Rusijos ir ES vėliavos

Borelio žodžiai apie "dugną" santykiuose su Rusija laikomi perdėtais

(atnaujinta 17:10 2021.02.11)
Pasak Rusijos nuolatinio atstovo ES, per derybas Maskvoje jie aptarė ne tik Rusijos ir ES skirtumus, bet ir klausimus, kuriuose jų pozicijos yra artimos ar net sutampa

VILNIUS, vasario 11 — Sputnik. Europos diplomatijos vadovo Žozepo Borelio žodžiai, kad Rusijos ir Europos Sąjungos santykiai "pasiekė dugną", yra perdėti. Tokiai nuomonei pritarė Rusijos Federacijos nuolatinis atstovas ES Vladimiras Čižovas, kurį cituoja TASS.

"Pokalbis Maskvoje buvo sunkus, visų pirma mūsų partneriams. Bet, kita vertus, jis tikrai buvo atviras, ir aš manau, kad nė vienas iš dalyvių nepaneigs, jog galų gale jis buvo labai profesionalus", — sakė jis.

Anot diplomato, per derybas Maskvoje jie aptarė ne tik Rusijos ir ES skirtumus, bet ir klausimus, kuriuose jų pozicijos yra artimos ar net sutampa.

Čižovas Europos Parlamento narių elgesį susitikime, kuriame Borelis pasidalijo savo kelionės į Rusiją rezultatais, pavadino "tiesiogine isterija". Tačiau, anot jo, net ir tokiomis sąlygomis Europos diplomatijos vadovas patvirtino Maskvos ir Briuselio dialogo būtinybę.

Vasario 4–6 dienomis Borelis lankėsi Rusijoje. Vasario 5 dieną jis susitiko su Rusijos užsienio reikalų ministru Sergejumi Lavrovu. Po kelių dienų ES diplomatijos vadovas leido įvesti naujas sankcijas Rusijai. Jis taip pat apkaltino Maskvą nenoru atkurti konstruktyvius santykius su Europa.

Elektros perdavimo linijos, archyvinė nuotrauka

Ukrainoje paskelbta atskyrimo nuo Rusijos ir Baltarusijos energetikos sistemų data

(atnaujinta 14:46 2021.03.06)
Tuo pačiu metu laikinai einantis Ukrainos energetikos ministerijos vadovo pareigas Jurijus Vitrenko pripažino, kad šalis turi problemų su elektros energijos tiekimu iš Europos 

VILNIUS, kovo 6 - Sputnik. Ukrainos energetikos sistema atsiskirs nuo Rusijos ir Baltarusijos energetinių sistemų 2022 metais, per nuotolinį susitikimą su Lietuvos energetikos ministru Dainiumi Kreiviu pareiškė laikinai einantis energetikos ministro pareigas Jurijus Vitrenko, pranešė RIA Novosti

Sausio pabaigoje Vitrenko pažymėjo, kad jis pasisako už pagrįstus elektros importo iš Rusijos ir Baltarusijos apribojimus. Jis taip pat pasisakė už atjungimą nuo Rusijos ir Baltarusijos energetikos sistemu, teigdamas, kad Kijevas turi prisijungti prie Europos energetikos sistemos.

"Sinchronizacijos procesas išeina į finišo tiesiąją – 2022 metais Ukrainos energetinė sistema atsiskirs nuo Rusijos ir Baltarusijos energetinių sistemų ir pereis į izoliuotą darbo režimą. Po to, 2023 metais įvyks sinchronizacija su ENTSO-E", — Vitrenko cituoja Ukrainos ministrų kabineto spaudos tarnyba.

Pažymima, kad sinchronizavimas su ENTSO-E taip pat leis demonopolizuoti elektros energijos rinką Ukrainoje ir padės įvesti veiksmingas skaidrias Europos taisykles ir procedūras.

Vitrenko išdėstė daugybę uždavinių, leidžiančių pagreitinti sinchronizavimą, įskaitant energetikos infrastruktūros modernizavimą.

"Mes suprantame, kad Ukraina turi problemų su elektros energijos tiekimu iš Europos esant didžiausiai apkrovai. Todėl mes svarstome galimybę plėstis, kurti naujus gamybos pajėgumus, kurie patenkintų mūsų poreikius", - sakė Vitrenko.

Lietuvos pasitraukimas iš BRELL

Lietuva, Latvija ir Estija yra BRELL energijos žiedo dalis kartu su Baltarusija ir Rusija. Baltijos šalys nusprendė atjungti ir sinchronizuoti su Europos elektros sistema per Lenkiją — per "LitPol Link" ir "Harmony Link" jūrų kabelį. Tai planuojama įgyvendinti iki 2025 metų.

Lietuvoje noras pasitraukti iš BRELL paaiškinamas noru pasiekti "energetinę nepriklausomybę nuo Rusijos". Tačiau, pasak daugelio ekspertų, atsijungimo nuo BRELL procesas Baltijos šalims bus nepaprastai brangus išteklių ir pinigų prasme, o ateityje taip pat pakenks vartotojų kišenėms, kurioms neišvengiamai kils tarifai.

Tuo tarpu Maskva tikisi, kad net ir Baltijos šalims palikus BRELL, elektros tiekimas respublikoms bus tęsiamas.

Energetikos ekspertas Borisas Marcnkevičius interviu Sputnik Lietuva paragino oficialųjį Vilnių, išeinant iš BRELL, prisiminti ir nubrėžti paraleles su situacija, kuri dabar susiklostė Teksase.

Tegai:
Baltarusija, Rusija, Ukraina
Dar šia tema
Ukraina pasirengė paleisti "Nord Stream-2"
Kartu prieš Maskvą: ką ES žada Moldovai, Gruzijai ir Ukrainai
Koronavirusas

Virusologas numatė pandemijos pabaigą

(atnaujinta 08:05 2021.03.06)
Tuo pačiu pasak jo, žmonėms skirto koronaviruso eroje yra du įvykių vystymosi variantai: susirgti ar pasiskiepyti.

VILNIUS, kovo 6 — Sputnik. Koronaviruso pandemija baigsis iki 2022 metų, taip pat ir dėl bandos imuniteto susiformavimo, sakė Vladimiras Oberemokas, Krymo federalinio universiteto Biochemijos katedros docentas, virusologas, praneša RIA Novosti.

"Sergamumo sumažėjimas šiuo metu yra natūralus reiškinys, susijęs su daugeliu žmonių, pasveikusių po ligos, susidariusiu bandos imunitetu ir skiepų pradžia. Vis dar galimi nedideli COVID-19 protrūkiai, tačiau iki 2022 metų pandemija pasibaigs, ir per vieną kartą koronavirusas taps ne blogesnis nei įprastas gripas", — sakė jis, kurio žodžius cituoja universiteto spaudos tarnyba.

Pasak jo, žmonėms skirto koronaviruso eroje yra du įvykių vystymosi variantai: susirgti ar pasiskiepyti.

"Vakcina tinka senyviems žmonėms, sergantiems gretutinėmis lėtinėmis ligomis, kurie nėra tikri, kad gali saugiai sirgti. Antikūnų titras paprastai išlieka aukštas maždaug metus po ligos, po vakcinacijos — tikėtina, kad tas pats. Bet ar nepamirškite apie vadinamąjį T-ląstelių imunitetą, kuris ligos atveju išlieka iki kelerių metų", — pažymėjo jis.

Pasak jo, remiantis glaudžiai susijusių SARS-CoV-2 koronavirusų tyrimų duomenimis, žmogus po ligos susiformavusios imunologinės atminties kasmet nesusirgs nauju koronavirusu.

"Daugumai sergančių žmonių tikimybė vėl susirgti bus ne dažniau kaip kartą per trejus ketverius metus. Vakcinų ir vaistų nuo koronaviruso klausimas išliks aktualus dar 10-20 metų, nors ir ne tiek kad tai šiandien jaudina mūsų protą", — pabrėžė mokslininkas.

Nuo pandemijos pradžios regione buvo užsikrėtę 35,9 tūkstančiai žmonių, daugiau nei 32 tūkstančiai pasveiko. Ligoninėse yra 1,4 tūkstantis pacientų, mirė 945 žmonės.

Tegai:
vakcinacija, vakcina, koronavirusas
Temos:
Saugokime save ir kitus: koronavirusas Lietuvoje ir pasaulyje
 АN-124-100 Ruslan

An-124 "Ruslan": kodėl Rusija turėtų atgaivinti aviacijos milžino gamybą

(atnaujinta 09:51 2021.03.06)
Karinis tolimojo nuotolio orlaivis "An-124 Ruslan", kuris daugiau nei 30 metų išlieka didžiausias ir pažangiausias iš savo serijinių partnerių pasaulyje, Rusijoje gali įgauti modernizuotą išvaizdą ir antrą gyvenimą

Kovo 2 dieną vykusiame susitikime "Aviastar-SP Uljanovsk" įmonėje gynybos ministrui Sergejui Šoigu buvo pasiūlyta atnaujinti lėktuvo "An-124 Ruslan" gamybą. Iki 2004 metų Uljanovsko orlaivių gamykla pagamino 36 iš 56 tokio tipo orlaivių, 2020 metais čia buvo suremontuoti šeši "An-124" lėktuvai, o įmonės technologinis lygis leidžia per trumpiausią laiką sukurti serijinę "Ruslan" gamybą.

Uljanovsko orlaivių gamintojų pasiūlymas nėra paprastas, nes anksčiau tokią iniciatyvą ilgus metus teikė Rusijos Federacijos gynybos ministerija. Bet kažkas nuolat trukdė šiam projektui. 2006 metais sprendimo atnaujinti serijinę "Ruslan" gamybą Uljanovske, bendradarbiaujant su Ukrainos įmonėmis, teko atsisakyti, nes per 8 metus Ukrainos taip ir nepateikė variklių. Rusijos Federacijos pramonės ir prekybos ministerija manė, kad nėra reikalo skubiai gaminti "An-124“, nes esamo laivyno remontas leidžia "Ruslanus" eksploatuoti iki 2040-ųjų pabaigos (tarnavimo laikas yra 50 000 valandų, 10 000 skrydžių arba 45 metai).

Kita vertus, ta pati žinyba leidžia gaminti panašų Rusijos itin sunkų transporto lėktuvą "An-124" po 2020 metų. Galbūt dabar atsiveria naujos "Ruslan" ir Rusijos karinės transporto aviacijos (MTA) perspektyvos.

Nerimą keliantys pastarųjų metų įvykiai Sirijoje, Kalnų Karabache ir kitose karštose planetos vietose įrodė sunkiosios karinės aviacijos komponento svarbą operatyviniam karių, ginklų ir reikmenų perdavimui. Leiskite jums priminti, kad pagrindinis karinis transportas Ruslanas yra pajėgus 850 km / h greičiu pervežti 120 tonų iki 4800 km greitį (su 80 tonų kroviniu maksimalus nuotolis padidėja iki 7500 km). Amerikiečių kolegos "Lockheed C-5 Galaxy" keliamoji galia yra gerokai prastesnė. Tačiau Rusijos Federacijos gynybos ministerija valdo tik apie dešimt "An-124". Naujiems iššūkiams ir grėsmėms reikia kiekybinio ir kokybinio SKA augimo.

Pirmą kartą istorijoje

Sirijoje išlieka sunki karinė-politinė padėtis. Dėl susidariusios situacijos gali prireikti mobilių pastiprinimų, todėl Sirijos žemėje plečiasi Rusijos aerokosminių pajėgų operatyvinių aerodromų tinklas. Pasak amerikiečių leidinio "The Drive", Chmeimimo kilimo ir tūpimo tako ilgis padidintas iki 3,2 km, o tai leidžia priimti "sunkiai pakrautus" sunkiuosius karinius transporto lėktuvus An-124 "Ruslan".

Rusijos keleivinis lėktuvas Boeing 777-31
© Sputnik / Константин Михальчевский

Anksčiau karinė transporto aviacija (tame tarpe lėktuvai "An-124") iš taikos palaikymo kontingento Kalnų Karabache operatyviai iš Rusijos į Armėniją pervedė 1 960 karių — su standartiniais ginklais ir įranga (90 šarvuočių, 380 vienetų automobilių ir specialios įrangos). Būtina iš anksto atlikti tokias operacijas, turėti atsarginius orlaivius, įgulas, maršrutus ir aerodromus.

Sausio viduryje Briansko srityje pirmą kartą Rusijos istorijoje įvyko bendri Seščinskio ir Tverės pulkų mokomieji skrydžiai, kartu dalyvaujant šešiems strateginio karinio transporto lėktuvams "An-124-100 Ruslan". Skrydžių tikslas — pagerinti įgulų įgūdžius tuo pačiu metu pervežant karinių dalinių personalą su standartiniais ginklais ir karine įranga dideliais atstumais. Rusijos Federacijos Gynybos ministerijos duomenimis, šeši "Ruslan" gali sutalpinti daugiau nei 3000 kariškių arba iki 48 šarvuočių.

Staigaus karinio konflikto atveju visoje Rusijos Federacijos teritorijoje dislokuoti kariai turi veikti kaip vienas organizmas, greitai reaguoti į bet kokius padėties pokyčius. Tam gali prireikti dešimčių ir šimtų KTA orlaivių, o artimiausiu metu darbas Uljanovsko orlaivių gamykloje tikrai padidės.

Antras atėjimas

"Ruslan" lėktuvas "An-124-100" gali pakelti į orą daugiau kaip 120 tonų krovinio (880 karių aprūpinto personalo arba keturis sraigtasparnius "Mi-8", arba 18 metrų raketą arba 18 automobilių). Be Gynybos ministerijos, dar 20 tokių orlaivių yra eksploatuojami įvairiose Rusijos struktūrose (valstybinė aviakompanija "224 liotnyj otriad", bendrovė "Volga-Dnepr"). Palyginimui, Ukrainos "Avialinii Antonov" turi tik septynis orlaivius.

Žinoma, sunkiasvorių "An-124" tipo lėktuvų skaičius Rusijoje augs. Ko gero, skaitmeninė modernizacija, nauji rusiški varikliai "NK-32" arba "PD-14", reikšmingi aviacijos technikos ir važiuoklės konstrukcijos pokyčiai paskatins sunkiojo karinio transporto lėktuvo išleidimą kitu pavadinimu. Pavyzdžiui, NATO jau seniai vadina An-124 "Kondoru".

Atnaujinti sunkiųjų karinių transporto lėktuvų gamybą gamykloje Uljanovske nėra neįveikiamų kliūčių.
Ukrainos valstybinėje įmonėje "Antonov" tokia gamyba laikoma neįmanoma be Ukrainos dalyvavimo, tačiau anksčiau Rusijos Federacijos pramonės ir prekybos ministerija pareiškė, kad "Antonov", kaip lėktuvo "An-124" sertifikato turėtoja, nevykdo įsipareigojimų išlaikyti mašinų tinkamumą skraidyti Rusijoje, o Rusijos pramonės dalyvavimas yra neišvengiamas. Jau ne pirmus metus Uljanovsko įmonė "Aviastar-SP" teikia "Ruslan" orlaivių aptarnavimą ir modernizavimą į "An-124-100" tipo (KTA versija) ir "An-124-100-150" (maksimali apkrova — 150 tonų). Bandymai "privatizuoti" tarybinių laikų dizaino idėjas yra bergždi, o šiuolaikinės Kijevo tezės apie An-124 "ukrainietišką kilmę" neatlaiko kritikos.

Orlaivis "An-124" buvo sukurtas Tarybų Sąjungoje, bendradarbiaujant su Voronežo, Uljanovsko, Kijevo aviacijos įmonėmis. Tarybinė kariuomenė jį priėmė 1991 metais. Iš pradžių jis buvo skirtas tarpžemyninių balistinių raketų mobiliesiems paleidėjams, kurių nepriklausoma Ukraina neturi.

Uljanovske buvo pagaminti 36 iš 56 "Ruslans" ir neatsitiktinai šiandien keturių Ukrainos bendrovės "Antonov" produktų sąraše nėra "An-124".

Ukrainos lėktuvų pramonės padėtis leidžia tik pasvajoti apie sparnuotų milžinų gamybą. Technologinė degradacija yra patikima visų posovietinių šalių , kurios vienašališkai nutraukia tradicinius ryšius su Rusija, "partnerė". Beje, pasaulinio garso tarybinių orlaivių dizaineris Olegas Antonovas yra kilęs iš Maskvos provincijos, studijavo Saratove ir Leningrade, o projektavimo darbus pradėjo Maskvoje. Nuo 1946 metų jis vadovavo Sibiro aviacijos tyrimų institutui, kuris 1952 metais Buvo perkeltas į Kijevą.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redakcijos pozicija.

Tegai:
aviacija, Rusija