NATO ir Rusijos vėliavos

NATO strategija suvaldyti Kiniją ir Rusiją pavadinta Šaltojo karo mentalitetu

(atnaujinta 20:45 2021.02.19)
Vasario 17 dieną Stoltenbergas priminė, kad 2010 metų koncepcijoje kalbėta apie partnerystę su Rusija, tačiau šiandien aljansas "mato agresyvius veiksmus savo kaimynų atžvilgiu ir padėtis labai pasikeitė"

VILNIUS, vasario 19 — Sputnik. Pekinas pasmerkė naujos NATO strategijos, apimančios Kiniją ir Rusiją, kūrimą. Taip teigė KLR užsienio reikalų ministerijos atstovė Hua Chunying, kurį cituoja TASS.

Ji tai pavadino Šaltojo karo mentaliteto apraiška, atsakydama į prašymą pakomentuoti NATO generalinio sekretoriaus Jenso Stoltenbergo pareiškimą.

Vasario 17 dieną jis paragino atnaujinti aljanso strategiją, kad būtų sutramdyta Maskva ir Pekinas. Stoltenbergas priminė, kad 2010 metų koncepcijoje kalbėta apie partnerystę su Rusija, tačiau šiandien aljansas "mato agresyvius veiksmus savo kaimynų atžvilgiu ir padėtis labai pasikeitė".

Jis paragino plėsti dialogą su "panašiai mąstančiomis valstybėmis visame pasaulyje, kad pavyktų pasipriešinti tiems, kas nesutinka su mūsų vertybėmis, — tokiomis šalimis kaip Rusija ir Kinija".

NATO generalinis sekretorius taip pat kalbėjo apie bloko pasirengimą tiek teigiamiems, tiek neigiamiems santykių su Rusija scenarijams.

Tegai:
Kinija, Rusija, NATO, JAV
Balti dantys

Odontologė įvardijo maisto produktus, dėl kurių pagelsta dantys

(atnaujinta 17:23 2021.03.08)
Sniego baltumo šypsena turi daug priešų: gazuoti gėrimai, juodieji serbentai ir net raudonasis vynas gali ją sunaikinti per trumpą laiką

VILNIUS, kovo 8 — Sputnik. Yra daugybė vaistų ir produktų, kurie keičia dantų spalvą, sakė Irina Makejeva, Borovskio Sečenovo universiteto odontologijos instituto direktorė.

Paprastai tai yra maistas, kuriame yra rūgšties ir pigmentų. Tarp sniego baltumo šypsenos priešų pirmiausia yra mėlynės, juodieji serbentai, marinuoti burokėliai, vyšnios, vyšnių sultys, raudonasis vynas. Gazuoti gėrimai, padažai, prieskoniai ir, žinoma, arbata ir kava daro įtaką dantų spalvai.

"Be to, arbata yra daug stipresnė. Taip yra dėl to, kad joje yra ne tik pigmentų ir rūgščių, bet ir taninų", — agentūrai "Moskva" sakė Irina Makejeva.

Odontologai visada atpažįsta arbatos mėgėjus. Tačiau neturėtumėte atsisakyti mėgstamo gėrimo. Gydytoja pataria po kiekvieno arbatos gėrimo praskalauti burną ar ištepti specialiomis putomis, taip pat nepamiršti valytis dantų ryte ir vakare.

Tegai:
šypsena, dantys
Jeep emblema

"Jeep" susimąstė apie pavadinimo keitimą dėl indėnų

(atnaujinta 10:23 2021.03.08)
Apie Čerokių indėnų pretenzijas tapo žinoma vasario pabaigoje, jų nuomone, atėjo laikas, kai ir korporacijos, ir sporto komandos turi nustoti naudoti vietinių Amerikos tautų pavadinimus ir talismanus savo produkcijos pardavimui

VILNIUS, kovo 8 — Sputnik. "Jeep" modeliai susimąstė apie tai, kad pakeistų pavadinimą ir atsisakyti žodžio "Cherokee" vartojimo dėl kritikos iš indėnų pusės, praneša "The Wall Street Journal".

Korporacijos "Stellantis" vadovas Karlosas Tavaresas pasakė, kad įmonė yra pasirengusi žengti tokį žingsnį. Kartu jis patikslino, kad įmonė "yra pasirengusi aptarti šį klausimą su atitinkamais žmonėmis ir be tarpininkų".

Apie Čerokių indėnų pretenzijas tapo žinoma vasario pabaigoje. Genties vadas Čakas Hoskinas jaunesnysis šia proga sakė: "Esu įsitikinęs, kad tai buvo padaryta su geriausiais ketinimais, tačiau mūsų pavadinimo tvirtinimas automobilio šone mūsų niekaip negerbia". Jo nuomone, atėjo laikas, kai ir korporacijos, ir sporto komandos turi nustoti naudoti vietinių Amerikos tautų pavadinimus, jų pavadinimus ir talismanus savo produkcijos pardavimui.

Kalbėdamas su "The Wall Street Journal" Čerokių genties atstovas pranešė, kad dabar "gentis ir "Stellantis" vadovybė vykdo atvirą dialogą ir nusiteikę tęsti diskusijas". Tačiau apie jokius konkrečius sprendimus kol kas nekalbama. "Jeep" žodį "Cherokee" daugelyje modelių pavadinime vartoja nuo aštuntojo dešimtmečio, dabar automobilis yra vienas populiariausių eilutėje.

2020 m. vasarą, "Black Lives Matter" ir masinių protestų įkaščio metu kai kurios sporto komandos keitė savo pavadinimus. Pavyzdžiui, "Vašington Redskins" dėl kaltinimų rasizmu turėjo pakeisti savo pavadinimą ir logotipą. (Redskins iš anglų kalbos — raudonodis — Sputnik). Tas pats įvyko ir su Kanados futbolo lygos "Edmonton Eksimos" klubu, ten iš pavadinimo buvo pašalintas žodis "eskimai".

Tačiau klausimas neapsiribojo tik sporto klubais. 2020 m. rugpjūčio mėnesį vokiečių prekės ženklas "Knorr" po diskusijų apie rasizmą nusprendė pakeisti egzistavusio nuo 1903 metų padažo "Zigeunersauce" ("čigonų padažas") pavadinimą.  Bendrovė pažymėjo, kad sąvoką "čigonų" gali būti neigiamai interpretuojama. Tas pats padažas dabar vadinamas "Paprikasauce Ungarische Art" (vengriškas padažas su paprika).

Tegai:
JAV, indėnai, automobiliai