingu priėmimu socialiniuose tinkluose.

Tačiau be ypatingos meilės galvažudžiams, Donaldas Trampas taip pat turi tam tikrų įsipareigojimų "Blackwater" įkūrėjui Erik'ui Prince'ui. Prince'o šeima, ypač konservatyvūs amerikiečiai, visada buvo persmelkta griežtos antikomunistinės dvasios: Erik'as savo autobiografijoje rašė, kad nuo mažens "jis pats norėjo kovoti su Sovietų Sąjunga". Iki šių dienų jis taip įsigilino į kovos su Maskva istoriją, kad savo jauniausią, septintą, vaiką pavadino Charles'u Donovan'u Prince'u — William'o Wild'o Bill'o Donovan'o, centrinės žvalgybos agentūros įkūrėjo tėvo, kurio statula stovi CŽV būstinės Langlėjuje fojė, vardu.

2016 metais Prince'ų šeima finansavo Trampo kampaniją. Dėl to švietimo ministro postą gavo Erik'o sesuo Betsy DeVos — viena iš nedaugelio, kurią Trampas išlaikė šiose pareigose visą kadenciją. Vyro pavardė DeVos ją siejo su milžiniška Rusijoje populiarios buitinės chemijos produktų gamintoja "Amway". Betsy DeVos niekada nesprendė švietimo klausimų, tačiau (pagal geriausias šeimos tradicijas) pasiūlė apginkluoti visus mokytojus mokyklose.

Tuo tarpu Erik'as Prince'as kūrė naują Trampo strategiją Afganistane: pakeisti įprastą kariuomenę samdiniais ir išimtinai išpumpuoti gamtos išteklius, kurių Afganistane priskaičiuota už trilijoną dolerių. Kaip pavyzdį Prince'as ragino pateikti Didžiosios Britanijos Rytų Indijos kompaniją — būtent tą, kuri XVIII ir XIX amžiuje sukėlė Kinijoje opiumo karų seriją, po kurios Kinija nustojo egzistuoti kaip politinė veikėja. Trampui, be abejonės, ši idėja labai patiko. Tačiau pirmiausia reikėjo priversti visą Pentagoną — tai, žinoma, neįvyko.

Per daugelį metų "Blackwater" vardas tapo nevaldomo privačių karinių sutarčių augimo, nebaudžiamų užsienio piliečių žudymų ir valstybės nesugebėjimo kontroliuoti šios pramonės, net ir esant labai stipriai teisinei sistemai, sinonimu. Geriausiai "Blackwater" veiklos aprašymą ir analizę pateikia amerikiečių tyrimo žurnalisto Džeremio Skahilo (Jeremy Scahill) to paties pavadinimo knyga.

Siekdamas atsikratyti labai neigiamos reputacijos, Erik'as Prince'as 2009 metais pervadino įmonę "Xe Services" (tariama "Zee"), o tada ją pardavė "privačių investuotojų grupei". Po kito prekės ženklo pakeitimo įmonė gavo pavadinimą "Academi" ir išaugo į dešimčių struktūrų grupę.

PKK reguliariai konfliktuoja su kariuomene. Kongreso posėdžiuose brigados generolas Karlas Horstas (Karl Horst) sakė:

"Šie vaikinai siautėja po šalį visiškai be stabdžių ir daro kvailus dalykus. Virš jų nėra vadovybės, todėl nėra į ką net kreiptis. Jie žudo žmones, o atsakyti už tai turi kažkas kitas."

Džo Baidenas pristato savo komandą
© AP Photo / Carolyn Kaster

Karo privatizavimas yra naudingas tik privatizuojantiems: kiekvienas "Blackwater" samdinys Amerikos mokesčių mokėtojams kainavo 1 222 USD per dieną — maždaug šešis kartus daugiau nei įprasti JAV kariai.

Tik su CŽV "Blackwater" neturėjo ypatingų nesutarimų. "Mūsų santykiai tapo labai broliški. Buvo juntama, kad "Blackwater" yra biuro tęsinys", — 2009 metais sakė buvęs CŽV pareigūnas.

Pats Prince'as 2010 metais išvyko į Abu Dabį, toliau nuo Amerikos teisingumo, ir ten įkūrė "Reflex Responses", visų pirma norėdamas paruošti kelis tūkstančius vietinio šeicho komandų. Jam priklauso "Frontier Services Group" Honkonge, ji tarnauja Kinijos interesams Afrikoje.

Tikra sensacija buvo samdyti Erik'o Prince'o įmonę siekiant užtikrinti svarbiausio Kinijos projekto "Viena juosta, vienas kelias" saugumą. Išsamiame straipsnyje apie Prince'o veiklą Kinijoje "The Washington Post", paskelbtame 2018 metų gegužės 4 dieną, cituojamas vienas iš buvusių Prince'o partnerių: "Frontier Services Group" šiuo metu 100 % orientuota į "Belt and Road" saugumą ir palaikymą. <...> Ir Erik'as siūlo karinio stiliaus saugumo paslaugas pasaulinei Kinijos galios projekcijai. "

Atidarydamos privataus karinio verslo Pandoros skrynią, JAV išprovokavo karinių konfliktų paklausą pasaulinėje rinkoje. Privačios armijos pakerta tradicinį valstybės jėgos panaudojimo monopolį. PKK turi naudos iš konfliktų: jie gali kurti ir plėsti tokius konfliktus savo naudai, jie gali kovoti iš abiejų pusių — ir tai daro.

Rusija turėtų nuodugniai išnagrinėti daugelį keliamų pavojų.

* Rusijoje uždrausta teroristinė organizacija.

Tegai:
Donaldas Trampas, malonė, JAV
Vakcina nuo COVID-19

Lenkija gali imtis priemonių prieš "Pfizer" dėl vakcinų tiekimo nutrūkimo

(atnaujinta 14:51 2021.01.22)
Anksčiau Varšuva gaudavo apie 360 ​​tūkstančių vakcinos dozių per savaitę. Neseniai gamintojas perpus sumažino tiekimo apimtis, paaiškindamas tai gamyklos rekonstrukcija Belgijoje

VILNIUS, sausio 22 — Sputnik. Lenkija gali imtis teisinių priemonių prieš koronaviruso vakcinos gamintoją "Pfizer" dėl to, kad nebuvo įvykdyti tiekimo įsipareigojimai, Lenkijos radijuje sakė Lenkijos vyriausybės atstovas spaudai Piotras Mulleris.

Anksčiau Lenkija gaudavo apie 360 ​​000 Pfizer vakcinos dozių per savaitę. Neseniai gamintojas sumažino atsargas perpus, paaiškindamas tai gamyklos rekonstrukcija Belgijoje.

"Manau, kad toks sprendimas gali būti priimtas kitą mėnesį, jei šie tiekimai nebus papildyti pagal gamintojo pareiškimą", — paklaustas apie teisinių veiksmų prieš "Pfizer" galimybę, sakė Mulleris.

"Šiuo metu turime tokią situaciją, kad gamintojas teigia, kad šie trūkumai bus padengti. Todėl tikimės, kad tai tikrai įvyks", — cituoja Muellerį RIA Novosti.

"Bet jei taip neatsitiks, tada, žinoma, reikės svarstyti teisines priemones", — pridūrė jis.

Praėjusios savaitės pabaigoje tapo žinoma, kad vakcinų gamintojai "BioNTech" ir "Pfizer" į Lietuvą pristatys pusę preparato kiekio, nei buvo planuota. Buvo pranešta, kad planuojamas tiekimas visoms ES šalims bus sumažintas perpus. Per ateinančias keturias savaites planuota į Lietuvą pristatyti 108 810 vakcinos dozių, tačiau iš viso bus pristatytos 54 405 dozės.

Vėliau Lietuva, Latvija, Estija, Danija, Suomija ir Švedija paragino Europos Komisiją paspartinti vakcinų pristatymą iš "BioNTech" ir "Pfizer". Šešių šalių sveikatos apsaugos ministrai pasirašė bendrą laišką, kuriame išreiškė "didelį susirūpinimą" dėl pristatymo vėlavimo. Jie pavadino situaciją "nepriimtina", kuri "mažina pasitikėjimą vakcinacijos procesu".

Tegai:
Pfizer/BioNTech, vakcina, koronavirusas, Lenkija
Temos:
Vaistų ir vakcinos nuo COVID-19 sukūrimas
Dar šia tema
Nausėda paragino sudaryti ilgalaikį vakcinų tiekimo į ES grafiką
EVA ir Norvegijos institucijos pakomentavo mirtis po vakcinacijos nuo COVID-19
Vakcina nuo COVID-19 Sputnik V

RF ir Vengrija pasirašė sutartį dėl Rusijos vakcinos nuo COVID tiekimo

(atnaujinta 14:09 2021.01.22)
Kaip pranešama, "Sputnik V" bus pristatyta trimis etapais. Budapeštas įsitikinęs, kad vakcinacija padės šaliai grįžti į įprastą gyvenimą

VILNIUS, sausio 22 — Sputnik. Vengrija ir Rusija pasirašė sutartį dėl Rusijos vakcinos nuo koronaviruso tiekimo, pareiškė Vengrijos užsienio reikalų ministerijos vadovas Pėteris Sijarto (Péter Szijjártó).

Vakcina
© Sputnik / Евгений Одиноков

"Nacionalinis prioritetas yra paspartinti vakcinaciją. Dėl lėto vakcinos pristatymo buvome priversti ieškoti naujo šaltinio, iš kurio galėtume greitai gauti patikimų vakcinų. Todėl man yra didelė garbė ir malonumas pranešti jums, kad šiandien mes sudarėme sutartį, pagal kurią Rusija vakciną tieks Vengrijai trimis etapais", — po derybų su Rusijos sveikatos apsaugos ministru Michailu Muraška Maskvoje sakė Sijarto.

Kaip pažymėjo Vengrijos užsienio reikalų ministerijos vadovas, spartesnė vakcinacija rusišku preparatu "Sputnik V" išgelbės daugelio piliečių gyvybes ir sušvelnins koronaviruso apribojimus respublikoje.

"Spartesnė vakcinacija išgelbės daugybę gyvybių Vengrijoje. Be to, pagreitinta vakcinacija suteiks mums galimybę grįžti prie ankstesnio gyvenimo, taip pat leis sušvelninti apribojimus, kurie leistų žmonėms grįžti į savo darbą", — cituoja RIA Novosti Sijarto.

Vengrijos nacionalinis farmacijos ir mitybos institutas sausio 21 dieną užregistravo Rusijos koronaviruso "Sputnik V" vakciną. Taigi Vengrija tapo pirmąja ES valstybe, oficialiai leidusia savo teritorijoje naudoti "Sputnik V" vakciną. Vakcina yra registruota Vengrijoje pagal skubaus naudojimo leidimą, pagrįstą Rusijos "Sputnik V" klinikinių tyrimų duomenimis ir Vengrijos ekspertų atliktu išsamiu vaisto įvertinimu.

Tegai:
Sputnik V, koronavirusas, vakcina, Vengrija, Rusija
Temos:
Vaistų ir vakcinos nuo COVID-19 sukūrimas
Dar šia tema
"Sputnik V" poveikio vaikams tyrimas bus atliktas iki 2021 metų pabaigos
Ekspertas atskleidė "inovatyvų" "Sputnik V" skirtumą nuo kitų vakcinų
Kusturica planuoja pasiskiepyti Rusijos vakcina "Sputnik V"
Užkaukazės geležinkeliai

Viskas kaip ant bėgių. Užkaukazės geležinkelis turi galimybę atgimti

(atnaujinta 11:53 2021.01.22)
Kalnuotoje vietovėje statyti naują Baku-Nachičevano geležinkelį yra per brangu ir užima daug laiko; ekonominiu požiūriu daug protingiau yra atstatyti tunelius ir tiltus senuoju maršrutu

2021 metų sausio 11 d. Vladimiras Putinas Maskvoje susitiko su Azerbaidžano prezidentu Ilhamu Alijevu ir Armėnijos ministru pirmininku Nikola Pašianianu. Pagrindinė trišalių derybų tema yra Azerbaidžano ir Armėnijos santykių normalizavimas remiantis susitarimu, kurį pasirašė susitikimo dalyviai 2020 metų lapkričio 10 dieną karinių, politinių ir humanitarinių Kalnų Karabacho konflikto pusių analizę tęsia specializuoti specialistai ir ekspertai, ir mes siūlome kuo atidžiau įvertinti šį Ilhamo Alijevo pareiškimą, pateiktą susitikimo pabaigoje.

Ilhamas Alijevas apie geležinkelio projektus

"Po daugiau nei 30 metų Azerbaidžanas susisiekdamas per Armėnijos teritoriją turės ryšį su Nachičevano autonomine Azerbaidžano Respublikos Respublika. Armėnija per Azerbaidžano teritoriją turės geležinkelio prieigą prie Rusijos ir Irano. Be to, bus galima patekti į Turkijos rinką ir Rusijos bei Turkijos geležinkelio arterijas. Tai atveria puikias perspektyvas. Ir aš tikiu, kad darbo grupė, kurią šiandien sukūrėme, veiks efektyviai, periodiškai praneš mums apie projektų įgyvendinimą. Yra daugiau nei vienas projektas, keli, esu tikras, kad visa tai bus įgyvendinta", — sakė Azerbaidžano prezidentas.

"Viskas nauja yra gerai pamiršta sena"

Kaip matote, minima ne tik Nachičevano autonominė respublika, Azerbaidžanas ir Armėnija, bet ir Rusija, Iranas ir Turkija. Tai, kad Ilhamas Alijevas yra kuo tikslesnis ir teisingesnis savo pareiškimuose tarptautiniuose susitikimuose, nekelia abejonių, tačiau tai, kaip penkios valstybės gali būti suinteresuotos geležinkelio projektais (daugiskaita — taip ir citatoje) iš karto, nėra visiškai akivaizdu. Tai nėra taip akivaizdu, kad kol kas niekas net neprisimena paties Užkaukazės geležinkelio, kuris vienu metu neoficialiai buvo vadinamas "Užkaukazės Transsibu", egzistavimo fakto. Norint jį sukurti visu mastu, prireikė beveik 40 metų — statybos truko nuo 1900 iki 1942 metų.

Карта Армении
Armėnijos žemėlapis

Bendras ilgis yra 850 kilometrų, 450 kilometrų atkarpa Armėnijos pietuose palei pasienio Arakso upę buvo baigta 1940–1942 metais. Aukščiau pateiktoje diagramoje taip pat parodytos Irano ir Turkijos teritorijų dalys, ir tai toli gražu neatsitiktinai. 1900 metais buvo baigta sujungti Rusijos ir Osmanų imperijos geležinkelius — mažiau nei kilometro atstumu vienas nuo kito buvo pradėta eksploatuoti Turkijos geležinkelio stotis "Dogukapi" ir Rusijos "Achurian". Šios stotys diagramoje neparodytos, nes 1990-aisiais, kai vyko aštriausias Kalnų Karabacho konflikto etapas, Turkija, solidarizuodamasi su Azerbaidžanu, paskelbė Armėnijos blokadą ir nustojo eksploatuoti šią geležinkelio atkarpą, vedančią į Karsą.

Karinis konfliktas Karabache, archyvinė nuotrauka
© Sputnik / Минобороны Азербайджана

1906 metais Buvo baigta sujungti Rusijos imperijos ir Persijos geležinkelius — taip tą laiką vadinosi šiuolaikinis Iranas. Tai buvo vienas pirmųjų geležinkelių Irane, jis vedė iš Tabrizo į Julfos stotį, esančią pasienyje su Rusija. Kitoje sienos pusėje yra stotis, ir būtent Rusijos "Julfa" buvo sumontuota įranga, skirta pertvarkyti vagonų ratų poras (vėžės plotis Irane — 1430 milimetrų, Rusijoje — 1520 milimetrų).

Po visų 1990-ųjų įvykių ši linija veikia: nuo 2017-ųjų Nachičevano autonominės Respublikos sostinėje du kartus per savaitę galima važiuoti traukiniu ir saugiai nuvykti į Tabrizą ir Teheraną. Žinoma, atsižvelgiant į tai, kad dar neseniai ALR buvo atskirta nuo pagrindinės Azerbaidžano teritorijos, krovinių apyvarta ir keleivių srautas čia yra minimalūs, tačiau šioje atkarpoje nieko net nereikia atstatyti. Didžiojo Tėvynės karo metu ši atkarpa buvo labai svarbi — vienas iš tiekimo maršrutų ėjo per neutralų Iraną.

Priminsime, kad 1943 metais Teherane įvyko Stalino, Ruzvelto ir Čerčilio susitikimas ir kad draugui Stalinui nepatiko skraidymas lėktuvais. Labiausiai paplitusi versija yra ta, kad Stalinas aviacijos pagalba keliavo į Teheraną ir atgal į Maskvą, tačiau raidinis traukinys Nr. 501 su šarvuotu vežimu, stovinčiu Baku, yra geležinis argumentas, kad "aviacijos" versija nėra vienintelė.

Vienas projektas penkioms valstybėms

Šis istorinis nukrypimas leidžia "iššifruoti" Ilhamo Alijevo žodžius. Kalnuotoje vietovėje statyti naują Baku-Nachičevano geležinkelį yra per brangu ir užima daug laiko, ekonominiu požiūriu daug protingiau yra atstatyti tunelius ir tiltus senoje trasoje. Šiuo atveju projektu suinteresuotos penkios šalys  vienu metu — Iranas, Turkija, Azerbaidžanas ir ALR, Armėnija ir, žinoma, Rusija. Rusijai, nes dabar, pasibaigus 30 metų konfliktui dėl nepripažintos Kalnų Karabacho Respublikos, yra galimybė užmegzti geležinkelio ryšius su tokiais svarbiais prekybos partneriais kaip Turkija ir Iranas.

Ne paslaptis, kad didelę dalį importo iš šių šalių sudaro žemės ūkio produktai, kurie dabar pristatomi jūra. Logistika pasirodo sunki ir nepigi: prekės turi būti pristatytos į Kaspijos jūros Irano uostą ir Juodosios jūros uostą Turkijoje, sumokėti rinkliavas, perkrauti laivą, sumokėti krovinį, pristatyti į Rusijos uostus, sumokėti rinkliavas ir perkrauti. Jei vietoj visų šių procedūrų atsiras galimybė naudoti automobilius su šaldytuvais, kurie, pravažiavę Nachičevaną, Armėnijos teritoriją, per Baku Dagestane, pateks į Rusijos geležinkelių žinią, situacija bus visiškai kitokia.

Svarbus įspėjimas: šiuo metu informacijos apie Turkijos planus atkurti geležinkelio ryšius su Armėnija, taigi ir su Azerbaidžanu bei Rusija, nėra atviruose šaltiniuose — bent jau rusų kalba. Kol nėra šios informacijos, šio projekto analizuoti neįmanoma. Atsižvelgiant į Turkijos ekonomikos situaciją, liros nuvertėjimą ir kitas problemas, mes tiesiog turime laukti oficialių pranešimų iš Ankaros.

Galimas "Kaukazo Transsibo" elektrifikavimas

Jei Azerbaidžanas pradės "Kaukazo transsibo" atkūrimo darbus nuo Baku-Horadiz atkarpos, bus užtikrintas pigiausias ne tik Fizuli, bet ir Jebrail regionui atstatyti reikalingų prekių pristatymas — tas pats, kur yra Khudaferino kaimas, kur prasidėjo Khudaferino HE ir Gyso Galasy HE darbas pasienio Arake. Žinoma, pagal Irano ir Azerbaidžano susitarimą, ateinančiais metais visa elektra turėtų būti skirta tik Iranui, kuris savo lėšomis praktiškai baigė statyti visą "Khudaferin" projektą, kurio bendra instaliuota galia sieks 280 megavatų. Tačiau vargu ar Teheranas kategoriškai atsisakys geležinkelio elektrifikavimo projekto, nes tai užtikrins krovinių apyvartos su Armėnija, Azerbaidžanu ir Rusija padidėjimą.

Be to, visos šios šalys turi rimtų argumentų tokiam pasiūlymui pritarti — jei, žinoma, taip bus. Geležinkelis, einantis nuo Baku iki Armėnijos sienos, bus nutiestas į Meghri regiono teritoriją. Dar 2012 metais įvyko iškilminga ceremonija, kurios metu Armėnijos ir Irano vadovybės atstovai padėjo kapsulę būsimos Meghri HE pamatams ant Arakso. Planuojama talpa yra 100 megavatų, rezervuaras bus naudojamas gretimoms Armėnijos ir Irano teritorijoms laistyti. Statybos sutarties sąlygos buvo identiškos susitarimo dėl Khudaferin projekto sąlygoms: Iranas visus klausimus sprendžia finansuodamas, Armėnija paskaičiuojama kartu su pagaminta elektra.

Tačiau šiuo klausimu neperžengiama paties susitarimo ribų, nes Iranas su trumpomis pertraukomis vis dar yra veikiamas vienašališkų diskriminacinių priemonių iš JAV pusės. Azerbaidžanas ir Rusija, kaip galimo Pietų Kaukazo geležinkelio atkūrimo projekto šalys, gali padėti rasti finansavimo šaltinius. Atsižvelgiant į trijų hidroelektrinių (arba, tiksliau, trijų hidroelektrinių porų — jų pastatai yra abiejose Arako pusėse) pajėgumus, atkurtą geležinkelį galima elektrifikuoti į NAR teritoriją, o tai garantuoja didelį krovinių apyvartos intensyvumą palei jį.

Preliminarūs 2014 metų Gruzijos, Armėnijos ir Azerbaidžano ekspertų grupės skaičiavimai rodo, kad atkūrus geležinkelio bėgius ruožuose Baku-Horadiz-Meghri-Nakhichevan, tiltuose, viadukuose, tuneliuose ir nustačius muitinės postus, reikia apie 275 mln. Jei neatsižvelgsime į Rusijos ir Irano prekių srautus, tarkime, kad per metus tarp Baku ir Nachičevano krovinių apyvarta sieks 1,5 mln. tonų, tada, kai 2014 metais Armėnijoje galios gabenimo tarifai, Azerbaidžano ir Armėnijos geležinkelio bendrovių pelnas yra apie 60 mln. USD per metus.

Projektas nuo pat pradžių yra ekonomiškas, o Rusijos ir Irano dalyvavimas jame daro ypač naudingą visoms keturioms šalims. Projekto įgyvendinimas, mūsų nuomone, prisidės prie regioninės ekonomikos plėtros ir prekybos ryšių atkūrimo. Ir Armėnijai geležinkelio susisiekimo su Rusija atkūrimas iš tikrųjų reikš daugiau nei 25 metus trukusios blokados pabaigą. Šis projektas taip pat svarbus Iranui, kuris 2018 metais pasirašė susitarimą dėl laisvosios prekybos zonos sukūrimo su EAEU - geležinkelio susisiekimo atkūrimas prisidės prie šio susitarimo pildymo.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
geležinkelis