Nord Stream-2 statyba Vokietijoje

Analitikai susiejo JAV kariuomenės skaičiaus augimą Vokietijoje su "Nord Stream-2"

(atnaujinta 11:48 2021.04.15)
Analitikų teigimu, JAV karinio kontingento padidėjimas Vokietijoje yra simbolinis gestas, nes papildomai atsiųsti 500 karių neturės reikšmės karinėje strategijoje

VILNIUS, balandžio 15 — Sputnik. Amerikos karinio kontingento Vokietijoje padidėjimas skirtas paveikti Berlyno sprendimą atsisakyti remti dujotiekio "Nord Stream-2" projektą, mano analitikai.

Anksčiau Vokietijos gynybos ministrė Anegret Kramp-Karenbauer pranešė, kad JAV į Vokietiją išsiųs dar 500 karių. Pentagono vadovas Loidas Ostinas pareiškė, jog Amerikos karių išsiuntimas į Vokietiją taps signalu NATO sąjungininkams, kad Vašingtonas vertina santykius su partneriais.

Judėjimo už karų nutraukimą "World Beyond War" vadovas Deividas Svonsonas (David Swanson) RIA Novosti pareiškė, kad prezidentas Džo Baidenas greičiausiai vertina JAV kontingento sustiprinimą Vokietijoje kaip "galimą meduolį, galintį paveikti Vokietijos sprendimą atsisakyti "Nord Stream-2" projekto".

Rod Ailando universiteto politikos mokslų profesoriaus Nikolajaus Petro teigimu, JAV karinio kontingento padidėjimas Vokietijoje yra simbolinis gestas.

"Nemanau, kad 500 karių turės kokią kors reikšmę karinėje strategijoje, ar tai būtų Vokietijoje, ar Ukrainoje. Todėl man tai atrodo grynai simboliškas dalykas", — RIA Novosti pasakė profesorius.

Svonsonas pažymėjo, kad šiuo poelgiu Baidenas gali pabandyti atkurti mažėjančią JAV įtaką ir prestižą Vokietijoje, be to, dabartinio JAV prezidento veiksmus galima vertinti kaip priekaištą jo pirmtakui Donaldui Trampui, kuris išvedė apie 12 tūkstančių karių iš Vokietijos už tai, kad Vokietija neįvykdė įsipareigojimų NATO.

"Tai labai antitrampinis žingsnis, nes jis (Trampas — Sputnik) siekė sumažinti kontingentą, o Baidenas padarė priešingai", — pareiškė jis.

"Nord Stream-2" numato dviejų dujotiekio linijų, kurių bendras pajėgumas siekia 55 milijardus kubinių metrų dujų per metus, statybą nuo Rusijos pakrantės per Baltijos jūrą iki Vokietijos.

Šiam projektui aktyviai priešinasi JAV, , siekiančios tiekti savo suskystintas gamtines dujas į ES, taip pat Ukraina ir kelios Europos šalys, įskaitant Lietuvą.

Jungtinės Valstijos 2019 metų gruodį įvedė sankcijas dujotiekiui. Vokietijos Federacinė Respublika remia dujotiekio užbaigimą ir pasisako prieš vienašališkas JAV ekstrateritorines sankcijas.

Nord Stream-2
© Sputnik
"Nord Stream-2"
Tegai:
kariai, Vokietija, JAV, Nord Stream-2 statyba, Nord Stream-2
Temos:
Dujotiekio "Nord Stream-2" statyba (659)
Dar šia tema
Rusijos Valstybės Dūma įvertino skirtumus tarp Paryžiaus ir Berlyno dėl "Nord Stream-2"
Prikiaulinti bet kokia kaina. Lenkija bijo "Nord Stream-2"
Lavrovas įvertino JAV specialiojo pasiuntinio prieš "Nord Stream-2" pranešimus
M2 Bradley

"Trūksta PKM": JAV kariuomenė susiduria su nauja problema

(atnaujinta 07:20 2021.05.08)
Dirbtinis intelektas, darbas bet kokiomis oro sąlygomis, didelis manevringumas ir ugnies jėga — Pentagonas iškėlė naujus reikalavimus perspektyviai pėstininkų kovos mašinai

Tikimasi, kad naujas PKM pakeis pasenusią "M2 Bradley". Kada tai įvyks — nežinoma. Programa stringa beveik 20 metų. Kodėl, aiškina RIA Novosti autorius Nikolajus Protopopovas.

Reikalingas intelektas

Pirkimuose pagal Optionally Manned Fighting Vehicle (OMFV) programą dalyvauja penkios įmonės. Darbai prasidėjo 2018 metais, tačiau buvo sustabdyti 2020-aisiais. Neseniai konkursas buvo atnaujintas.

Боевая машина пехоты (БМП) США M2 Bradley
© Photo: Wikimedia Commons Wikipedia / Pvt. 1st Class Prince Hearns
PKM "M2 Bradley"

Programai OMFV buvo skirta daugiau nei 4,5 mlrd. USD. Tikimasi, kad iki 2025 metų trys finalininkai pateiks prototipus, o 2027 metais, po bandymų, Pentagonas išrinks nugalėtoją. Masinė produkcija numatyta 2029 metais.

Klientas pageidavo, kad naujasis PKM turėtų dirbtinį intelektą ir ją būtų galima valdyti nuotoliniu būdu. Įgula — tik du žmonės, vidinio šarvuoto skyriaus talpa - mažiausiai šeši desantininkai. 

PKM turėtų veikti bet kokiomis oro sąlygomis, gebėti kovoti dieną ir naktį. Ginkluotė – artilerijos ir raketų sistemos. Šaudymas yra vienodai tikslus tiek būnant vietoje, tiek judant. Numatyta įgulos sąveika su bepilotėmis sistemomis, kad būtų galima gauti užduotį ir kitą žvalgybinę informaciją.

Ypatingą dėmesį generolai prašo skirti transporto priemonės efektyvumui kovos mieste. Reikia užtikrinti galimybę vienu metu panaudoti pagrindinius ir papildomus ginklus, būtina padidinti ginklo pakėlimo kampą, kad galima būtų apšaudyti viršutinius aukštus. Nepamiršo ir apie aktyviosios apsaugos bei kitas gynybos sistemas.

Projekte amerikiečių generolai nori pamatyti išskirtinai modernias medžiagas, patikimus agregatus, ekonomišką ir netriukšmingą variklį. Priežiūros ir eksploatavimo išlaidos turi būti minimalūs. Tuo pačiu metu nereikėtų pamiršti ir kompaktiškumo - kad pagrindinis transportinis orlaivis C-17 galėtų pergabenti dvi mašinas vienu metu.

Nesibaigiantys bandymai

Ar pavyks įvykdyti visus kariuomenės reikalavimus, dar nėra aišku. Kelerius metus Pentagonas nesėkmingai ieškojo  pakaitalo "M2 Bradley".

2003 metais prasidėjo programa "Future Combat Systems" (FCS) - vienas didžiausių JAV armijos modernizavimo projektų nuo Antrojo pasaulinio karo. Buvo kalbama apie pilotuojamų ir robotizuotų šarvuotų transporto priemonių, veikiančių viename tinkle, "šeimos" sukūrimą. Daugiau nei dešimt unifikuotų pėstininkų kovos mašinų įvairiems tikslams: 120 mm platforma, savaeigis artilerijos įrenginys, skirtas šaudyti iš uždarų vietų, pėstininkų kovos mašina su 30 mm automatine patranka, žvalgybinė versija, medicinos ir personalo modelis ir išminavimo kompleksai.

Bendros FSC išlaidos viršijo 300 mlrd. USD. Pirmoji brigada su nauja įranga Pentagonas tikėjosi dislokuoti iki 2015 m., ir iki 2030 metų suformuoti 15 susivienijimų. Tačiau 2009 metais buvo sumažintas finansavimas, vėliau programa buvo visiškai uždaryta, o lėšos buvo nukreiptos kovai su terorizmu.

Projektas Ground Combat Vehicle (GCV) numatė naujo serijinio PKM modelio iki 2018 metų sukurimą. Armija planavo gauti du tūkstančius vienetų.

Veikė pagal modulinę schemą. Atsižvelgiant į užduočių pobūdį, ant kapsulės korpuso būtų uždėdami skirtingi šarvų komplektai. Talpa — mažiausiai devyni desantininkai. Mašina yra saugesnė nei "Bradley", manevringesnė ir atsparesnė mūšio lauke.

Pentagonui reikėjo universalios platformos - miestui ir atviroms vietovėms. Dalį technologijų ketinta pasiskolinti iš vokiško šarvuoto automobilio "Puma" projekto. Tuo pačiu metu inžinieriai nebuvo ribojami dydžiais, todėl, atsižvelgiant į visus kariškių norus, PKM masė viršijo 63 tonas.

2014 metais dėl staigaus finansavimo sumažinimo programa buvo uždaryta. Viena iš priežasčių yra per brangi masinė gamyba, vienas automobilis kainavo 20 milijonų dolerių, nors buvo numatyta ne daugiau kaip dešimt, o daugelis techninių sprendimų pasirodė atvirai grubūs.

Pėstininkų kovos mašina K-17 Bumerang
© Sputnik / Михаил Воскресенский

Aštuntajame dešimtmetyje priimta į ginkluotę "Bradley" yra atvirai pasenusi, modernizavimo ir technologiniai ištekliai jau seniai išnaudoti. Visų pirma, PKM beveik neįmanoma aprūpinti šiuolaikinėmis aktyvios apsaugos sistemomis, nauja elektronika, o operacija Irake parodė jos nepakankamą išgyvenamumą ir silpną apsišarvavimą.

Akivaizdu, kad XXI amžiaus karams, apie kuriuos pastaraisiais metais tiek daug kalbama Pentagone, "Bradley" yra visiškai netinkami. Esant didelio masto konfliktui su rimtu priešu, pėstininkus paprasčiausiai nebus kuo gabenti.

Kitas požiūris

Rusijos gynybos pramonė taip pat kuria naujos kartos PKM. Ir su daug didesne sėkme.

Танк Т-14 Армата на репетиции парада в честь победы в Великой Отечественной войне
© Sputnik / Евгений Одиноков
PKM "Armata"

Sunkioji PKM "Armata" T-15 - jau praeina valstybinius bandymus. Pirmą kartą ji buvo viešai pademonstruota Pergalės dienos parade 2015 metais. O kitais metais ginkluotosios pajėgos gaus bandomąją pramoninę partiją.

Kūrėjai teigia, kad T-15 yra labiausiai apsaugotas PKM pasaulyje. Jo ypatybė yra priešmino korpuso konstrukcija, kuri gali atlaikyti net galingiausių sausumos minų sprogimą.  Aktyviosios apsaugos sistema „Afganistan“ automatiškai aptinka ir sunaikina prieštankinius sviedinius. 

Penkiasdešimt penkių tonų mašiną valdo trijų asmenų įgula, įsikūrusi izoliuotame skyriuje. Desantas - devyni žmonės. Kuro skyrius ir kovinio komplekto erdvė yra atskirta šarvuotomis pertvaromis. Tai praktiškai atmeta mirtinas pasekmes, net korpuso pramušimo atveju.

"Penkioliktoji" skirta pėstininkų ugnies palaikymui, gyvos jėgos ir lengvųjų šarvuočių sunaikinimui naudojant nuotoliniu būdu valdomą kovinį modulį su 57 mm automatine patranka.

Tankas T-14 Armata
© Sputnik / Михаил Климентьев

Greitašauda viršija 80 šūvių per minutę, pradinis sviedinio greitis yra iki pusantro kilometro per sekundę. Ginklas pramuša 120 mm šarvus pusantro kilometro atstumu. Modulyje taip pat yra 7,62 mm kulkosvaidis PKTM ir prieštankinė raketų paleidimo priemonė. Be to, sraigtasparniams ir bepiločiams orlaiviams sunaikinti numatyti 57 mm sviediniai.

Ypač įdomi ugnies valdymo sistema su dirbtinio intelekto elementais. T-15 sugeba savarankiškai ieškoti taikinių mūšio lauke, juos atpažinti ir pasirinkti prioritetinius.

Dar viena perspektyvi kurinys — "Kurganets-25" PKM platformoje. Tai vidutinė pėstininkų kovos mašina, sverianti ne daugiau kaip 25 tonas. Desantas yra šarvuotoje kapsulėje, atskirtoje nuo kitų skyrių. Variklis ir transmisija yra priekyje dalyje. 

Ginkluotė —  30 mm automatinė patranka ir 7,62 mm kulkosvaidis. Be to, ant korpuso yra prieštankinio raketų komplekso "Kornet" paleidimo įrenginiai. Kovinis modulis valdomas nuotoliniu būdu. Be to, ginklas savarankiškai stebi taikinį ir apšaudo jį - šauliui pakanka nurodyti taikinį.

Valstybiniai bandymai baigsis 2022 metais. Ant šios platformos laikui bėgant planuojama sukurti pėstininkų kovos mašiną oro desanto pajėgoms, savaeigį 125 mm artilerijos įrenginį ir šarvuotąjį transporterį.

Atominios povandeninio laivo Belgorod nuleidimas į vandenį

"Focus": "Poseidon" ir "Cirkon" padės Rusijai išlaikyti supervalstybės statusą

(atnaujinta 16:36 2021.05.07)
Leidinio teigimu, konfrontacijos kosmose sustiprėjimas, taip pat Kinijos planai pastatyti kosminę stotį, gali trukdyti Rusijai išlaikyti supervalstybės statusą, todėl ji modernizuoja savo "strateginį atgrasymo potencialą"

VILNIUS, gegužės 8 — Sputnik. Nepilotuojamas povandeninis aparatas "Poseidon" ir hipergarsinė raketa "Cirkon" leis Rusijai išlaikyti supervalstybės statusą ir užtikrinti nacionalinio suvereniteto saugumą, rašo "Focus" ekspertas Tomasas Jegeris.

Jo nuomone, konfrontacijos kosmose sustiprėjimas, ką patvirtina naujos ginkluotųjų pajėgų — kosmoso — rūšies sukūrimas Jungtinėse Valstijose, taip pat Kinijos planai pastatyti kosminę stotį, gali trukdyti Rusijai išlaikyti supervalstybės statusą, todėl ji modernizuoja savo "strateginį atgrasymo potencialą".

Visų pirma, straipsnio autorius išskiria branduolinį povandeninį droną "Poseidon" (2M39) ir hipergarsinę raketą "Cirkon" (3M22).

Kalbėdamas apie 2M39, ekspertas pažymi, kad dabar Rusija gali įvykdyti atsakomąjį branduolinį smūgį iš vandenyno gilumos.

"Pagal aprašymus, "Poseidon" greitai artėja prie priešo pakrantės ir ten sukelia radioaktyvų cunamį", — paaiškino jis.

Kalbant apie "Cirkon" raketą, Jegeris atkreipė dėmesį į didžiulį jos greitį, dėl kurio neįmanoma atremti 3M22. Jis taip pat priminė, kad Rusija ir toliau ją modernizuoja siekdama "dar didesnio atgrasymo".

Sistema Poseidon
Министерство обороны РФ

Apžvalgininkas mano, kad dvi naujos ginklų rūšys leis Maskvai įgyti įtaką pasaulyje ir neleis jai patekti į galimą konfliktą taro JAV ir Kinijos.

"Putinas veda savo šalį į naują Rusijos ir pasaulio politikos etapą", — užbaigė Jegeris.

Pirmą kartą apie povandeninio nepilotuojamo aparato "Poseidon" sukūrimą papasakojo Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas 2018 metais pranešime Federalinei asamblėjai. Pasak jo, tokie bepiločiai orlaiviai gali nešiotis tiek įprastus, tiek branduolinius šaidmenis, tai leis jiems sunaikyti lėktuvnešių grupes, pakrantės įtvirtinimus ir infrastruktūrą.

Pirmieji hipergarsinės raketos "Cirkon" bandymai prasidėjo 2019 metų gruodį. Jos greitis sieks devynis Machus (devynis kartus didesnė nei garso greitis), o skrydžio nuotolis viršys tūkstantį kilometrų. Kaip teigiama Gynybos ministerijoje, raketa skirta 885, 885M, 949AM projektų branduoliniams povandeniniams laivams, 22350, 23560 projektų antvandeniniams laivams, taip pat 1144.2 projekto kreiserio "Admiral Nachimov" perginklavimui. Be to, Putinas paminėjo apie antžeminio bazavimosi "Cirkon" sukūrimą.

Tegai:
ginklavimasis, JAV, Rusija
Rail Baltica

Ministerija: "Rail Baltica" kelionę Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

(atnaujinta 15:31 2021.05.08)
Kaip pažymi Susisiekimo ministerija, nutiesus "Rail Balticos" vėžę, dar didesnės galimybės keliauti atsivers sostinės ir aplinkinių rajonų gyventojams, nes kelionė traukiniu į nemažai didelių miestų bus greitesnė ir patogesnė nei automobiliu 

VILNIUS, gegužės 8 — Sputnik. Penktadienį Vilniaus miesto, Elektrėnų, Kaišiadorių, Trakų savivaldos, verslo atstovams ir bendruomenėms nuotolinio susitikimo metu buvo pristatyta "Rail Balticos" geležinkelio linijos Kaunas–Vilnius naudų bei infrastruktūros vystymo apžvalga. Apie tai praneša Susisiekimo ministerija.

"Geležinkelio ruožas tarp Vilniaus ir Kauno yra daugiausia keleivių pervežantis geležinkelio maršrutas, kuriuo pervežama beveik 1 milijonas keleivių. Nutiesus "Rail Balticą", ši atkarpa įgis dar didesnę vertę – moderni europinė geležinkelio jungtis su Vilniaus ir Kauno oro uostais sudarys greitą, patogią ir saugią keleivių bei krovinių vežimo alternatyvą, naujas galimybes vietos gyventojams ir verslui", – susitikimo metu sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pažymėta, kad Kaunas–Vilnius jungtis ypač svarbi viso "Rail Balticos" projekto gyvybingumui. Siekiant padidinti šios geležinkelio linijos patrauklumą keleiviams, papildomai bus planuojamos regioninės keleivių stotys bei jungtys su jomis.

"Sprendimas prijungti Vilnių neabejotinai padidino visos "Rail Balticos" vertę. Anksčiau apie šį geležinkelį kalbėjome daugiau kaip apie jungtį tarp Skandinavijos šalių ir Vakarų Europos, o kartu su linija Kaunas–Vilnius atsiveria logistikos keliai į Rytų valstybes. Tad strateginė šio transporto koridoriaus vertė yra didžiulė", – kalbėjo "LTG Infra" "Rail Baltica" koordinavimo departamento direktorius Arenijus Jackus.

Nutiesus "Rail Balticos" vėžę, dar didesnės galimybės keliauti atsivers sostinės ir aplinkinių rajonų gyventojams, nes kelionė traukiniu į nemažai didelių miestų bus greitesnė ir patogesnė nei automobiliu ar net lėktuvu. Skaičiuojama, jog geležinkeliu iš Vilniaus Kaunas bus pasiekiamas per 38 min., Panevėžys – per 57 min. Kelionės iki Varšuvos truks apie 4 val., Talino – 3,5 val., Rygos – apie 2 val. 

Šiuo metu ruože Kaunas–Vilnius įgyvendinamos teritorijų planavimo veiklos ir jau yra atrinktos keturios alternatyvos, kur galėtų būti tiesiamas "Rail Balticos" geležinkelis šioje atkarpoje. Šiemet iš jų bus pasirinkta viena alternatyva, labiausiai atitinkanti susisiekimo poreikius ir kurios pasekmės aplinkai bus mažiausios. 

"Rail Baltica" yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu.

Tegai:
Kaunas, Vilnius, Rail Baltica
Temos:
"Rail Baltica" statyba
Dar šia tema
ES susitarė dėl papildomo "Rail Baltica" finansavimo
Latvijos aviacijos muziejus gali būti uždarytas dėl "Rail Baltica"
Skuodis Vilniaus ir Kauno oro uostus nori sujungti geležinkeliu